کد خبر: 895708
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبر داد
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پنج کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان های این استان شناسایی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: پنج کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان های این استان شناسایی شد.

دکتر محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: این کانون ها آلوده در واحدهای طیور تخم گذار صنعتی و سنتی شهرستان های زرندیه، ساوه، شازند و خمین شناسایی شده و عملیات معدوم سازی، ضد عفونی و مراقبت های فعال تا شعاع سه کیلومتری این کانون ها انجام شده است.
وی ادامه داد: با انجام اقدام های پیشگیرانه و بهداشتی شمار کانون های آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی در زمستان امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و با رصد مستمر مشکلی در زمینه وجود ندارد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با یادآوری شناسایی سویه جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین پرندگان مهاجر استان گیلان افزود: این سویه جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان تنها در بین پرندگان مهاجر تایید شده و با اقدام های پیشگیرانه از جمله اعزام نیرو، تمامی تلاش برای جلوگیری از انتقال آن به جمعیت طیور اهلی و خارج از نواحی آلوده توسط سازمان دامپزشکی کشور انجام شده است.
دکتر شانقی نفوذ سویه جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به استان مرکزی را از نگرانی های این اداره کل دانست و گفت: این سویه تظاهرات شدید از بیماری مشترک بین پرنده و انسان دارد و می طلبد که مردم همراهی لازم را داشته باشند و از تماس، پرورش و خرید پرندگان از هر کانون ناشناس و تایید نشده به ویژه پرنده فروشان دوره گردبپرهیزند و از حضور در اطراف تالاب میقان اراک و آبگیرها و شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مقرر شده است پایش های لازم از طریق اداره کل محیط زیست در اطراف تالاب میقان، آبگیرها، مرغداری ها و واحدهای پرورش طیور انجام و در صورت مشاهده هرگونه تلفات پرندگان نمونه برداری های لازم انجام و دفن بهداشتی این تلفات انجام شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با یادآروی فعالیت واحدهای قرطینه ثابت و سیار در شهرستان های استان گفت: تمامی جابه جایی های انواع پرندگان در استان تحت کنترل این اداره کل است و با هرگونه انتقال مشکوک و غیر مجاز طیور با همکاری نیروی انتظامی برخورد می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر