کد خبر: 895695
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
تعلیق فدراسیون موقتاً رفع اما کشتی جهان از کریمی 6 ماه و از مربی او 2 سال محروم شد
با تلاش مؤثر و رايزني‌هاي مداوم تيم ديپلماسي فدراسيون كشتي ايران، تعليق كشتي ايران موقتاً رفع شد. 
به گزارش خبرگزاري فارس، درپي حوادث كشتي عليرضا كريمي با حريف روسي خود در رقابت‌هاي اميدهاي جهان و با توجه به تأكيد و پيگيري‌هاي مداوم «كميته بين‌المللي المپيك» از «اتحاديه جهاني كشتي»، براي اعمال ممانعت از حضور ايران در مسابقات بين‌المللي، رايزني‌هاي گسترده‌اي از سوي تيم ديپلماسي كشتي ايران براي جلوگيري از اعلام رأي به تعليق كشتي ايران با تمام توان و استفاده از تمامي ظرفيت‌هايي كه در چند سال گذشته براي توسعه تعاملات ديپلماتيك كشتي ايران با دنيا صورت گرفته بود، آغاز شد. با نتيجه بخشي اوليه از تلاش‌هاي مذكور در اواخر سال ميلادي گذشته ، ضمن گرفتن زمان براي انجام رايزني‌هاي لازم با مسئولان مربوط در دو مرحله، امكان پيگيري موضوع مذكور از طريق تشكيل پرونده‌اي ويژه در كميسيون اخلاق و امور انضباطي و حقوقي در اتحاديه جهاني كشتي فراهم گرديد. 
انتفال حوزه بررسي اين موضوع از «كميته بين‌المللي المپيك» به «اتحاديه جهاني كشتي» موفقيت جدي براي كشتي ايران محسوب مي‌شد، زيرا توان ديپلماتيك كشتي ايران در فدراسيون جهاني كشتي قابل دسترس بود و متأسفانه هيچ نفوذ و تعاملي براي ورزش ايران در كميته بين‌المللي المپيك وجود نداشت. 
 از هفته دوم آغاز فعاليت كاري در سال جديد، مجدداً پيگيري‌ها و مذاكرات متعددي با نناد لالويچ، رئيس اتحاديه جهاني و عضو پر نفوذ هيئت رئيسه كميته بين‌المللي المپيك و ساير اعضاي هيئت رئيسه اتحاديه صورت گرفت كه به لطف خدا مؤثر واقع گرديد و در نهايت، خطر تعليق فدراسيون كشتي ايران با رايزني‌هاي مداوم، برنامه‌ريزي مناسب و تلاش شبانه روزي موقتا رفع شد. 
 با توجه به تعاملات و پيگيري‌هاي انجام شده، فدراسيون ايران موفق شد كشتي ايران را از دايره محروميت و تعليق خارج كند. از اين‌رو ضمن رفع موقت خطر تعليق كشتي ايران، عليرضا كريمي با تلاش‌هاي صورت گرفته، جهت كاهش ميزان محروميتش، شش ماه و مربي مربوط وي (حميدرضا جمشيدي) به مدت دو سال از حضور در ميادين كشتي محروم شدند. بديهي است اين موفقيت با تلاش مؤثر ديپلماسي كشتي ايران حاصل گرديد اما پرونده تعليق همچنان مفتوح است و به‌نظر مي‌رسد بايد كليه دستگاه‌هاي مرتبط براي حل اين مشكل كه قطعاً در آينده نيز در كمين كشتي و ورزش ايران است يك راه اصولي را بيابند زيرا اين موضوع از اين پس در ميادين مهم‌تري همچون رقابت‌هاي جهاني و به‌خصوص المپيك به‌صورت جدي تري كل ورزش ايران را تهديد مي‌كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار