کد خبر: 895672
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
دبير جشنواره روستاها و عشاير اعلام كرد
دبير اجرايي جشنواره روستاها و عشاير دوستدار كتاب از رقابت جدي ۴۰ روستا براي حضور در فهرست نامزدهاي نهايي اين جشنواره خبر داد. 
ابراهيم حيدري گفت: در دبيرخانه اين جشنواره پرونده بيش از ۱۳۰۰ روستا مورد بررسي قرار گرفت و از ميان آنها طي چندين مرحله داوري ۴۰ روستا به مرحله نیمه نهايي داوري راه يافتند. 
حيدري همچنين با اشاره به رشد ۴۰ درصدي روستاهاي شركت كننده در اين جشنواره گفت: علاوه بر افزايش مشاركت روستاها، طرح‌هاي رسيده به دبيرخانه جشنواره به لحاظ كيفي نيز تنوع چشمگيري داشت و خلاقيت در طرح‌ها و برنامه‌ها در امر ترويج كتابخواني كاملاً قابل ملموس است و امروزه مسئولان روستايي مسئله فرهنگ و ترويج كتابخواني را به عنوان يكي از دغدغه‌هاي اصلي خود مي‌دانند و براي آن برنامه‌ريزي مي‌كنند. 
دبير اجرايي جشنواره روستاها و عشاير دوستدار كتاب همچنين درباره اين جشنواره گفت: جشنواره روستاها و عشاير دوستدار كتاب برنامه‌اي است كه هر سال با محوريت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري مجموعه‌اي از دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي اجرا مي‌شود. بر اين اساس هر سال 10روستا يا آبادي عشايري به عنوان روستاها و عشاير دوستدار كتاب معرفي مي‌شوند. براي شركت در اين جشنواره، روستاها بايد ضمن معرفي ويژگي‌هاي خاص فرهنگي و اجتماعي روستا، مجموعه فعاليت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌هاي اجرايي خود را براي تقويت زيرساخت‌هاي كتابخواني و ترويج عمومي كتاب در روستا معرفي كنند. 
وي افزود: از برگزيدگان چهارمين جشنواره روستاها و عشاير دوستدار كتاب همزمان با انتخاب چهارمين پايتخت كتاب ايران هشتم اسفندماه تقدير به عمل خواهد آمد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار