کد خبر: 895937
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
رییس اتاق بازرگانی البرز خبرداد
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: استان البزر قابلیت های منحصر به فرد تجاری و اقتصادی دارد که می تواند زمینه ساز گسترش مناسبات با کشور لهستان به ویژه استان سیلیسیا این کشور باشد.

رحیم بنامولایی در آیین آغاز بکار نمایشگاه همکاری‌های تجاری و فرهنگی لهستان که در هتل لاله تهران با حضور هیئت 46 نفره تجاری و دولتی کشور لهستان به سرپرستی ریشاردز ترانسکی رئیس اتاق بازرگانی سیلیسیا و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، افزود: تلاش می شود این هیات در این مدت که در تهران حضور دارند از اماکن تاریخی و منطبق با آموزه های دینی ما بازدید داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه ای که سال 94 با اتاق سیلیسیا منعقد شد، سفر چند هیات لهستان به البرز را داشتیم و توانستیم مرکز تجاری لهستان را در تهران افتتاح کنیم‌ و تلاش می شود بانک ویژه ای نیز به این منظور در فرودگاه پیام احداث کنیم.

بنامولایی با اشاره به راه اندازی سایت تجارت الکترونیک اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: این سایت امکان تبادل چهره به چهره تجار را فراهم آورده است و در روزهای آتی این ارتباط قوی تر و گسترده تر خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت های تجاری استان، افزود: قابلیت های خوبی در البرز در زمینه صادرات خشکبار، صنایع دارویی،کشاورزی و داریم و تلاش می شود تا از پل لهستان به بازار های اروپا دست پیدا کنیم.

رییس اتاق بازرگانی گفت: درصدد هستیم همکاری خوبی نیز با دانشگاه های لهستان و البرز برای برقراری ارتباطات علمی فراهم کنیم.

وی با اشاره به تلاش برای حذف ویزا بین دو کشور در جهت توسعه همکاری های مشترک، افزود: پیست دیزین نیز ظرفیت ویژه ای برای گردشگری است که در توسعه گردشگری بین دو کشور موثر است.

بنامولایی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم تورهای صنعتی را نیز برای رونق روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کنیم، گفت: تلاش می شود، در نیمه دوم سال 2018‌ نیز اتاق مشترک ایران و لهستان را تاسیس کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار