کد خبر: 895517
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار رئيس كميسيون روابط خارجي و حقوق بشر پارلمان اروپا گفت: غربي‌ها نگاه سنتي به منطقه دارند و هنگامي كه متن تغيير درك نشود، پروسه غلطي ايجاد مي‌شود.
 به گزارش خبرگزاري خانه ملت، علي لاريجاني چهارشنبه ۲۵ بهمن در ديدار هيئت پارلماني اتحاديه اروپا اظهار داشت: روابط بانكي با اروپا به خوبي طبق برجام پيش نرفته و مطرح شدن اين پيشنهاد از سوي شما مبني بر اينكه در مسائل اقتصادي اتحاديه اروپا متفاوت از امريكا تصميم بگيرد، اگر اين واقعيت رخ دهد، خوشحال كننده است. 
رئيس قوه مقننه كشورمان با اشاره به اينكه اروپايي‌ها چند خط روي نقشه كشيده‌اند و كشورهايي را ساخته‌اند و يك مشت ديكتاتور را نصب كرده‌اند و گاهي نيز كودتايي را تدارك ديدند، ادامه داد: مسئله اين است بايد متوجه بود كه تغييراتي به وجود آمده و شرايط جديدي را ايجاد كرده و نسل جديدي حاضر شده‌اند كه ايده‌هاي جديدي دارند. وقتي متن تغيير درك نشود، پروسه غلطي ايجاد مي‌شود. رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تحولات منطقه‌اي بسيار عميق است و اگر با همان عينك قديم به اين تحولات نگاه شود، فقط بايد هزينه پرداخت و شما نمي‌توانيد ارتباط نزديكي با منطقه داشته باشيد و تغييري را ايجاد كرد، تصريح كرد: ما مباني فكري متفاوتي داريم و به دموكراسي، عدالت، توسعه و جايگاه زنان معتقديم و نسبتي با گروه‌هاي متحجر نداريم و از ابتدا نيز اختلافاتي را داشته ايم. 
رئيس مجلس با اشاره به اينكه بحث‌هاي مبنايي تر بايد انجام شود تا مسائل مختلف بين ايران و اروپا فهم شود، گفت: در مورد مسائل منطقه‌اي هم همين طور است و برخي رفتار اروپايي‌ها براي ما تعجب آور است، مثلا در يمن مردم را مي‌كشند و به بيمارستان‌ها و مدرسه‌ها حمله مي‌كنند ولي برخي كشورهاي اروپايي به عربستان سلاح مي‌دهند و ما نمي‌دانيم كه از نظر حقوق بشر اين اقدامات چگونه توجيه مي‌شود. وي افزود: امريكايي‌ها داعش را با هلي كوپتر به افغانستان مي‌برند، آيا شما نمي‌خواهيد اين مسائل را ببينيد. لاريجاني با بيان اينكه شايد امريكايي‌ها به دنبال ايجاد دردسر براي ايران يا روسيه هستند، گفت: اين اقدام از همان اشتباهاتي است كه ۳۰ يا ۴۰ سال پيش در مورد طالبان مرتكب شدند، ولي ما بلديم با اينها چگونه رفتار كنيم و اين تروريست‌ها براي حاميان فعلي آنها تبديل به بلا مي‌شوند. رئيس نهاد قانونگذاري كشور با طرح اين سوال كه چگونه اروپا مي‌تواند مسائل حقوق بشر در بحرين را توجيه كند، گفت: آيا مفهوم دارد كه يك عده در اين كشور حق رأي داشته باشند ولي يك عده ديگر از حق رأي برخوردار نباشند. مخالفت ايران با بحرين بر سر همين مسائل است وگرنه موضوع ديگري وجود ندارد و ما با هم همسايه هستيم و مشكلي نداريم. وي با بيان اينكه انگليسي‌ها از بحرين حمايت مي‌كنند در حالي كه انگليسي‌ها نيز اروپايي هستند و فعاليت دارند، افزود: چگونه مي‌شود فهميد كه نظامات حقوق بشري واقعي در آنجا دنبال مي‌شود و اين دوگانگي قابل فهم نيست. 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي مردم منطقه را با دخالت‌هاي خود مورد تجاوز قرار داده است، افزود: اين رژيم جلوي خود را باز مي‌بيند و هر كاري را انجام مي‌دهد، در حالي كه شرايط منطقه اين وضعيت را تحمل نمي‌كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار