کد خبر: 895865
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
جنگجويي کرش، اوجاقي را به تيم ملي کشاند
قصد کرش براي صعود از مرحله گروهي جام جهاني جدي است. او جنگجوياني با اراده مي‌خواهد و براي بالا بردن روحيه جنگندگي شاگردانش حالا سراغ سرمربي تيم ملي ووشو هم رفته است.
دنيا حيدري

قصد کرش براي صعود از مرحله گروهي جام جهاني جدي است. او جنگجوياني با اراده مي‌خواهد و براي بالا بردن روحيه جنگندگي شاگردانش حالا سراغ سرمربي تيم ملي ووشو هم رفته است. 
اضافه شدن حسين اوجاقي، سرمربي تيم ملي ووشوي ايران به کادر فني تيم ملي فوتبال از جمله تصميمات عجيب کرش بود که همگان را متعجب کرد. او که عذر دستياران ايراني‌اش را يكي پس از ديگري خوانده بود، حالا سراغ سرمربي تيم ملي ووشو رفته است، مربي‌اي که البته خيلي زود مشخص مي‌شود براي بالا بردن روحيه جنگندگي ياران کرش به کادر فني تيم ملي اضافه شده است. 
   
عادت پرتغالي

اين مسئله به گفته مهدي علي‌نژاد، رئيس فدراسيون ووشو بين مربيان پرتغالي باب است: «رئيس فدراسيون ووشوي پرتغال در مقطعي با تيم فوتبال پورتو همکاري مي‌کرد و بعد از آن هم با حضور يک مربي پرتغالي در تيم فوتبال شانگهاي چين به اين تيم رفت. نگاهي در بين مربيان پرتغالي وجود دارد که براي ايجاد روحيه جنگندگي، بالا بردن عکس‌العمل‌ها و توانايي بازيکنان از مربيان ورزش‌هاي رزمي در کادر فني استفاده کنند. کرش نيز به همين دليل از اوجاقي درخواست کرده تا با تيم ملي همکاري کند.»
سرمربي تيم ملي ووشوي ايران به درخواست کرش و با توجه به آزاد بودن وقتش تا 18 فروردين‌ماه با تيم ملي فوتبال ايران همکاري مي‌کند و بعد از آن نيز اين همکاري به شرط اينكه به تيم ملي ووشو آسيب نزند، ادامه خواهد يافت. اوجاقي هدف از اين همکاري را برگزاري تمرينات حرفه‌اي رزمي، جنگندگي، تمرکز، اعتماد به نفس و قدرت تصميم‌گيري سريع بازيکنان مي‌خواند: «کرش پيش از اين در تيم‌هاي رئال‌مادريد، منچستريونايتد و تيم ملي پرتغال نيز از مربي رزمي در تمرينات خود استفاده کرده و زماني که اين پيشنهاد را داد، پس از بررسي‌هاي لازم آن را پذيرفتم. هدف از اين حضور کاملاً مشخص و البته استقبال خوبي هم از آن شده است. اميدواريم بتوانيم به نتيجه‌اي که مي‌خواهيم برسيم.»
   
تکرار يک تجربه

اين اولين باري نيست که تيم ملي فوتبال ايران با يک مربي رزمي همکاري مي‌کند. پيش از اوجاقي، مهدي صفايي قبل از جام جهاني 2014 براي بالا بردن روحيه مبارزه‌طلبي ملي‌پوشان با کرش و تيم ملي ايران همکاري مي‌كرد. البته رئيس فدراسيون ووشو با تاج در اين رابطه صحبتي نداشته و تمام هماهنگي‌ها از سوي کرش انجام شده، اما با وجود واکنش‌ها به حضور اوجاقي در تيم ملي، اين اولين باري نيست كه تيم کرش با يک مربي رزمي همكاري مي‌كند. چهار سال قبل درست در روزهايي که تيم ملي فوتبال خود را براي جام جهاني 2018 روسيه آماده مي‌کرد هم چنين اتفاقي رخ داد و حضور يک مربي کيک‌بوکسينگ در کادر فني تيم ملي سروصداي زيادي به پا کرد. آن زمان مهدي صفايي، قهرمان سابق کيک‌بوکسينگ ايران که گاهاً نقش باديگارد را هم اجرا کرده بود، مورد توجه کرش قرار گرفت و در آماده‌سازي ملي‌پوشان نقش داشت، حالا اين وظيفه به اوجاقي محول شده است. 
   
قصد کرش بالا بردن جسارت بازيکنان بود

صفايي که همکاري با تيم ملي برايش جذاب بود، در خصوص همکاري با کرش و شاگردانش گفته بود: «يک روز از فدراسيون با من تماس گرفتند. در مورد من تحقيق کرده بودند، فيلم کارهايم را ديده بودند و تصميم به همکاري گرفتند. برايم جالب بود وقتي فهميدم بيشتر تيم‌هاي معتبر و حرفه‌اي جهان يک مربي در اين سبک ‌در کنار تيم خود دارند. در آغاز قرار بر اين بود که من بيشتر روي جهش و جسارت بچه‌ها کار کنم. خودباوري‌هاي آنها را تقويت ‌و ‌روي واکنش‌‌هاي سريع آنها تمرين کنيم. در ورزش‌هاي رسمي، واکنش‌‌هاي سريع خيلي مهم است. به همين دليل قرار شد‌ روي اين آيتم‌ها با بچه‌هاي تيم ملي تمرين کنم و توانايي‌ها آنها را بالا ببرم، اما وقتي کرش تمرينات را ديد، پيشنهاد داد به عنوان مربي بدنسازي در کنار مارکو با بچه‌ها تمرين کنم.»حالا کرش، درست مانند چهار سال قبل به دنبال بالا بردن روحيه جنگندگي و جسارت شاگردانش است، خصوصاً که او اين‌بار هدفش صعود از مرحله گروهي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار