کد خبر: 895938
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
استاندار البرز:
استاندار البرز گفت: البرز کریدور تهران به غرب و شمال ایران و محل عبور بیش از 14 استان کشور است و زیرساخت های راه، آزاد راه ها، راه آهن و تنها فرودگاه باری در این استان وجود دارد که همگی امکاناتی برای تبدیل استان به قطب جذب سرمایه گذاری خارجی است.

محمدعلی نجفی در آیین آغاز بکار نمایشگاه همکاری‌های تجاری و فرهنگی لهستان که در هتل لاله تهران با حضور هیئت 46 نفره تجاری و دولتی کشور لهستان به سرپرستی ریشاردز ترانسکی رئیس اتاق بازرگانی سیلیسیا و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، گفت: استان البرز به جهت قرارگیری در کنار تهران، دوقلوی جدایی ناپذیر با پایتخت است و با دسترسی به فرودگاه ملی و بخش ترابری و حمل و نقل باری که به زودی بخش مسافری آن نیز فعال می شود، بیش از پیش زمینه ساز توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خواهد بود.

وی گفت: قدیمی ترین دانشگاه کشور با یکصد سال سابقه در قلب البرز قرار دارد و بیشترین بخش های فناوری و تحقیقاتی جهاد کشاورزی کشور و مراکز بزرگ کشور در البرز حضور دارند.

وی افزود: بیش از 3 هزار و 500 واحد تولید و صنعتی در البرز مستقر است و پس از مذاکرات موفق برجام از فرصت حضور هیات های تجاری متعددی بهره مند شده ایم که نمونه آن مراسم امروز است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی البرز، به عنوان معین کشور لهستان تعیین شده و این انتخاب خوبی بوده از این جهت که در حوزه گردشگری مشابهت هایی داریم و علاوه بر پیست دیزین و منطقه طالقان و شهر کرج همچنین زیبایی های جاده چالوس و امکانات مشترک صنعت، به واقع انتخاب مناسبی بوده است.

نجفی گفت: البرز به خوبی از طرف سفیران دیده شده و‌ این فرصتی است برای تعاملات بیشتر، دراین استان هلدینگ های دارویی موفقی داریم که از واردات و‌خروج ارز جلوگیری کرده است.

وی بیان کرد: ظرفیت های علمی البرز تا جایی حایز اهمیت است که معاون علمی و فناوری ریس‌جمهوردر مدتی کوتاه3 سفر رسمی به البرز داشته است و این حاکی از این است که استان البرز امکانات خوب علمی و فناوری دارد.

وی افزود: خیلی از فارغ‌التحصیلان کشور امروز در دانشگاه های این استان مأمنی برای حضور و فعالیت علمی پیدا کرده اند.

استاندار البرز ادامه داد: باید تلاش کنیم با همتایان لهستانی و همراهی سفرا در جهت روان سازی و رفت و آمدها، گردشگری، خدمات تجاری، صنعتی و گردشگری گام های موثری برداشته شود‌.

نجفی افزود: حجم مبادلات بازرگانی نیز با توجه به ظرفیت های موجود باید گسترش یابد. با توجه به سابقه دیرینه ایران و لهستان به ویژه پس از جنگ جهانی دوم فرصتی برای تجدید حیات اقتصادی فراهم شده که باید از آن بهره مند شد.

نجفی ادامه داد: امروز دولت نیز بر این مهم تاکید دارد که از این فرصت هر چه بیشتر برای گسترش همکاری ها استفاده شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سرمایه گذاری در فرودگاه مسافری پیام و حضور شرکت ها در منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز می تواند زمینه توسعه ارتباطات را فراهم آورد. فرودگاه متعلق به همه ایران است و در بخش های صادراتی باید از ظرفیت های آن بهره مند شد.

استاندارالبرز ادامه داد: موضوع تاسیس بانک لهستانی را پیگیری خواهیم کرد، بعد از برجام، گسترش ارتباطات با وزارت امور خارجه و توسعه ارتباطات منطقه ای بین دو کشور را دنبال می کنیم.

وی افزود: استفاده از فرصت های منطقه ای دو کشور در بحث صنایع و گردشگری عرصه های جدیدی را در حوزه های مختلف ایجاد خواهد کرد و تلاش می کنیم با امید هر چه بیشتر ارتباطات فرهنگی ایران و لهستان را توسعه ببخشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار