کد خبر: 895683
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
براساس تصميم جديد رگولاتور ارتباطي، تبليغات اپراتوري به هر شكل و روشي غيرقانوني است و چنانچه از اپراتوري براي تبليغات به تلفن كاربر زنگ بزنند، حق شكايت از آن را خواهد داشت. 
پيامك‌ها و تماس‌هاي تبليغاتي از مواردي است كه به شكلي سرسام‌آور توسط اپراتورهاي تلفن همراه به كار گرفته مي‌شود و هدفي جز سودجويي در پشت آنها نيست. 
برخلاف اينكه دولت گذشته اقداماتي براي ساماندهي پيامك‌هاي انبوه و تبليغاتي انجام داد و سامانه‌اي براي تنظيم اين پيامك‌ها در نظر گرفت تا با نظر مشتركان ارتباطي، سرويس‌هاي مدنظرشان فعال شود، اما از تبليغات تلفني غافل ماند. 
آبان ماه سال‌جاري آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اعلام آمار مربوط به شكايات مردمي از شماره‌هاي ارسال‌كننده پيامك‌هاي تبليغاتي و مزاحم به سامانه 195 گفت: تاكنون 32 هزار و 155 نفر شكايات خود را ارسال كرده‌اند كه منجر به مسدودسازي 2 هزار و 773 شماره شد.  براين اساس يك ماه از اين ماجرا نگذشته بود كه وزير ارتباطات بار ديگر در نشست خبري آذر‌ماه خود با اشاره به اقداماتي كه در زمينه بهبود كيفيت خدمات به مردم ارائه شده است، اظهار كرد: روند جلوگيري از ارسال پيامك‌هاي مزاحم براي مردم آغاز و در‌اين‌باره از همراه اول، ايرانسل و رايتل خواسته شده است تنها تبليغات خدمات خود را براي مردم ارسال كنند.  وي افزود: ارسال پيامك تبليغاتي از سوي اپراتورها در چارچوب قوانين نيست و تذكرات لازم در‌اين‌باره به اپراتورها داده شده و در آينده نيز پيگيري خواهد شد. 
اما كار به همين‌جا ختم نشد؛ ساماندهي پيامك‌ها منجر به رشد ترافيك تبليغات تلفني از سوي اپراتورها شد و باب ديگري از معضلات بازگشايي شد.  اخيراً توسط مجيد حقي، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام شده كه براساس شكايت‌هاي دريافتي از مشتركان موضوع ايجاد مزاحمت تلفني براي تبليغات خدمات اپراتورها در رگولاتوري بررسي و براي توقف اين نوع از تماس‌ها به اپراتورها تذكر داده شده است.  وي عنوان كرده كه ايجاد مزاحمت براي مشتركان به صورت پيامكي يا صوتي مخالف حفظ حقوق مشتركان است و اپراتورهاي ارائه‌كننده خدمات ارتباطي به هيچ عنوان مجاز نيستند آن را انجام دهند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار