کد خبر: 895677
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دبير انجمن صنايع لبني گفت: ستاد تنظيم بازار سوم بهمن‌ماه مصوب كرده بود كه يارانه به لبنيات اختصاص يابد، اما اين موضوع به دليل فشار بار مالي براي دولت منتفي شد. 
به دليل افزايش قيمت نهاده‌هاي مصرفي دامداران نسبت به پايين‌بودن قيمت شيرخام اعتراض و نامه‌اي به ستاد تنظيم بازار و وزارت جهاد كشاورزي ارسال كرده‌اند، در عين ‌حال كارخانجات لبني خواستار افزايش قيمت محصولات پرمصرف ازجمله ماست، پنير و كره هستند، اما تعيين قيمت نهايي به ستاد تنظيم بازار واگذار شده است. رضا باكري در گفت‌وگو با «فارس»، در مورد آخرين وضعيت تعيين قيمت لبنيات به‌ويژه سه محصول پرمصرف گفت: سوم بهمن‌ماه ستاد تنظيم بازار مصوبه‌اي را داده بود كه به لبنيات يارانه اختصاص يابد، اما با توجه به اينكه دولت فشارهاي زيادي بابت كمبود بودجه و اختصاص يارانه دارد، اين مصوبه را پس گرفتند. وي افزود: ‌هفته گذشته قرار بود، با وضعيت قيمت لبنيات در ستاد تنظيم بازار تصميم‌گيري و نهايي شود كه به دليل كثرت موضوعات به دستور جلسه نرسيد. 
دبير انجمن صنايع لبني با اشاره به اينكه قيمت شيرخام بعد از دو سال بالاخره به قيمت اصلي خود رسيد، خاطرنشان كرد: طبق آخرين تصميمات قيمت هر كيلوگرم شيرخام درجه يك كه ميزان باكتري آن زير يك ميليون باشد هزار و 440 تومان و بالاي يك‌ميليون باكتري هزار و 320 تومان توسط كارخانجات خريداري خواهد شد. وي در مورد آخرين قيمت محصولات پرمصرف لبني از جمله، ماست و پنير گفت: سازمان حمايت كار كارشناسي خود را انجام داده و آن را به ستاد تنظيم بازار تقديم كرده و بايد منتظر بود كه چه تصميمي براي تغيير قيمت گرفته مي‌شود.  باكري همچنين از اختصاص 180ميليارد تومان بودجه به آموزش‌و‌پرورش براي پرداخت بدهي كارخانجات لبني خبر داد و گفت: اين پول چند روزگذشته به آموزش‌و‌پرورش پرداخت شد تا بدهي شير مدارس از سال گذشته پرداخت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار