کد خبر: 896054
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:هم اکنون فوتبال دنیا با قضاوت داوران ایرانی مواجه است که این امر یک رویکرد بسیار مناسب و مطلوب برای کمیته داوران محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در جمع روسای کمیته داوران استان‌های کشور ضمن تبریک به خاطر قهرمانی تیم ملی فوتسال و ابراز رضایت از عملکرد داوران در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا، اظهار داشت: بهبود امور وضع داوری، آموزش، روند رو به رشد و ارتقای کیفیت و کمیت سطح داوری از مهمترین اهداف ما محسوب می‌شود که خوشبختانه با تلاش و پشتکار شما عزیزان در استانهای کشور شاهد روند مطلوب و مثبتی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسات هم‌اندیشی، بحث و تبادل نظر بدون شک روند رو به رشد را شاهد خواهیم بود. در واقع با رفع نقاط ضعف و تقویت برنامه‌های مختلف می‌توانیم در زمینه داوری موفق‌تر از گذشته عمل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: دستاوردهای خوبی را در بخش داوری ایران شاهد هستیم. در گذشته برای برگزاری بازی‌های دربی از داور خارجی استفاده می‌شد، اما با تفکر و برنامه‌ریزی تمرکز خود را برای استفاده از داوران ایران گداشتیم و با صبر، تأمل و برنامه‌ریزی اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که فوتبال دنیا از آسیا تا اروپا و حتی فینال دیدارهای المپیک و جام باشگاه‌های اروپا از داوران ایرانی استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه در مسابقات آسیایی و جهانی فوتسال نیز شاهد حضور پررنگ داوران فوتسالی هستیم.

تاج با تاکید بر اینکه داوری ایران در دنیا برجسته شده است، گفت: باید به بحث آموزش داوران اهمیت ویژه‌ای بدهیم  تا در بهترین جایگاه ممکن از لحاظ داوری قرار بگیریم. ساختار فدراسیون فوتبال به سمت برگزاری دوره‌های پیشرفته آموزشی رفته که ما اهمیت زیادی را برای این امر قائلیم. در همین راستا در هفته آتی یک دوره کلاس پیشرفته داوری بانوان با حضور مندس، مدرس برجسته فیفا در تهران برگزار خواهد شد. معتقدم در بحث آموزش باید سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد موفقیت‌های بیش از پیش در هر عرصه ای  مخصوصا داوری باشیم. استانها باید نسبت به توسعه داوری اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار