کد خبر: 895806
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
همکاری های سه جانبه سپاه پاسداران، وزارت دفاع و وزارت نیرو به منظور توانمندسازی ایران در بحث بارورسازی ابرها آغاز شد.
تسنیم: همکاری های سه جانبه سپاه پاسداران، وزارت دفاع و وزارت نیرو به منظور توانمندسازی ایران در بحث بارورسازی ابرها آغاز شد. 
 
فناوری بارورسازی ابرها که از آن به عنوان یک روش علمی به منظور افزایش میزان بارشها یاد می شود، نیاز به ابزار مناسب دارد، اما در ایران در سالهای اخیر با استفاده از هواپیماهای استیجاری عمدتا مستعمل و خرید نقدی فشنگ های حاوی یدید نقره (پیروپاترون‌ها) از کشور روسیه، چند مرتبه در استانهایی چون آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس، خراسان جنوبی، تهران و یزد اقدام به بارورسازی ابرها شده است.

اما در سال جاری تصمیم کلانی در این بخش اتخاذ شد تا ایران در بحث بارورسازی ابرها توانمند شود.

* آغاز همکاری با وزارت دفاع برای داخلی سازی فشنگ های حاوی یدید نقره

رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در این خصوص گفت: صنایع وابسته به وزارت دفاع در تلاشند مراحل ساخت پیروپاترون‌های (فشنگ‌های حاوی یدید نقره) لازم برای باروری ابرها را انجام دهند و از وزیر دفاع درخواست کردیم که این کار سرعت بیشتری به خود بگیرد چون پیش از این فشنگ‌های لازم را از روسیه وارد می‌کردیم.

میدانی ادامه داد: همواره برای خرید فشنگ‌های حاوی یدید نقره باید پول نقد به روسیه پرداخت کنیم، به همین دلیل در تلاش مذاکره با صنایع هواپیمایی و نیروی هوایی سپاه هستیم که بدون استفاده از آن دو هواپیمای روسی که در حال حاضر امکان پرواز ندارند امکان پرواز با هواپیماهای دیگر وجود دارد یا نه.

وی تأکید کرد: باید به‌فکر خرید 4 فروند هواپیما در زمینه باروری ابرها باشیم و یا از طریق شرکت‌های داخلی آنها را اجاره کنیم که همه اینها نیاز به منابع مالی دارد که باید تأمین شود.

* سپاه پاسداران برای تأمین تجهیزات پروازی بارورسازی ابرها ورود کرد

تجهیزات پروازی ایران برای بارورسازی ابرها، تجهیزاتی عمدتاً اجاره ای و مستعمل است که برای تعمیرات آنها نیز از کارشناسان خارجی استفاده می شود، این حد از وابستگی در تأمین تجهیزات بارورسازی ابرها، متخصصان هوافضای سپاه پاسداران را بر آن داشت تا به این موضوع ورود کرده و در راستای توانمندسازی کشورمان در این بخش با وزارت نیرو همکاری کنند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در این خصوص با بیان "سپاه برای تدارک تجهیزات لازم اجرای طرح باروری ابرها اعلام آمادگی کرده است"، گفت: این همکاری آغاز شده و امیدواریم به نتایج مطلوب برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار