کد خبر: 895679
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عدم حضور شركت‌هاي هواپيمايي داخلي در مراسم معرفي هواپيماي سوخو ۱۰۰ در فرودگاه مهرآباد و آشيانه هواپيمايي آسمان نشان داد، ايرلاين‌هاي ايراني فعلاً تمايل چنداني را براي خريد يا اجاره اين هواپيماي روسي ندارند. 
سفراي ايتاليا و روسيه، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي و مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري چهار مسئولي بودند كه دوشنبه گذشته در مراسم معرفي هواپيماي سوخو 100 در آشيانه آسمان حضور يافتند. طبق گفته برگزاركنندگان اين مراسم (نهاد رياست‌جمهوري) اطلاع‌رساني بسيار گسترده‌اي براي حضور شركت‌هاي هواپيمايي داخلي جهت بازديد از اين هواپيماي 100 نفره انجام شده بود، اما در نهايت نه خبري از مديران عامل شركت‌هاي هواپيمايي شد و نه مسئولان مربوطه. 
دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي درخصوص چگونگي حضور سوخو 100 در ايران به «تسنيم» گفت: ‌شركت سوخو از ايران درخواست كرد با توجه به اينكه در نمايشگاه هوايي سنگاپور حضور دارد زمان برگشت و در مسيرش توقفي در تهران داشته باشد. اسعدي ساماني افزود: ‌سوخو علاقه‌مند بود تا اين هواپيما را با تغييرات اعمال شده براي ايرلاين‌هاي ايراني به نمايش بگذارد تا در صورت تمايل شركت‌هاي هواپيمايي داخلي با آنها وارد مذاكره‌شده تا در قالب اجرا يا خريد اين نوع هواپيما وارد ناوگان كشور شود.  
   
«آسمان» اولين مشتري ايراني سوخو

عدم حضور مديران ايرلاين‌هاي داخلي، وزير راه و رئيس سازمان هواپيمايي كشوري نشان داد، برنامه‌اي براي خريد هواپيماي ساخت روسيه تا اطلاع‌ ثانوني در بخش حمل‌ونقل هوايي مسافري وجود ندارد. عباس آخوندي طي سال‌هاي اخير انتقادات بسياري به دلالي خريد هواپيما داشته و يكي از ويژگي‌هاي بارز دولت روحاني را حذف دلالان از پروسه خريدها اعلام كرده است. 
وي بهمن‌ سال گذشته با اعلام اينكه تمام قراردادهاي خريد 200 فروند هواپيما امضا شده است، گفته بود: هزينه مبادله در كشور كاهش يافته و ديگر نيازي به دلالان نداريم و مي‌توانيم چهره به چهره مذاكره كنيم. اين شاه كليد اصلي است كه لازم است آن را دوباره بيان كرد. همچنين به نظر مي‌رسد خاطرات ناخوشايند مردم از هواپيماهاي روسي باعث شود تا ايرلاين‌ها تمايل آنچناني به خريد يا اجاره سوخو 100 نداشته باشند. همچنين قيمت سوخو 100 كه گفته مي‌شود، 20 تا 25 ميليون دلار است نيز در تصميم شركت‌هاي هواپيمايي داخلي كه همواره «هشت» آنها در گرو «9» است، براي عدم به‌كارگيري اين نوع هواپيما تأثيرگذار است، در حالي که برخي از توليدات هواپيماسازي امبرائر در همين رنج قيمتي است؛ هواپيمايي كه آزمون خود را پس داده و مانند سوخو 100 تازه وارد نيست. احتمالاً اگر قرار باشد ايرلاين‌های ايراني بين سوخو 100 و امبرائر يكي را انتخاب كنند، مورد اول تقريباً هيچ شانسي ندارد.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار