کد خبر: 895933
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
امروزدوشنبه، پیگرمطهرشهدای گمنام و مدافع حرم برروی دستان مردم اصفهان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.از این تعداد شهید 30 شهید گمنام ؛ 4 شهید شناسایی شده و 4 شهید مدافع حرم می باشد که با حضور پرشور مردم ولایی اصفهان پیکرهای مطهرشهدا تشییع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسم تشییع 34 شهید دوران دفاع مقدس و 4 شهید مدافع حرم در اصفهان برگزار می‌شود.

از این تعداد شهدا 30 شهید گمنام ؛ 4 شهید شناسایی شده و 4 شهید مدافع حرم می باشد که با حضور پرشور مردم ولایی اصفهان پیکرهای مطهرشهدا تشییع خواهد شد.

شهیدان؛ محمدحسن جبلی از لنجان، اسداله خدادادی از نجف‌آباد، حسن پوربافرانی از نایین و حمزه نعمتی از زرین‌شهراز شهدای تازه تفحص شده‌ای هستند که روز دوشنبه در کنار شهدای مدافع حرم شهید پرویز بانی‌زاده از اصفهان، احمد عظیمی از نجف‌آباد، محمدعلی سلطانی و شعبان محمدی که در سوریه به شهادت رسیده‌اند نیز میان خیل پرشور مردم اصفهان بدرقه خواهند شد و در قطعه مدافعان حرم گلستان شهدا به خاک سپرده می‌شوند.

شهدای تازه تفحص شده که شناسایی شده‌اند هم هر کدام در شهرستان خود تدفین می‌شوند و شهدای گمنام هم در سراسر استان اصفهان هم زمان با ایام فاطمیه به خاک سپرده خواهند شد.

از میان 30 شهید گمنامی که از در باغ موزه دفاع مقدس مراسم وداع با آن‌ها برگزار شد، 6 تن در دانشگاه فرهنگیان ، دانشکده شهید مهاجر و پالایشگاه صنعت نفت اصفهان و مابقی در شهرهای اژیه، تودشک، نایین، مرکز پدافند هاشم‌آباد، افوس، سمیرم، زرین‌شهر و فولادشهر تدفین خواهند شد.

در این رابطه سردار مهدی معصوم بیگی در باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه در کشور موضوعی سخت‌تر از دفاع مقدس نداریم، اظهار داشت: در آن زمان بیش از 50 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دشمن ما که صدام بود کمک کردند اما به سبب وحدت و اتحاد مردم و تبعیت از رهبری با جانفشانی رزمندگان که دلاورانه و مردانه پای کار ایستادند، دفاع مقدس با پیروزی ایران تمام شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم استقبال از ورود پیکر شهدا به کشور و استان تصریح کرد: امروز شاهد استقبال مردم از پیکر شهدا هستیم، مردم ایران بسیار باوفا، مجاهد و همراه هستند و این استقبالی که در استان اصفهان و سطح کشور از شهدا می‌شود بدان معنی است که راه شهدا ادامه دارد و ما این مسیر را یک لحظه هم رها نمی‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: راه و رسم شهدا دفاع از همه خوبی‌ها و ارزش‌ها و مقابله با بدی‌هاست و امروز این مردم برای بستن پیمان و عهدی مجدد آمده‌اند تا راه و رسم شهدا را تجلیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای رفتار و عمل کنیم که مدیون خون شهدا نباشیم، خاطرنشان کرد: شهدا برای نسل ما پیام‌های بسیاری دارند چراکه این افراد زنده و جاویدند و تا دنیا دنیاست می‌درخشند و از خودشان به جامعه نور می‌دهند.

سپس سید محمد صادق نماینده سابق ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان نیز ‌اظهار داشت: خداوند در قرآن از شهدا بسیار تجلیل کرده و درجایی می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته شدند را مرده نپندارید چرا که آن‌ها زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند و شما درک این موضوع را ندارید. وظیفه ما دفاع از نظام و اسلام و اطاعت از امام(ره) و حفظ امنیت کشور است و در این راه بیشترین جانفشانی را شهدایی کردند که بیش از 30 بدن‌هایشان در عراق مانده بود و اکنون بازگشته است.

وی افزود: برخی گلایه می‌کنند که چرا پیکر شهدا پس از این همه سال به میهن بازمی‌گردد. باید گفت شهدا گل‌هایی هستند که هرجا وارد شوند فضای آنجا را معطر می‌کنند. احیای نام شهدا و تجلیل از خانواده شهدا یک وظیفه بزرگ است، برخی امروز در تلاشند یاد و نام شهادت و شهیدان به فراموشی سپرده شود.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان ادامه داد: امروز دشمنان با همه وجود به میدان آمدند تا امنیت و ارزش‌های این کشور که نزدیک به 4 دهه مردم با فداکاری پای آن ایستادند را بگیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه ماست با اطاعت از ولایت فقیه ‌‌‌این راه را استمرار بخشیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دهه فجر فرمودند مردم سختی‌ها را به جان می‌خرند اما تحمل فساد را ندارند. مردم از مسئولان گله‌مند هستند و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را باید پای نظام گذاشت چرا که مردم به رسم شهیدانشان در راه امام(ره) برای لبیک به رهبرشان در این مراسم حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: پیام شهدا به ما این است که برای از دست ندادن یک وجب از خاک کشور تا پای جان ایستادیم. اما متاسفانه امروز از دهان کسانی که در مراکز تصمیم گیری کشورمان حضور دارند بی توجهی می‌بینیم و می‌شنویم. در ایام دهه فجر یکی از نمایندگان مجلس در توییت خود گفت بهتر است با تغییر کاربری یکی از جزایرمان در خلیج فارس آن را به برادران اماراتی‌مان واگذار کرده و گازانبری اموال زیادی را به کشور وارد کنیم.

وی با بیان اینکه این رفتارها بوی خیانت به کشور می‌دهد، افزود: آیا مردم مکلف نیستند در مقابل چنین حرکات مذبوحانه‌ای ایستادگی کنند؛ نمایندگان باید با چنین افرادی برخورد کنند. جزایری که امنیت کشور ما راحفظ می‌کند را واگذار کنیم تا ثروتی را وارد کشور کنیم، این بوی خیانت می‌دهد. پیام شهدا این است که باید در مقابل این حرکات ایستاد.

وی اظهار داشت: مردم شهید ندادند که اجازه دهند چنین خیانت‌کارانی در مراکز تصمیم‌گیری کشور ما حضور پیدا کنند، جاسوسانی که امروز آمریکا، اسرائیل و اتحادیه اروپا برای آن‌ها اشک تمساح می‌ریزد و برخی در داخل این اشک را ادامه می‌دهند. امروز اطاعت از رهبری و ردگیری نکات و کدهای هدایتی و درخواست و پیگیری مطالبات رهبری از مسئولان به عنوان یک تکلیف بزرگ بر دوش همه ما گذاشته شده است.‌

.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار