کد خبر: 895841
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
وزنه برداری

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در کشور آذربایجان که جزو 9 کشور تعلیق شده از مسابقه‌های بین‌المللی است، سمینار ضد دوپینگ برگزار کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای اینکه جایگاه ورزش وزنه‌برداری در المپیک 2024 پاریس تثبیت شود و رضایت کمیته بین‌المللی المپیک کسب شود در کشور آذربایجان سمینار ضد دوپینگ برگزار کرد.

آذربایجان یکی از 9 کشوری است که به دلیل دوپینگ بیش از حد به مدت یک سال تعلیق شده است. همه این 9 کشور در 49 مورد دوپینگ مثبتی که اخیرا مشخص شدند بیش از سه دوپینگ داشتند.

کشورهای دیگری که از سوی فدراسیون جهانی تعلیق شده‌اند عبارتند از: روسیه، قزاقستان، ارمنستان، اوکراین، بلاروس، مولداوی، چین و ترکیه. IOC اعلام کرده است که وزنه‌برداری در المپیک توکیو 2020 باقی می‌ماند اما احتمال دارد که در صورت ادامه داشتن دوپینگ‌ها از المپیک 2024 پاریس حذف شود.

IWF اعلام کرده است که تمهیدات جدیدی برای مبارزه با دوپینگ اندیشیده است.

تاماش آیان درباره برگزاری سمینارهای ضد دوپینگ در کشورهای تعلیق شده گفت: آموزش‌های ضد دوپینگ به تغییر فرهنگ کمک می‌کنند. به خصوص در کشورهایی که دوپینگ شایع‌تر است.  ما همچنین نیاز داریم که قوانین مربوط به مبارزه با دوپینگ را سخت‌گیرانه‌تر کنیم تا از ورزش پاک حمایت شود و ورزشکاران خاطی مشخص شوند. با برنامه‌های آموزش ضد دوپینگ ما تغییرات فرهنگی را ترویج می‌کنیم و از انجام دوپینگ جلوگیری می‌کنیم. هنگامی که 9 کشور را تعلیق کردیم پیام تعهدمان به ورزش پاک را نشان دادیم.

قرار است که سمینارهای دیگری در کشورهای تعلیق شده دیگر برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار