کد خبر: 895644
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
فرمانده نيروی قدس سپاه:
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران تأكيد كرد كه امروز غزه و لبنان نقاط توليد اضطراب دائم براي اسرائيل هستند، هر موشكي كه از فلسطين شليك مي‌شود مي‌توان اثر انگشت عماد مغنيه را در آن ديد.
مراسم دهمين سالگرد شهادت حاج عماد مغنيه با حضور سرلشكر قاسم سليماني، شيخ نبيل قاووق، دختر حاج رضوان و جمعي از همرزمان شهيد، رحماني فضلي وزير كشور، دكتر ولايتي، حجت‌الاسلام ابوترابي و احمد جبريل فرمانده جنبش نهضت آزادي بخش فلسطين و آحاد مردم، صبح پنج‌شنبه در تالار وزارت كشور برگزار شد. 
   
همه اهل قلم كمك كنند تا عماد مغنيه به دنيا شناخته شود

سردار سليماني در اين مراسم اظهار داشت: من براي اولين بار مي‌خواهم پيرامون دوست عزيزي صحبت كنم كه دوره مهمي از زندگي ام را با او گذراندم؛ شخصيتي كه تاكنون در بين جوانان مجاهد اسلامي اعم از سني و شيعه و مسيحي و كساني كه در راه حق فعاليت مي‌كنند ناشناخته است، البته اين كنگره و كنگره‌هاي ديگر هم نمي‌توانند او را بشناسانند و‌كمك همه هنرمندان و اهل قلم را مي‌طلبد و بر آنها‌ واجب است كمك كنند تا بيشتر به دنيا شناخته شوند. 
 
عماد همانند شهدا بسيار عاطفي بود اما تعلق خاطر سنگين‌تري داشت

سردار سليماني اظهار داشت: هيچ تعلق خاطري حتي علاقه به فرزند هم نتوانست در مسير حركت شهيد عماد مغنيه خللي ايجاد كند، هر چند شهدا عاطفي‌ترين مردم هستند اما تعلق خاطر سنگين‌تري داشتند كه اين عواطف را زمينگير مي‌كرد و اگر اين طور نباشد نمي‌توانند هر فريادي را از هر مظلومي بشنوند و مشغول امور بي‌ارزش خواهند شد. 
 
تفاوت تخصص مغنيه با نيروهاي بلك واتر

سرلشكر سليماني اظهار داشت: ممكن است هر انساني در هر زمينه‌اي متخصص شود اما انسان صرفاً حرفه‌اي مانند نيروهاي بلك‌واتر كه در امريكا تربيت مي‌شوند، ناجي نيستند و اگر هم فن و حرفه‌اي در اختيارشان قرار بگيرد نجات‌دهنده نخواهند بود بلكه مخرب هستند. اين ايمان مغنيه بود كه او را نگه مي‌داشت، من بارها شاهد گريه‌هاي شديد او بودم. در يك جلسه‌اي كه همراه تعدادي از آقايان بوديم، تلويزيون فيلمي راجع به امام رضا(ع) پخش مي‌كرد و در صحنه‌اي كه به امام سم نوشانده شد وقتي مغنيه براي اولين بار آن صحنه را ديد اول متوجه نشد بعد دقت كرد و آنقدر گريست كه همه را منقلب كرد.
وي يكي ديگر از ويژگي‌هاي عماد مغنيه را تواضع او دانست و افزود: وقتي كه لبناني‌ها شخصيت‌هايشان ترور مي‌شد عماد مغنيه 19 ساله به فكر حفاظت از شخصيت‌هاي لبنان افتاد اما در همه سال‌هايي كه با هم طي كرديم يك بار نديدم در صحبت‌هايش از خودش تعريف كند در حالي كه او خالق بسياري از پيروزي‌ها بود. 
  
ماجراي ظرف شستن مغنيه بعد از جلسه

وي افزود: در جنگ 33 روزه تماس مي‌گرفتيم، در جنوب مي‌ديدم حاج عماد آنجاست، به مقر بقاع زنگ مي‌زديم، او بود و در همه جا حضور داشت. حاج عماد همه جا نزديك دشمن بود تا او را خوب بشناسد. 
يك مرتبه كه در جنوب لبنان جلسه‌اي برگزار كرده بوديم، هر چند همه نام او را مي‌دانستند اما او را نمي‌شناختند يك بار يكي از اعضا اعتراض كرد و گفت تو كي هستي كه براي ما جلسه مي‌گذاري، مي‌خوري و مي‌روي؟ بايد ظرف‌ها را امروز تو بشويي، او قبول كرد و كار را انجام داد، بعداً فهميدند كه او حاج رضوان است. 
   
امكان نداشت عملياتي بدون حضور عماد مغنيه آغاز شود

فرمانده نيروي قدس سپاه اظهار داشت: جمله رهبري كه فرمودند عماد فرزند امام بود، يك جمله كامل است هر چند حاج رضوان با همان نسبت به رهبري عشق مي‌ورزيد. وي گفت: او در تمام عمليات‌ها محور اساسي بود و امكان نداشت بدون حضور عماد مغنيه عملياتي آغاز شود. كسي كه هواپيماي بدون سرنشين دشمن را مي‌گرفت و اطلاعات آن را به صورت آنلاين مي‌فهميد عماد مغنيه بود و در گذشته نيز عمليات انصاريه برگرفته از فكر حاج رضوان به وقوع پيوست. 
  
غافلگيري جالب عماد براي اسرائيلي‌ها

سرلشكر سليماني خاطرنشان كرد: او در جنگ 33 روزه غافلگيري جديدي براي دشمن ساخت، يعني همان لحظه‌اي كه ناوچه اسرائيلي را زدند، سيدحسن نصرالله از طريق تلويزيون آن را اعلام كرد و گفت هم اكنون مي‌بينيد و اين كار، كار عماد مغنيه بود. وي با بيان اينكه حاج رضوان از اميدها و نااميدي‌ها فرصت‌سازي مي‌كرد، افزود: وقتي اسرائيل به جنوب لبنان آمد همه را آواره كرد اما يك عمل طومارش را در هم پيچاند و آن هم انفجار عظيم مقر افسران رژيم صهيونيستي در بيروت بود كه مردم را نجات داد. فرمانده نيروي قدس سپاه در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: كسي كه گروه‌هاي فلسطيني را با مركز مقاومت اتصال داد و ياسر عرفات را براي اولين بار به ايران آورد، عماد مغنيه بود. او حماس را قدرت داد و جبهه خلق براي آزادي فلسطين را فعال كرد و اين تفكر توانست غزه را به يك دژ تسخيرناپذير تبديل كند. امروز غزه و لبنان نقاط توليد اضطراب دائم براي اسرائيل است و همان‌طور كه گفته شد هر موشكي كه از فلسطين شليك مي‌شود مي‌توان اثر انگشت عماد مغنيه را در آن ديد. فرمانده نيروي قدس سپاه تصريح كرد: عماد مغنيه 25 سال تمام نقشه‌هاي دشمن را ناكام گذاشت و خيلي‌ها براي دستگيري او فعاليت كردند. يك بار مرا به اتاق عملياتش برد و از پشت پرده پنجره‌اي را نشانم داد و گفت يك تيم همواره من را رصد مي‌كند، او دشمن را با خود مي‌كشاند اما در نهايت شكست‌شان مي‌داد. 
 
سيدحسن نصرالله آيت ايستاده خداست

سرلشكر سليماني با بيان اينكه عماد مغنيه مثل شمشير فرود مي‌آمد و مثل شبح ناپديد مي‌شد، گفت: او به رغم اين خصوصيات تبعيت عجيبي از آيت‌الله نصرالله داشت. من مي‌گويم آيت‌الله چون او اغلب نشانه‌هاي خدا را به همراه دارد مگر آيت‌اللهي فقط در فقه است؟ او آيت ايستاده خداست. 
 
عماد حتي اگر با نظر سيدحسن مخالف بود به نظر او عمل مي‌كرد

وي در همين زمينه افزود: عماد مثل نصرالله روحي فداه بود و گاهي كه نظري مخالف نظر سيد داشت به حرف او عمل مي‌كرد و اين را براي خود به صورت يك الزام درآورده بود و محال بود رهبري حرفي بزند و عماد به آن عمل نكند. گاهي كه سيدحسن از نگراني نمي‌خوابيد، عماد مغنيه تا او را آرام نمی‌کرد از خانه نمي‌رفت زيرا معتقد بود نصرالله لبنان را سرفراز كرده است. سيدحسن مظلوم است، چون مظلوم دو بُعد دارد؛ يكي اتفاقاتي كه براي او مي‌افتد و ديگري كارهايي كه انجام مي‌دهد اما كسي از آن باخبر نمي‌شود. سرلشكر سليماني ادامه داد: من با شهادت عماد مغنيه ياد مالك اشتر مي‌افتم چراكه شهادت او عالمي را ويران و دنيايي را خوشحال كرد، عالم اسلام را در اندوه برد اما موجب شادي دشمن شد. 
 
قصاص خون مغنيه شليك موشك نيست

فرمانده نيروي قدس سپاه افزود: دشمن مي‌داند اما بايد با جديت بداند كه قصاص خون عماد مغنيه شليك موشك و كشتن يك نفر نيست، قصاص اين خون‌ها نابودي رژيم صهيونيستي است و دشمن مي‌داند كه اين يك امر حتمي است، اين وعده الهي است كه حتماً تحقق پيدا خواهد كرد. ما نشانه‌هاي ناپايداري و وحشت را در حال و روز آنها مي‌بينيم و اينها آخرين تلاش‌هاي دشمن است. سرلشكر سليماني تأكيد كرد: راه عماد و جهاد و ديگر شهداي لبنان و عراق و جاهاي ديگر استمرار خواهد داشت و هر روز بر وسعت آن افزوده مي‌شود و ما از خدا شاكريم كه ما را در اين راه قرار داد و اميدواريم توفيقي دهد تا با بستن كمر همت براي سربلندي جهان اسلام تلاش كنيم.

ولايتي: مزدوران مي‌گويند كاري به سوريه و عراق نداشته باشيم!

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: برخي زمزمه‌هاست كه ما به ايران بپردازيم، چه كار به خارج از ايران اعم از سوريه و عراق داريم؟ اين صداها، صداهايي است كه توسط مزدوران بزرگنمايي مي‌شود. 
به گزارش تسنيم، علي‌اكبر ولايتي در همايش راز رضوان ويژه گراميداشت دهمين سالگرد شهادت عماد مغنيه در تهران اظهار داشت: زماني كه بنده در وزارت خارجه بودم، در جريان شكل‌گيري جريان مقاومت و خدمت اين مجموعه مبارز كه جان خود را بر كف دست گرفتند، قرار گرفتم و با آنها آشنايي دارم، خداوند درجات شهيد عماد مغنيه را متعالي كند. وي درباره شبهه‌اي كه در رسانه‌ها مبني بر كمك‌هاي ايران به لبنان، عراق، فلسطين و افغانستان ايجاد شده است، گفت: برخي زمزمه‌هاست كه ما به ايران بپردازيم، چه كار به خارج از ايران اعم از سوريه، عراق، لبنان و افغانستان داريم؟ هر چند اين صداها، صداهايي است كه توسط مزدوران و اجانب و افراد جاهل كه متوجه نيستند چه مي‌گويند، بيان مي‌شود، اينها اقليت ناچيزي هستند، اما برخي رسانه‌ها آن را بزرگنمايي مي‌كنند. 
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي، تصريح كرد: ارتباط بين ايران و جهان اسلام ارتباطي به قدمت اسلام دارد، شكل‌گيري سلسله صفويه به‌عنوان شكل‌دهنده و بازتعريف هويت ايراني، حول محور اهل‌بيت(ع) توسط لبناني‌ها صورت گرفت. ولايتي افزود: ارتباط بين پيروان اهل بيت(ع) در ايران و منطقه يك ارتباط ديرينه است و نكته ديگر اينكه اين ارتباط بين اين دو در دفاع از فلسطين در جريان جنگ‌هاي صليبي اتفاق افتاد. شكست صليبي‌ها در فلسطين بود كه ان‌شاء‌الله شكست اسرائيلي‌ها هم در فلسطين خواهد بود.  دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پايان خاطرنشان كرد: اميد است لكه ننگين اسرائيل زودتر از اينها ريشه‌اش كنده شود، صبر مسلمانان زياد است، اگر كمك اين مجموعه مقاومت اسلامي و خط مقاومت نبود، الان بغداد، دمشق و تا حدودي بيروت در دست داعش و امثال داعش بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار