کد خبر: 895671
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
پرهزينه‌ترين فيلم سينمايي روسيه ساخته مي‌شود
لوكو فيلمز با همكاري پاول لونگين كارگردان كهنه‌كار روسي فيلم «ترك افغانستان» را درباره جنگ شوروي- افغانستان مي‌سازد. از اين فيلم به عنوان پرهزينه‌ترين فيلم روسيه در سال ۲۰۱۸ ياد شده است. 
به گزارش ورايتي، اين فيلم با بودجه ۱۵ ميليون دلاري ساخته مي‌شود و كار فيلمبرداري آن ا كتبر تمام شد. 
با توجه به شرايط بي‌ثبات افغانستان بيشتر صحنه‌هاي فيلم در تاجيكستان، قزاقستان و داغستان فيلمبرداري شده است. اين فيلم در ماه نوامبر با اكران گسترده در هزار سالن سينما در روسيه روي پرده مي‌رود. داستان اين درام جنگي كه بر مبناي رويدادهاي واقعي ساخته شده در سال ۱۹۸۹ مي‌گذرد كه ارتش شوروي شروع به خروج از افغانستان كرد. 
در اين فيلم داستان پسر ژنرال واسيلي كه خلباني به نام آلكساندر است در مركز توجه قرار دارد. او توسط مجاهدين افغانستان پس از سقوط هواپيمايش ربوده شد. براي بازگرداندن اين اسير به كشورش، يك گروه ويژه مأمور شدند.
 گفته شده بيرون بردن ارتش شوروي از افغانستان، آغازگر بحراني بود كه دو سال بعد به فروپاشي اتحاد جماهير شوروي منجر شد. لونگين گفته با همكاري نزديك با مورخان و كهنه‌كاران جنگ اين فيلم را ساخته است و قصد داشته تصويري واقعي از اين جنگ را ارائه كند. اين كارگردان با سابقه همچنين دسترسي به تجهيزات نظامي از جمله هليكوپترها و تانك‌هايي كه در جنگ كاربرد داشتند، داشته و از آنها در تصاوير خود استفاده كرده است.
اين كارگردان افزود در وراي داستان جنگ شوروي- افعانستان قصد داشته از بي‌معني بودن و بي‌رحم بودن جنگ‌هاي جاري حرف بزند كه بدون در نظر گرفتن وضعيت اجتماعي يا وضعيت مذهبي، همه را نابود مي‌كند. 
لونگين با چندين فيلم خود راهي جشنواره كن شده است كه «تزار» كه در بخش نوعي نگاه ۲۰۰۹ نمايش داده شد و «تاكسي بلوز» كه جايزه بهترين كارگرداني را برد، از جمله آنهاست. فيلم «اوسرتوف» وي در سال ۲۰۰۷ در جشنواره فيلم ساندنس به نمايش درآمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار