کد خبر: 895697
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
درخواست سرمربي تيم ملي و مجلس از کريمي براي ارائه مدارک فساد در فوتبال
جنجال‌هاي مناظره برنامه نود تمامي ندارد و اين‌بار نوبت سرمربي تيم ملي است که درخواست مناظره در برنامه عادل فردوسي‌پور را مطرح کند.
شيوا نوروزي

جنجال‌هاي مناظره برنامه نود تمامي ندارد و اين‌بار نوبت سرمربي تيم ملي است که درخواست مناظره در برنامه عادل فردوسي‌پور را مطرح کند. پس از آنکه علي کريمي صحبت‌هاي انتقادي خود را در برنامه زنده مطرح کرد و کارلوس کرش را خطاب قرار داد، مرد پرتغالي پس از چند روز در مقام پاسخگويي برآمد و بيانيه‌اي منتشر کرد. جالب اينجاست که کريمي نه‌تنها از مواضعش کوتاه نيامده که پس از درخواست سرمربي تيم ملي در صفحه شخصي‌اش نوشته است: «خيلي خوبه، منم باشم لطفاً!» گفته مي‌شود وکيل علي کريمي نيز قصد دارد به خاطر «بزدل» خواندن موکلش از کرش به دادگاه شکايت کند. 
   
غيرمنصفانه و ناعادلانه 

به فاصله سه روز از پخش برنامه جنجالي دوشنبه شب نود، سرمربي تيم ملي به تمام انتقادهاي علي کريمي پاسخ داد. در بيانيه‌اي که فدراسيون فوتبال آن را منتشر کرده است، کرش منتقد شماره يکش را به اتهام‌زني‌هاي غيرمنصفانه و ناعادلانه متهم کرده است: «از پريشاني و آشفتگي‌هاي ايجاد شده براي خودم و تيم ملي متأسفم. به منظور تفهيم حقيقت، برقراري دوباره نظم و عزت به تيم ملي و همچنين براي دفاع از خود، اعلام مي‌کنم که به طور رسمي آمادگي براي شرکت در برنامه نود شبکه3 در زمان و تحت شرايط مصاحبه‌اي مشابه با عادل فردوسي‌پور را دارم. بنده بدون ترديد به همه دروغ‌ها و اتهامات نادرست که علي کريمي كه کاملاً غيرمنصفانه، غيروفادارانه و ناعادلانه به من وارد کرده، يک به يک پاسخ خواهم داد. همه حقايق و راستي‌ها را بازيابي خواهم کرد و حرفي غير از حقيقت نخواهم زد. با انجام اين کار از طرف من، اين وظيفه و مسئوليت بر عهده کريمي است که از کارلوس کرش و هواداران تيم ملي فوتبال ايران به خاطر گمراه کردن افکار عمومي با صحبت‌هاي غيرمنصفانه، ناعادلانه و نيش و کنايه عذرخواهي کند.» کرش صراحتاً از کريمي مي‌خواهد اسامي دست‌هاي پشت پرده را منتشر کند: «کريمي وظيفه دارد اسامي دست‌هاي پشت پرده‌اي که ايشان را با اين دروغ‌ها، اطلاعات نادرست و غلط گمراه کردند و چنين وضعيت شرم‌آوري را براي همه ما از جمله و به خصوص بازيکن سابق تيم ملي با ۱۲۴ بازي ملي پديد آوردند، افشا و با اين کار به تيم ملي خدمت کند. ضمن احترامي که براي همه هواداران ايران قائل هستم، بايد بگويم اعتقاد راسخ دارم که نبايد در مظان چنين اتهامات غيرمنصفانه، ناعادلانه و بي‌اساسي قرار مي‌گرفتم. اميد و يقين دارم که بعد از حضور در برنامه نود همه ما با چهره دست‌هاي پشت پرده‌اي که به علي کريمي اطلاعات غلط داده‌اند، آشنا خواهيم شد.»
   
تجمع و شکايت از کرش

اظهارات جنجالي کريمي علاوه بر اينکه در فضاي مجازي واکنش‌هاي متفاوتي را به همراه داشته، برخي رسانه‌هاي خارجي نيز به حواشي اين مناظره پرداخته‌اند. روز پنج‌شنبه خبري مبني بر تجمع هواداران کريمي در مقابل ساختمان فدراسيون فوتبال در کانال‌هاي تلگرامي دست به دست شد، در حالي که خيلي زود مشخص شد خبرها و عکس‌هاي منتشر شده مربوط به گذشته و تجمع هواداران مقابل ساختمان باشگاه پرسپوليس بوده است.
عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس نيز همچون سرمربي تيم ملي فوتبال از مرد جنجالي اين روزهاي فوتبال ايران خواست تا اگر مدرکي دارد هرچه سريع‌تر آن را در اختيار اين کميسيون قرار دهد. ولي داداشي، نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع افشاگري‌هاي علي کريمي عنوان کرد: «کاظم دلخوش، عضو فراکسيون ورزش مجلس درباره صحبت‌هاي اخير علي کريمي، ملي‌پوش سابق کشورمان درباره فساد در فوتبال اظهار کرده است که اگر او سندي در اين باره دارد، ارائه دهد تا فراکسيون ورزش و کميسيون اصل 90 به آن رسيدگي کنند. علي کريمي در واکنش اينطور عنوان کرده که پرنده‌هاي فساد در فوتبال در کميسيون اصل 90 در حال خاک خوردن است. من به عنوان يکي از اعضاي کميسيون اصل 90 اعلام مي‌کنم که پرونده‌هاي فساد در فوتبال در اين کميسيون بسته شده، تعدادي از آنها به دستگاه قضايي جهت رسيدگي ارسال شده و هيچ پرونده‌اي از فساد در فوتبال در کميسيون اصل 90 وجود ندارد. اگر علي کريمي سند و مدرکي درباره فساد در فوتبال در اختيار دارد کميسيون اصل 90 آماده دريافت آن است تا پس از بررسي آن را جهت رسيدگي به دستگاه قضايي ارائه دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار