کد خبر: 895873
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دو برادر كه با همدستي پسرعمه‌شان با وعده كمك به افراد نيازمند زنان سالخورده را در چند شهر كشور فريب داده و طلاي آنها را سرقت كرده‌اند دوباره بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل سه مجرم سابقه‌دار از طايفه فيوج كه دو برادر به نام‌هاي محمد ‌ و حسن ‌ بودند به همراه پسرعمه‌شان كه مردي 28‌ساله به نام وحيد بود به اتهام سرقت طلاي زنان سالخورده تحت تعقيب كارآگاهان پليس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. 
بررسي شكايت‌ها حكايت از اين داشت كه اين سه مرد سوار بر خودروهاي صفر با وعده كمك به نيازمندان، پيرزنان را فريب داده و طلاي آنها را سرقت مي‌كنند. يكي از شاكيان گفت در حال عبور از محل بودم كه يك خودروي مدل بالا كنارم توقف كرد. به جز راننده دو مرد جوان ديگر سوار خودرو بودند. يكي از آنها نايلوني حاوي لباس و چند بسته اسكناس به من نشان داد و خواست كه آن را به دست افراد نيازمند محل برسانم كه قبول كردم. او همزمان از من خواست انگشتر طلايي كه به دست داشتم را به او نشان دهم؛ چراكه قصد دارد مشابه آن را براي همسرش خريداري كند كه اعتماد كردم و انگشتر را به او دادم. آن مرد بعد از بررسي انگشتر آن را داخل كيسه لباس انداخت و به دست من داد. وقتي به خانه رسيدم ديدم كه همه لباس‌هاي داخل كيسه كهنه است و بسته‌هاي اسكناس‌هم تقلبي است. بعد داخل نايلون به دنبال انگشتري‌ام گشتم، اما متوجه شدم كه ته نايلون سوراخ است و از انگشتري هم خبري نيست. 
در حالي كه شكايت‌هاي مشابهي عليه سه متهم در اداره‌هاي پليس در چند شهر كشور مطرح شده بود، كارآگاهان پليس تهران در جريان بررسي‌هاي خود مخفيگاه دو نفر از متهمان كه خانه‌اي مجردي در خيابان ابوذر بود را شناسايي كردند. بررسي سوابق دو متهم كه دو برادر به نام‌هاي حسن- 35ساله- و محمد- 36 ساله- بودند حكايت از اين داشت كه آنها از سال 79 تاكنون بارها به اتهام سرقت طلاي زنان سالخورده بازداشت شده و به زندان افتاده‌اند. آنها از مدتي قبل با همدستي سومين عضو باند كه پسرعمه 28‌ساله‌شان وحيد بود سريال سرقت‌هاي خود را شروع كرده‌بودند. وقتي تصاوير متهمان از سوي شاكيان پرونده‌ها شناسايي شد، كارآگاهان پليس به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 34‌تهران در ساعت 17:00 پنج‌شنبه مورخه دي‌ماه سه‌متهم را بازداشت  كردند. در بازرسي از مخفيگاه متهمان دو دستگاه پرشيا سفيد، رانا مشكي و مزدا‌3 سفيد رنگ كشف و توقيف شد. سه‌متهم در اعترافات اوليه به سرقت‌هاي سريالي طلا از زنان سالخورده اعتراف كردند. 
‌سرهنگ كارآگاه رضا اميدي، رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: اعضاي باند علاوه بر تهران از سوي شاكيان ديگر در شهرستان‌هاي مشهد، اصفهان، قم و چند شهر ديگر شناسايي شده‌اند. وي گفت: از آنجا كه اعضاي اين باند از مجرمان حرفه‌اي هستند شناسايي شاكيان در شهرهاي ديگر كشور در دستور كار پليس قرار گرفته است. وي از كساني كه به اين شيوه توسط سه سرنشين خودروهاي صفر مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت كرد براي شناسايي متهمان به پايگاه ششم پليس آگاهي تهران در خيابان نبرد شمالي‌– ميدان نبرد‌– انتهاي خيابان شهيد بيدچي مراجعه كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار