کد خبر: 895902
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
پژو ۲۰۰۸ از آمار توليد ۱۰ ماهه خودروسازان حذف شد
وزارت صنعت، پژو ۲۰۰۸ را از آمار توليد ۱۰ماهه خودروسازان حذف كرد. اين در حالي است كه ميزان توليد اين خودرو طي ماه‌هاي گذشته در آمار وزارت صنعت، صفر قيد شده بود.
جدول توليد خودرو در ۱۰ماهه امسال نشان مي‌دهد كه وزارت صنعت نام پژو ۲۰۰۸ را از اين جدول حذف كرده و اطلاعاتي در مورد آمار توليد اين خودرو در فهرست وزارت صنعت وجود ندارد. در حالي كه خط توليد پژو ۲۰۰۸ ارديبهشت امسال، با حضور رئيس‌جمهور در ايران‌خودرو به توليد رسيد، ولي طي ماه‌هاي گذشته همواره رقم صفر براي توليد اين خودرو در آمار وزارت صنعت ذكر مي‌شد. هر چند آمار توليد اين خودرو در ارديبهشت‌‌ماه چهار دستگاه اعلام شد كه آن‌ هم مربوط به مونتاژ پژو ۲۰۰۸ در زمان افتتاح خط توليد اين محصول در ايران‌خودرو بوده است. 
طبق آمار ماه‌هاي قبل، توليد پژو ۲۰۰۸ در حالي هنوز عملياتي نشده كه پيش‌فروش پژو ۲۰۰۸ در گذشته انجام شده و با توجه به عدم توليد اين خودرو در كشور مشخص نيست خريداران پژو ۲۰۰۸ چه وضعيتي در تحويل خودروي خود داشته باشند و چه ميزان از اين تعهدات با خودروهاي وارداتي پاسخ داده خواهد شد. 
بررسي آمار توليد خودرو طي ۱۰ماهه امسال نشان مي‌دهد، در اين مدت يك‌ميليون و ۲۵۳هزار و ۲۳۱ دستگاه انواع خودرو در كشور به توليد رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15/2 درصدي را نشان مي‌دهد. در اين مدت توليد سواري به يك‌ميليون و ۱۷۴هزار و ۸۹۸ دستگاه رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 16/2 درصدي را نشان مي‌دهد. 
آمار توليد خودرو در دي‌‌امسال نيز نشان مي‌دهد، در اين ماه ۱۵۱هزار و ۱۷۹ دستگاه انواع خودرو در كشور توليد شده كه نسبت به دي ۹۵، رشد 9/5 درصدي را تجربه كرده است. در اين ماه توليد سواري با رشد 9/2 درصدي به ۱۴۱هزار و ۷۲۰ دستگاه رسيده است. 
بررسي آمار توليد خودرو در گروه صنعتي ايران‌‌خودرو نيز نشان مي‌دهد، توليد محصولات اين گروه صنعتي با رشد 10/7 درصدي در ۱۰ماهه امسال به ۵۸۷هزار و ۹۶۸ دستگاه رسيده است. توليد سواري در اين گروه صنعتي نيز طي ۱۰ماهه امسال 12/4 درصد رشد داشته و به ۵۷۷هزار و ۳۹۹ دستگاه رسيده است. در دي‌‌ماه امسال نيز توليد انواع خودرو توسط ايران‌‌خودرو رشد 5/5درصدي را تجربه كرده و به ۶۸هزار و ۳۳۳ دستگاه رسيده است. 
در دي‌‌ماه امسال ۶۷هزار و ۱۰۲ دستگاه سواري توسط ايران‌‌خودرو به توليد رسيده كه نسبت به دي ۹۵ رشد ۶درصدي را دارا بوده است. 
در مورد توليد گروه صنعتي سايپا نيز بايد به توليد ۵۳۶هزار و ۳۶۷ دستگاه انواع خودرو طي ۱۰ماهه امسال اشاره كنيم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 16/9درصد رشد داشته است. در اين مدت، توليد سواري در سايپا با رشد 18/2 درصدي به ۴۹۲هزار و ۵۴۸ دستگاه رسيده است. در دي امسال نيز ۶۷هزار و ۳۹۸ دستگاه انواع خودرو توسط گروه سايپا به توليد رسيده كه نسبت به دي ۹۵ رشد 13/2 درصدي داشته است. 
توليد سواري در اين گروه خودروسازي نيز طي دي سال جاري با رشد ۱۴درصدي به ۶۲هزار و ۲۳۰ دستگاه رسيده است. 

افزايش قيمت تا 1/5 ميليون تومان

روزگذشته بازار خريد و فروش خودرو نيز همانند روزهاي گذشته با رشد قيمت‌ها روبه‌رو بود. انواع خودروهاي داخلي ديروز شاهد افزايش ۵۰۰هزار تا 5/1ميليون توماني قيمت‌ها بودند. البته فعالان بازار معتقدند، هنوز تقاضاي خريد خودروهاي داخلي در بازار رونق پيدا نكرده اما كمبود عرضه عاملي‌شده تا شاهد افزايش قيمت‌ها در انواع محصولات داخلي باشيم. 
روز شنبه بازار خودروي 206 تيپ 2 با افزايش 500هزار تومان با قيمت 36ميليون تومان، دنا پلاس با افزايش يك‌ميليون و 500هزار توماني با قيمت 57ميليون و 500هزار تومان، سمند ال‌ايكس با افزايش 500هزار توماني با قيمت 35ميليون و 500هزار توماني، پژو207 اتوماتيك با افزايش يك‌ميليون توماني با قيمت 57ميليون و 500هزار تومان، پژو 206 مدل v8 با افزايش 500هزار توماني با قيمت 43ميليون و 500هزار تومان، ساندرو استپ وي با رشد 500هزار توماني با قيمت 67ميليون تومان، ساندرو با افزايش 500هزار توماني با قيمت 57ميليون تومان به فروش رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار