کد خبر: 895765
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
مسئول نظارت و پایش عملکرد مالی و بودجه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی خبر داد:
مسئول نظارت و پایش عملکرد مالی و بودجه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گفت: سنجش عملکرد در هر مؤسسه و دستگاه­ اجرایی، از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت مؤثر بستگی به اندازه­گیری، ارزیابی، برنامه­ریزی و بهبود عملکرد سازمانی دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ جواد جعفری، معاون حسابداری مدیریت مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت و مسئول نظارت و پایش عملکرد مالی و بودجه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گفت: سنجش عملکرد در هر مؤسسه و دستگاه­ اجرایی، از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت مؤثر بستگی به اندازه­گیری، ارزیابی، برنامه­ریزی و بهبود عملکرد سازمانی دارد.

معاون مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت ادامه داد: نظام ارزیابی بستر مناسبی را برای ارتقاء کیفیت خدمات و شفافیت عملکرد ایجاد می­کند. رصد تحقق اهداف سازمانی از طریق سنجش عملکرد و همچنین کارآیی و اثربخشی هر سازمانی از اصول اصلی پویایی هر سازمان است.

جعفری ابراز کرد: طبق بند 10 سیاست های کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه تأمین منابع مالی پایدار در بخش سلامت و با تأکید بر شفاف سازي قانونمند درآمدها، هزینه ها و فعالیت ها و طبق بند 3 و 9 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور پایش و ارزیابی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های تابعه؛ دستورالعمل اجرایی جامع پایش عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و واحدهای مستقل و غیر مستقل با هدف اطمینان از مدیریت بهینه منابع و مصارف، توزیع مناسب منابع و کنترل منطقی هزینه­ها و افزايش كيفيت خدمات و ارتقاء بهره‌وري و با اهداف اختصاصی از جمله کنترل فرایندهای حرفه ای مالی، ارتقاء و بهبود کنترل­های داخلی، اطمینان از ثبت یکنواخت رویدادهای مالی، مقایسه اطلاعات مالی و بودجه دانشگاه­های همسطح و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود و ارائه راهکارهای سازنده واحدهای مالی و بودجه دانشگاه های علوم پزشکی تدوین شد.

مسئول دبیرخانه کمیته پایش و نظارت کشوری تحول سلامت اضافه کرد: این دستورالعمل مشتمل بر چهار فصل از جمله کلیات، ساختار اجرایی، فرآیند پایش و تحلیل نتایج آن در 16 ماده و با استناد به ماده 105 آئین­نامه مالی و معاملاتی توسط کمیته فنی تخصصی مالی و بودجه تصویب و ابلاغ شده است.

معاون مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت با بیان اینکه تیم پایش در دانشگاه های مقصد مستقر شده اند افزود: ۱۲۰ نفر از از مربیان نظام نوین مالی از سطح دانشگاه های علوم پزشکی برای این منظور انتخاب شدند و در ۱۹ گروه شامل ۱۰۵ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم سازماندهی شدند. عملیات پایش در ۴۳۲ واحد شامل ۶۳ ستاد، ۳۲ معاونت، ۱۷۰ بیمارستان، ۹۴ شبکه بهداشت و ۷۴ دانشکده انجام شده است.

مسئول نظارت و پایش عملکرد مالی و بودجه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی گفت: براساس این دستورالعمل و با همکاری دانشگاه ها برنامه های پایش به صورت جدی اجرا می شود، به نحوی که مرحله نخست پایش در آبان ماه 96 انجام شد و گزارش آن به استحضار مقام عالی وزارت بهداشت رسید که موجب تقدیر وی قرار گرفته است. همچنین این گزارش به صورت جامع و کامل به معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها ارسال شده است و انتظار می رود معاونین توسعه دانشگاه ها نیز نسبت به اصلاح موارد قابل بهبود در دانشگاه دستورات مقتضی را صادر کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار