کد خبر: 895687
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
دادستان کل اسرائیل روز پنج‌‌شنبه تحقیقات پلیس درباره اتهامات فساد مالی بنیامین نتانیاهو را ستود و تأکید کرد كه درباره پرونده‌های فساد بنیامین نتانیاهو کاملاً مستقل عمل خواهد کرد. نتانیاهو به شدت از نتایج تحقیقات پلیس انتقاد كرده و گفته است كه كابینه‌اش باثبات است. 
با طرح پیشنهاد اخیر پلیس رژیم صهیونیستی به دادستان کل برای اعلام جرم علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، هم‌اکنون آینده سیاسی او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پس از دستور پلیس، پرونده نتانیاهو به دادستانی كل رفته و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، آویخای مندلبلیت، دادستان کل اسرائیل روز پنج‌‌شنبه اعلام کرد كه در خصوص طرح اتهام فساد علیه بنیامین نتانیاهو با استقلال تمام و بر اساس ادله و قانون قضاوت خواهد کرد. دادستان کل اسرائیل گفت:«این تحقیقات دقیقاً همان طور که انتظار می‌رفت، مطابق با قانون انجام شد و تحقیقات مقام‌های قانونی درباره این پرونده حرفه‌ای، کامل و خلاقانه و با هدف دستیابی به حقیقت بوده است». تصمیم‌گیری نهایی در خصوص اتهامات نتانیاهو بر عهده دادستان کل رژیم صهیونیستی است که ممکن است چند ماه طول بکشد. مندلبلیت، رئیس دفتر نتانیاهو بود و سپس به دستور او، در سال ۲۰۱۶ به دادستانی کل رژیم صهیونیستی منصوب شد. پلیس رژیم صهیونیستی روز چهار‌‌‌شنبه رسماً نتانیاهو را به فساد، کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد در دو مسئله‌ای که بیش از یک سال مورد بررسی قرار گرفت، متهم کرد. نتانیاهو با محکوم کردن اقدام پلیس اسرائیل، آن را به طرفداری از مخالفانش متهم کرد. پلیس اسرائیل می‌گوید نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش تنها از سوی دو تن از چهره‌های ثروتمند، یکی هالیوودی و دیگری میلیاردر استرالیایی، سیگار‌‌‌ها و جواهرات لوکس به ارزش 300 هزار دلار دریافت کرده‌اند.

اینها جدا از دیگر اسناد پلیس بر ضد نتانیاهو شامل رشوه‌خواری‌، جعل و کلاهبرداری و سوء‌ استفاده از قدرت است. سارا نتانیاهو، همسر نخست‌وزیر اسرائیل نیز در پرونده‌ای جداگانه با اتهام سوء‌استفاده از اموال و دارایی‌های دولتی روبه‌رو است. به گزارش رویترز، نتانیاهو گفته است که کابینه‌اش باثبات است و وی همچنان اداره و هدایت امور را بر عهده خواهد داشت. وی به شدت از تحقیقات پلیس علیه خودش به اتهام فساد مالی انتقاد کرده است. این مسئله موجب شده است رهبران مخالف اسرائیل نیز خواستار استعفای نتانیاهو شوند.   با قطعی شدن فساد مالی نتانیاهو و خانواده‌اش، اكثر صهیونیست‌‌‌ها خواهان بركناری نتانیاهو هستند. نتایج نظرسنجی که اخیراً شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داد، نشان می‌دهد که نیمی از ساکنان اراضی اشغالی بر این باورند که نتانیاهو باید به دلیل اتهاماتی چون دریافت رشوه و خیانت در اموال عمومی در دو پرونده مشهور به پرونده‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ از سمت خود استعفا کند. نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد که ۴۸ درصد از ساکنان اراضی اشغالی بر استعفای نتانیاهو تأکید دارند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار