کد خبر: 895858
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
در حالي وزير كار چندي پيش خبر از اجراي طرح اشتغال روستايي در پنج استان را به صورت پايلوت داد كه تنها استان گيلان به‌عنوان پايلوت اعلام شد و نام مابقي استان‌ها مخفي شده است.
طرح اشتغال روستايي به‌عنوان يكي از طرح‌هاي اشتغالي با آغاز به كار رسمي سامانه كارا كار شروع شد. با راه‌اندازي اين سامانه امكان ثبت‌نام متقاضيان وام روستايي و ارائه طرح‌هاي اشتغال فراهم شد.  بر اين اساس همه كارآفرينان و سرمايه‌گذاران روستايي علاقه‌مند به فعاليت و سرمايه‌گذاري در مناطق روستايي و عشايري مي‌توانند به سامانه كارا به نشاني kara.mcls.gov.ir  مراجعه كرده و پس از ورود به پنل كاربري مراحل ثبت‌نام خود را دنبال كنند. در مرحله بعد از رمز عبور ارسالي براي ورود به سامانه استفاده كنند.  در صفحه اصلي سامانه، جزئيات تسهيلات اشتغال فراگير و تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري در قالب دستورالعمل و آيين‌نامه اشتغال روستايي و عشايري و دستورالعمل اجرايي برنامه اشتغال فراگير و شيوه‌نامه يارانه تسهيلات براي مطالعه بيشتر در اختيار متقاضيان قرار گرفته و توصيه شده پيش از ارائه درخواست وام و تصميم‌گيري براي ارائه طرح‌، اين پيوست‌ها به دقت مطالعه شود.  متقاضيان پس از ورود و ثبت‌نام در سامانه و بارگذاري طرح‌هاي خود به شكل الكترونيكي بايد در انتظار پيغام بررسي و تأييد نهايي طرح خود باشند كه از طريق پست الكترونيك يا ارسال پيامك به تلفن همراه انجام مي‌پذيرد.  

در اين مدت كميته‌هاي فني در استان‌ها، ابعاد طرح را به لحاظ كيفي و كمي موردبررسي قرار داده و براساس شاخص‌هايي امتيازدهي كرده و جمع امتيازات را در نظر مي‌گيرند تا طرح مورد تأييد واقع شود. پس از تأييد نهايي طرح براي تأمين اعتبار به بانك معرفي و پيام تأييد و پذيرش طرح به متقاضي ارسال مي‌شود.  بانك‌هاي عامل پس از بررسي در صورت داشتن توجيه فني و اقتصادي طرح و اهليت كارآفرين يا سرمايه‌گذاران، آن را در نوبت دريافت وام اشتغال قرار مي‌دهند. وزارت كار اعلام كرده تلاش مي‌كند تا فرآيند ثبت‌نام، معرفي و تصويب طرح متقاضيان طولاني نشود و منابع براساس اولويت‌هاي همان منطقه و به تناسب پيشرفت طرح‌ها پرداخت شود.  علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي چهارم بهمن ماه 96 در حاشيه جلسه هيئت دولت گفت: طرح اشتغال روستايي فردا در پنج استان كشور به طور همزمان آغاز مي‌شود و تا پايان سال، 2 هزار ميليارد تومان وام به طرح‌هاي اشتغال روستايي پرداخت خواهد شد.  دقيقاً در پنجم بهمن ماه نيز علي ربيعي با سفر به استان گيلان به آغاز پرداخت وام اشتغال روستايي در گيلان اشاره كرد و گفت: در زمينه ايجاد اشتغال نيز حوزه گردشگري اولويت اصلي اين استان است.   در حالي وزير كار صحبت از اجراي پايلوت طرح اشتغال روستايي در پنج استان كرد كه خبري از چهار استان ديگر نشد و مشخص نيست استان‌هاي پايلوت مدنظر وزير كار كدام استان‌ها هستند.    خبرنگار تسنيم پيگيري‌هاي متعددي از معاونت اشتغال وزارت كار و همچنين روابط عمومي اين وزارتخانه براي يافتن پاسخ اين سؤال كه چهار استان مابقي براي اجراي طرح اشتغال روستايي كدامند، داشته است، اما متأسفانه به جوابي دست نيافته و بدتر آنكه معاونت اشتغال اين وزارتخانه هم از نام استان‌هاي پايلوت بي‌اطلاع بوده‌ است.  برخي مسئولان در وزارت كار بيان كردند كه چهار استان ديگر به جز گيلان براي اجراي طرح اشتغالي مشخص شده، اما در رسانه‌ها اعلام نشده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار