کد خبر: 895888
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
یک روز بعد از اعلام آمادگی نصرالله برای زدن تأسیسات نفتی صهیونیست‌ها روشن شد
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان سامانه‌های پدافند هوایی از جمله سامانه «‌سام ۵‌» را عملیاتی کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی از عملیاتی شدن پدافند هوایی حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی كرده است. پایگاه صهیونیستی «‌والا‌» روز ‌‌‌‌شنبه به نقل از منابع نظامی اسرائیل نوشت:«فناوری جدیدِ در اختیار حزب‌الله یک تحول قابل‌ملاحظه در توان نظامی آن به شمار می‌رود زیرا رادار سامانه سام 5 می‌تواند هواپیماهای جنگی اسرائیل را شناسایی و رهگیری کند». این پایگاه افزود:«عملیات رهگیری به نوبه خود یک اقدام هجومی به شمار می‌رود زیرا مربوط به مرحله آمادگی عملی برای شلیک موشک و هدف قرار دادن هواپیما است.»
 منابع نظامی یاد شده گفتند:«خلبانان نیروی هوایی اسرائیل که به پرواز بدون مانع بر فراز خاک لبنان عادت کرده بودند، در ماه‌های اخیر با چالش‌های جدیدی روبه‌رو شده‌اند». این منابع نظامی صهیونیستی افزودند:«جنگنده‌های اسرائیل به سامانه پیشرفته ساخت این رژیم مجهز هستند که به خلبان نشان می‌دهد که آیا رادار دشمن در هر سطحی روی هواپیمایش قفل شده است یا خیر. در این موارد، خلبان ترجیح می‌دهد مسیر پرواز خود را تغییر دهد، خصوصاً وقتی هدف از پرواز جمع آوری اطلاعات باشد.» به گزارش روزنامه رأی‌الیوم، سامانه «‌سام 5»‌ ساخت روسیه از موشک زمین به هوا استفاده می‌کند که میانبرد تا دور برد است. این سامانه قادر به مقابله با هواپیماهای ترابری، گشت‌های هوایی و هواپیماهای جاسوسی است اما نمی‌تواند جنگنده‌‌‌ها را سرنگون کند.
 اذعان به عملیاتی شدن سامانه‌های دفاع هوایی از جمله سامانه «‌سام5‌» د رحالی است که اسرائیل همواره اعلام کرده است كه اجازه نخواهد داد حزب‌الله از سلاح‌های برهم زننده موازنه قوا برخوردار شود. از سوی دیگر، وزارت دادگستری امریکا با بیان ادعاهای اثبات‌نشده اعلام کرد سه شهروند لبنان رسماً به تلاش برای صادرات قطعات پهپاد و سایر تجهیزات از امریكا برای حزب‌الله لبنان متهم شده‌اند. به گزارش رویترز، وزارت دادگستری امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:«اسامه درویش حمده» و برادرش «عِصام درویش حَمَده» در آفریقای جنوبی بازداشت هستند و «سمیر احمد برو»، دستگیر نشده و متواری است. مطابق بیانیه این وزارتخانه امریکایی، این سه شهروند لبنانی به تلاش برای صادرات اقلامی از جمله «واحدهای اندازه‌گیری لختی» ‌قابل استفاده در پهپاد، موتور جت، موتورهای پیستونی و دوربین برای گروه حزب‌الله بین سال‌های 2009 تا 2013 متهم شده‌اند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار