کد خبر: 895940
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
معاون استاندار کردستان اعلام کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از پرداخت ٨٥ ميليارد تومان تسهيلات بانكي در راستای رفع موانع توليد و بازسازي و نوسازي واحدهاي توليدي استان خبر داد.

حسین فیروزی در گفت‌وگو با جوان در کردستان با یادآوری برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، اظهار کرد: در مجموع ٨٥ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در راستای رفع موانع تولید و بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون پنجاه و پنج جلسه این کارگروه برگزار شده و طی آن مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی با ادارات مالیات، تأمین اجتماعی و شرکت‌های آب و برق و گاز بررسی شده و تا حد امکان با گرفتن مهلت برای بازپرداخت بدهی‌های این واحدها همکاری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در پاسخ به این سوال که چرا بانک‌ها توجیهات فنی کارشناسان در خصوص میزان نیاز سرمایه در گردش واحدها را قبول نمی‌کنند، گفت: واحدهای تولیدی استان کردستان کوچک هستند و گردش مالی زیادی ندارند، در نتیجه خیلی برای بانک‌ها جذاب نیستند.

فیروزی اضافه کرد: از طرفی مدیران و کارشناسان بانک‌های استان غالبا با عددهای کوچک کار کرده‌اند و در بررسی‌هایشان چندان دست و دلشان برای پرداخت تسهیلات با اعداد درشت که بتواند نیاز مالی واحدها را برطرف کند، باز نیست.

به گفته وی، پرداخت فقط ٨٥ میلیارد تومان برای تأمین سرمایه در گردش و نوسازی تکنولوژی واحدهای تولیدی در 11 ماه عدد بسیار کمی است و جوابگوی نیاز واحدهای تولیدی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در مورد اینکه سرنوشت برخی از واحدهای تولیدی در بین بانک‌ها و ادارات همچنان در رفت و آمد و بلاتکلیف است، اذعان داشت: مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی در استان کردستان، تأمین مالی است که باید بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر