کد خبر: 895701
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۳۹ سال از عمر انقلاب اسلامي ايران گذشت و وارد چهلمين سال خود شد، انقلابي كه منشأ تحولات بنيادين در سطح منطقه و جهان شده است.
سيد عبدالله متوليان
۳۹ سال از عمر انقلاب اسلامي ايران گذشت و وارد چهلمين سال خود شد، انقلابي كه منشأ تحولات بنيادين در سطح منطقه و جهان شده است. بي‌شك بعد از رنسانس و انقلاب صنعتي در اروپا، هيچ حادثه و رويدادي تا اين اندازه در تحولات سياسي، اجتماعي، فرهنگي، امنيتي و... در جهان مؤثر نبوده‌است. 

به زعم بسياري از صاحب‌نظران به‌ويژه انديشمندان شرقي، مرگ تفكر و انديشه و ايدئولوژي سوسياليزم و كمونيزم در جهان و فروپاشي اتحاد جماهير شوروي محصول و نتيجه ظهور و پيدايش انقلاب اسلامي مبتني بر انديشه ديني است. ظهور حماس و جنبش مقاومت فلسطين ميوه انقلاب اسلامي ايران است. ظهور محور مقاومت در منطقه غرب آسيا محصول انقلاب ماست. تغيير استراتژي رژيم اشغالگر قدس از استراتژي‌ «جنگ در بيرون از خانه، امتيازگيري در داخل فلسطين» به «جنگ در داخل فلسطين و امتيازدهي در بيرون» به بركت انقلاب اسلامي ماست. تبديل انديشه صهيونيستي «نيل تا فرات» به انديشه «كشيدن ديوار دور منطقه اشغالي» حاصل انقلاب اسلامي است. شكستن ابهت مستكبران و نظام فاسد سرمايه داري غرب ميوه شجره طيبه انقلاب اسلامي است. پيدايش تفكر عدالت‌خواهي در برابر تفكر پوسيده ليبرال سرمايه‌هاي غربي از انقلاب ماست. جنبش بيداري اسلامي در جهان اسلام و بيداري انساني در كره زمين به بركت انقلاب اسلامي ايران است و در يك كلمه ‌ جهان بشريت تحت تأثير انقلاب اسلامي در مرحله گذار از نظام سلطه و سرمايه‌‌‌داري به مرحله بازگشت به معنويت و عدالت‌خواهي در جهان است و به رغم همه تلاش‌هاي حاكمان تفكر سرمايه داري در غرب، جهان سلطه و نظام ياغيگري و استعمار غربي در حال فروپاشي و اضمحلال و انديشه عدالت‌خواهي و ظلم‌ستيزي در جهان تحت تأثير انقلاب اسلامي ايران در حال تكامل و ساماندهي است. 

در نقطه مقابل دستاوردهاي معجزه‌آساي انقلاب اسلامي، آنچه اين انقلاب بزرگ و بي‌بديل را تهديد مي‌كند بي‌ترديد تهديد بيروني دشمنان اسلام و ايران (حتي با در اختيار داشتن شبكه نفوذي‌ها و ساختارهاي مردم نهاد و... ) نيست بلكه خودكم بيني و فاصله گرفتن احزاب سياسي و دولتمردان و مسئولان از سيره عملي حضرت امام خميني سلام‌الله عليه و تبعيت آنان از نظام پوسيده سرمايه‌داري غربي و وادادگي و دلدادگي برخي مسئولان به غرب است. مادامي كه دولتمردان و مسئولان نظام به عكس شعارهايي كه مي‌دهند مقيد به غربگرايي و غربگدايي و در تلاش براي رانت‌خواري، تكاثر ثروت و اشرافي‌گري باشند كار نظام اسلامي بسامان نخواهد شد. 

مردم در راه‌پيمايي ۲۲ بهمن امسال در سراسر ايران، يكپارچه خواستار بازگشت به سيره امام راحل و شعارهاي بنيادين سال ۵۷ بودند. مطالبات مردم در ۲۲ بهمن امسال به عيان همان شعارها و مطالبات سال ۵۷ بود. مردم آشكارا عليه «رانت‌خواري و فساد در بين دولتمردان، اشرافي‌گري و تفكر اسلام سرمايه‌هاي و اسلام امريكايي شعار دادند. مردم عليه تفكر تبعيت از نظام ليبرال سرمايه‌داري غربي كه پس از جنگ در اداره كشور شكل گرفت و متأسفانه تا امروز ادامه دارد شعار دادند. ۳۰ سال پيش و پس از جنگ تحميلي تفكري غلط و قرض گرفته شده از نظام ليبرال سرمايه‌‌داري غرب در قوه مجريه شكل گرفت، به طور علني گفتند براي بازسازي و توسعه كشور ناچاريم حداقل ۱۰ سال باب عدالت را تعطيل كنيم (و با الگوگيري عملي از غرب به توسعه برسيم)، با مغالطه و سفسطه گفتند و نوشتند كه كار دولت اداره كشور (بر اساس مدل‌هاي استقراضي) است نه اداره فرهنگي كشور. به عيان مسير وام دادن عدالت به سياست و اقتصاد را پيمودند و متأسفانه همان تفكر پس از ۳۰ سال تلاش براي ترجيح اقتصاد بر عدالت، مجدداً به دنبال مغالطه رفراندوم براي تعطيل كردن عدالت است. 
اينك ۳۰ سال است كه كشور چوب تفكيك عرصه عدالت و اقتصاد را مي‌خورد. ۳۰ سال است كه به دليل تفكيك و جداسازي عدالت از اقتصاد فاصله فقير و غني بيشتر و بيشتر مي‌شود، فساد از نظر كمي و كيفي بزرگ‌تر و گسترده‌تر مي‌شود. و اين در حالي است كه برخي احزاب سياسي بر خلاف سردادن شعار تبعيت از راه و سيره امام راحل متأسفانه در مسير تحريف امام و ارزش‌هاي حياتي انقلاب گام بر مي‌دارند و براي توجيه اشتباهات خود به مردم آدرس عوضي داده و با فريب افكار عمومي خود را موجه و پيرو راه امام معرفي مي‌كنند. نمي‌توان شعار ايستادگي پاي بيرق خط امام سرداد ولي خود را مالك و حاكم بر مردم دانسته و مروج اشرافي‌گري و سرمايه‌داري بود. 

انقلاب اسلامي با دستاوردهاي بي‌نظير در حوزه‌هاي نانو، سلول‌هاي بنيادي، پزشكي، دارو و درمان، سدسازي، تونل و پل و راه‌سازي، صنايع موشكي و دفاعي، توزيع عدالت اجتماعي و كشيدن راه براي اكثر روستاها و رساندن آب و برق و گاز و... به اقصي نقاط كشور، صنايع هوافضا، هسته‌اي، پتروشيمي و... همه و همه از ناحيه مشكلات قابل حل داخلي و رخنه فساد و رانت در بين برخي دولتمردان تهديد مي‌شود و ذائقه مردم را تلخ مي‌كند. نسل سوم و چهارم انقلاب كه هرگز امام را نديده‌اند با بصيرت ستودني امروز از دولتمردان، خط امام را مطالبه مي‌كنند. امروز و در چهل سالگي انقلاب اسلامي بازخواني انديشه حضرت امام خميني سلام‌الله عليه در باره عدالت، توجه به محرومان و مستضعفان، مبارزه با ظلم، تلاش براي گسترش عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعيض، مبارزه با ظلم و اشرافي‌گري، ايستادگي و مقاومت در برابر زياده‌خواهي دشمنان و... را مطالبه مي‌كنند. قطعاً به همان ميزان كه بازگشت به انديشه‌هاي ناب امام راحل قلب مردم را شاد خواهد كرد، به همان ميزان و بلكه بيشتر كام مروجان اسلام رحماني و امريكايي را تلخ و لرزه بر اندام آنان خواهد انداخت. 

به احزاب سياسي و دولتمرداني كه مي‌خواهند از هم‌اكنون خود را براي برپايي جشن بزرگ ۲۲ بهمن سال آينده آماده كنند مي‌گوييم كه جشن چهل سالگي انقلاب اسلامي يك جشن پرهزينه، كم‌فايده، نمادين و يك روزه نبايد باشد، بلكه جشن چهل سالگي انقلاب اسلامي جشن بازگشت به سيره عملي حضرت امام خميني سلام‌الله عليه و مسابقه خدمت جهادي و انقلابي براي گشودن گره‌هاي اقتصادي، فرهنگي و امنيتي از زندگي مردم با تكيه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي داخلي و ملي است و چنين جشني تنها در صورتي لباس حقيقت پوشيده و كام مردم را شيرين خواهد ساخت كه نه يك روز بلكه در طول ۳۶۵ روز (از ۲۲ بهمن امسال تا ۲۲ بهمن سال آينده) و با عزم جهادي و انقلابي مسئولان نظام همراه باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار