کد خبر: 895510
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
مرضيه برومند، كارگردان مطرح سينما، تلويزيون و تئاتر در گفت‌وگويي با اشاره به تلاش برخی برای بی‌حجاب کردن زنان ایرانی گفت: ما قبل از اسلام هم پوشش داشتیم و این اصلاً درست نیست که به حجاب هتاکی کنیم. 
مرضيه برومند در دومين قسمت از برنامه «بين خودمان باشد» علاوه بر گفت‌وگو در زمينه زواياي پنهان حوزه فرهنگ، سينما، هنر و ادبيات، به انتقاد شديد از فعاليت برخي از زنان در رسانه‌هاي خارج از كشور پرداخت. اين كارگردان سينما و تلويزيون در بخشي از صحبت‌هايش گفت: «از همه كساني كه حرف‌هاي من را مي‌شنوند مي‌خواهم كمي به خانواده‌هاي مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هايشان نگاه كنند و ببينند كه زن هميشه حاكم بوده است، مثلاً در خانواده ما مادرم براي همه چيز تصميم مي‌گرفت ولي اين را هوار نمي‌زد و در خلوت انجام مي‌داد. اصلاً اين مسئله در ذات زندگي شرقي است. در خانواده‌هاي موفق هم ما الان مي‌بينیم اين تعامل با آرامش وجود دارد. اينكه ما بخواهيم همه چيز را شعار دهيم، درست نيست.» 
او در ادامه در پاسخ به صحبت احمد طالبي‌نژاد درباره فعاليت برخي گروه‌ها در خارج از كشور در رابطه با زنان گفت: «نشست‌هاي خانم‌هايي راكه در ماهواره برنامه دارند چون علاقه‌مند هستم نگاه مي‌كنم و ناراحت مي‌شوم. آنها چيزي را تبليغ مي‌كنند كه من مي‌بينم حالم بد مي‌شود. مثلاً يك خانم اسمش رو نبر، خانم  بد دهن هست كه من مي‌بينم چندشم مي‌شود. اين چه چيزي است كه از خانم‌هاي ما مي‌خواهد؟ چهارشنبه‌ها سفيد بپوشند بيايند بيرون كه چه كار كنند؟! خود ما هم كه قبل از انقلاب حجاب به اين معنا را نداشتيم، هميشه يكسري مسائل را رعايت مي‌كرديم و مي‌دانستيم كه در يك جامعه شرقي و اسلامي زندگي مي‌كنيم. اصلاً قبل از اسلام هم ما پوشش داشتيم. اما اينكه ما بخواهيم هتاكي كنيم اصلاً درست نيست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار