کد خبر: 895703
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
سخنان آقاي روحاني در مورد اصل 59 تأكيد بر ظرفيت‌هاي فراوان قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بود و به نظر مي‌رسد موضوع خاصي براي برگزاري همه پرسي مدنظر ايشان نبود. هرچند من در اين خصوص صحبتي با آقاي رئيس جمهوري نداشتم. 
حسينعلي اميري، معاون پارلماني رئيس جمهوري روز پنج‌شنبه در مصاحبه با ايرنا، افزود: رئيس جمهور در سخنان روز يك‌شنبه خود بر وحدت و همدلي همه قوا و احزاب و جناح‌هاي سياسي تأكيد كرد و با اشاره به ظرفيت‌هاي قانون اساسي براي تقويت وحدت و انسجام ملي در كشور، به عنوان مجري قانون اساسي و يك حقوقدان به طور كلي برخي ظرفيت‌هاي اين قانون را يادآور شد. 
 وي اظهارداشت: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران هيچ بن بستي براي حل مشكلات از طريق قانونگذاري (مجلس شوراي اسلامي، شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام) ندارد و همه پرسي هم نوعي قانونگذاري است، بنابراين من معتقدم كه نسبت به اظهارات رئيس جمهوري در مورد اصل 59 قانون اساسي پيشداوري‌هاي نادرستي صورت گرفت و همين پيشداوري‌ها نيز به حاشيه‌سازي‌هاي ژورناليستي دامن زد. 
معاون پارلماني رئيس جمهور ادامه داد: سخنان رئيس جمهوري در واقع، دعوت عام به وفاق ملي بر اساس ميثاق ملي يعني قانون اساسي بود كه چارچوب مشروعيت عمل و رفتار حاكمان، احزاب، جناح‌ها و آحاد مردم است. ايشان ابتدا حق همه احزاب و جناح‌ها و فراتر از آن حق همه آحاد جامعه را براي مشاركت سياسي در اداره كشور به رسميت شناخت تا اميد جمعي و انسجام ملي را تقويت كند و سپس براي فرض وجود مواردي كه با قانونگذاري عادي قابل حل نباشد، يكي از ظرفيت‌هاي موجود در قانون اساسي يعني همه پرسي موضوع اصل 59 اين قانون را در كنار ديگر راه حل‌ها و ظرفيت‌ها مورد تأكيد قرارداد. اميري در ادامه افزود: رئيس جمهوري در واقع بر اين موضوع كه بن بستي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد، تأكيد كرد. وي اظهارداشت: بنابراين، معتقدم هرگونه سوء تعبير يا پيشداوري از سخنان ايشان كه متكي به نصوص قانون اساسي است، سازنده نخواهد بود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار