کد خبر: 895949
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
دبیر مسابقات قرانی بسیج در گفتگو با «بسیج»:
ذوالفقاری افزود: این مسابقات از ابتدای سال در تمامی پایگاه های بسیج سراسر کشور حوزه ها و نواحی بسیج سراسر کشور جریان سازی شده است.
خادم قرانی محمد ذوالفقاری دبیر مسابقات قرانی بسیج در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به بیست و پنجمین مسابقات سراسری قران کریم سازمان بسیج در اخریین مرحله خود در سطح کشوری در حال برگزاری است، گفت: 500 نفر از نخبگان بسیج در این مسابقات شرکت می کنند.
وی بابیان اینکه این مسابقات 9 تا 12 اسفند ماه در مجموعه سازمان بسیج برگزار خواهد شد، افزود: این مسابقات از ابتدای سال در تمامی پایگاه های بسیج سراسر کشور حوزه ها و نواحی بسیج سراسر کشور جریان سازی شده است.
ذوالفقاری یاد اور شد: مرحله اول این مسابقات در پایگاه های بسیج برگزار شده است مرحله دوم در حوزهها نواحی و شهرستانها انجام شده و برگزیدگان انها به مرحله استانی رسیده اند و برگزیرگان استانی هم در مرحله پایانی در 14 رشته در با همر رقابت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های این مسابقات در 2 بخش خواهران برادران و در 2 مقطع زیر 16 سال و و بالای 16 سال برای اولین بار در ادوار مسابقات قرانی در سطح کشور وجود دارد در 2 بخش انفرادی و گروهی برگزار می شود.
این خادم قرانی تاکید کرد: 32 استانی که در رشته های حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل تلاوت ترتیل تحقیق مجلسی تقلیدی در این مسابقات به صورت گروهی شرکت می کنند؛ تلاوت مجلسی یکی از نواوری های این مسابقات است. و مجموع امتیاز استانهای شرکت کننده در این رشته ها امتیاز تیمی انها را تایین می کند.
وی با بیان اینکه در بخش زیر 16 سال رشته قرائت تقلیدی مسابقات برگزار میشود که بیشتر هدف استعداد یابی از افراد مستعد است، اظهار کرد: افتتحاییه این مسابقات روز نهم اسفند ساعت 7 شب در مجوعه سازمان بسیج در سالن 5 آذر برگزار خواهد شد و اختتامیه در مسجد بلال صدا و سیما برگزار خواهد شد.
ذوالفقاری افزود: در این مسابقات از 30 نفر از داوران کشوری و بین المللی قرانی استفاده خواهیم کردهمه داوران از چهره های قرانی کشور هستند و این هم در نوع خودش یک کار جدید است.
وی بابیان اینکه در این مسابقات یک فراخوان عمومی برای شهر تهران اعلام شده است در سالن های جنبی مسابقات نمایشگاه قرانی گارکاه ها سبک زندگی قرانی و کارگاه های اسیب های اجتماعی و برای مدعوین بسته های اموزشی تدوین شده است، ادامه داد: عموم مردم در تاریخ 10 و 11 اسفند ماه میتواندد در این مسابقات شرکت کنند و به صورت قرعه کشی جوایزی نفیسی به انها اهدا می شود.
ذوالفقاری تشریح کرد: ریاست عالی ستاد مسابقات دارالقران بسیج سردار غیب پرور ریاست سازمان بسیج مستضعفین هستند در مراسم افتتاحیه از بزرگان و پیشکسوتان عرصه قرانی تجلیل به عمل خواهد امد و پیام یکی از مراجع تقلید در مراسم افتتحاییه قرائت خواهد شد
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان حضور خواهند داشت،گفت: شعار این مسابقات «قران منادی اتحاد و مقاومت» است که همرام با گرامی داشت شهدای مدافع حرم و حافظان حریم قران و عترت و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار