کد خبر: 895496
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رئیس جمهور فرانسه با تکرار ادعای حمله شیمیایی دمشق را تهدید نظامی کرد
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی مدعی شد در صورتی که ثابت شود دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی مدعی شد در صورتی که ثابت شود دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد. ماکرون جوان که در اوایل کارش در الیزه دوست داشت ژست‌‌‌هایی شبیه ژنرال دوگل برای فاصله‌گیری از امریکا از خود نشان بدهد، اکنون همچون محاسبات غلطش در طرح مذاکره درباره توان موشکی ایران، در مورد پرونده سوریه هم دچار توهمی مثل توهم رئیس‌جمهور قبل از خود یعنی فرانسوا اولاند شده است که در تعقیب خواسته‌های رئیس‌جمهور قبلی امریکا بلوف حمله به سوریه را زد.  

به گزارش «جوان»، در شرایطی كه دولت سوریه و روسیه بار‌‌‌ها استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان را رد كرده‌اند اما كشورهای غربی همچنان با سیاست‌های مخرب خود به شعله‌ور كردن بحران سوریه دامن می‌زنند. درحالی كه نیروهای مقاومت به پیشروی‌های خود در مواضع تروریست‌‌‌ها ادامه می‌دهند، بار دیگر سناریوی استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی از سوی مقامات غربی مطرح شده است. امانوئل ماکرون كه هنوز یك سال از ریاست جمهوری اش نمی‌گذرد، اكنون از مداخله نظامی در خاك سوریه سخن می‌گوید. ماکرون سه‌‌‌‌شنبه شب اعلام کرد، در صورتی که ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در جنگ داخلی سوریه ثابت شود، فرانسه به حمله نظامی متوسل خواهد شد اما در عین حال اذعان کرد که تاکنون شواهدی برای اثبات این مدعا به دست نیامده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون گفت:«در مورد تسلیحات شیمیایی، من یک خط قرمز تعیین کردم و بار دیگر آن خط قرمز را تأیید می‌کنم». وی در ادامه افزود:«تا به امروز آژانس‌های [اطلاعاتی] و نیروهای مسلح ما ثابت نکرده‌اند که تسلیحات شیمیایی- قید شده در معاهدات- علیه غیرنظامیان به کار رفته است». ماکرون درباره نظام سوریه گفت:«ما قبل از پایان درگیری‌‌‌‌ها اوضاع را ارزیابی خواهیم کرد، چه بسا بعد از پایان درگیری‌‌‌‌ها اطلاعات بیشتری به دست آوریم اما عدالت بین‌المللی تعیین‌کننده خواهد بود. » ماکرون چند روز پیش هم در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد وجود نشانه‌‌‌‌هایی دال بر استفاده از بمب‌‌‌هایی حاوی گاز کلر علیه شهروندان ابراز نگرانی کرد! 

ماکرون از زمانی كه به قدرت رسید، در ظاهر سعی كرده سیاست مستقلی از متحدان اروپایی و امریکایی خود اتخاذ كند تا بتواند نقشی را كه ژنرال دوگل، قهرمان ملی فرانسه در دهه‌های 50 و 60 میلادی در اروپا ایفا می‌كرد یادآوری کند اما به نظر می‌رسد عملاً در دام سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا افتاده است كه به دنبال تنش‌آفرینی بیشتر در سوریه است و نمی‌توان دیدگاه رئیس‌جمهور فرانسه را به عموم مردم این كشور تعمیم داد. توهم ماکرون برای حمله به سوریه درحالی است كه پیش از این امریکا در زمان باراك اوباما این سناریو را روی میز خود قرار داده بود اما از ترس واكنش روسیه و ایران، از تصمیم برای حمله به سوریه عقب‌نشینی كرد. ماکرون در شرایطی از حمله به سوریه سخن می‌گوید كه دولت فرانسه در سال‌های گذشته در مقابله با حملات تروریستی در خاك خود با مشكل مواجه شده و نتوانسته عملیات تروریستی را خنثی كند.  پس از موفقیت‌های دولت سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی، کشورهای غربی و رسانه‌های آنها بار دیگر ادعاهای اثبات‌نشده درباره استفاده دمشق از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان را تشدید کرده‌اند، اما دمشق و مسكو این اتهامات را رد کرده‌اند. سناریوی استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی نسخه جدیدی از اهداف امریکا و متحدانش در زمینه‌سازی برای مداخله نظامی در خاك سوریه است.

این درحالی است كه همه حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان از سوی تروریست‌‌‌ها انجام شده است و سازمان‌های اطلاعاتی روسیه نیز اسناد آن را منتشر كرده‌اند. حتی روسیه روز سه‌‌‌‌شنبه نسبت به آماده شدن تروریست‌های جبهه النصره برای انجام حملات شیمیایی در ادلب هشدار داد. به باور برخی ناظران، رئیس‌جمهور فرانسه با این ادعاها، به تروریست‌های القاعده خط داده است تا حملات شیمیایی را انجام دهند تا با این بهانه دولت سوریه را مقصر اصلی این حمله معرفی كنند اما هیچ یک از برنامه‌ریزی‌های غرب برای مقصر جلوه دادن دمشق موفقیتی نداشته است و روسیه همه تلاش‌های کشورهای غربی را در شورای امنیت برای محکوم کردن دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به دلیل استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه مردم سوریه ناکام کرده است. مسکو می‌گوید که هیچ شواهدی برای محکوم کردن دمشق وجود ندارد. 
  
پوتین فتیله اسرائیل را پایین كشید 

در شرایطی كه رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر حملات خود علیه سوریه را تشدید كرده است، روسیه به تل‌آویو هشدار داده تا به این حملات هوایی پایان دهد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص، روز چهار‌‌‌شنبه گزارش داد كه بعد از سرنگونی جنگنده اف- 16 اسرائیل به دست ارتش سوریه، ولادیمیر پوتین به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است كه حملات را خود علیه دمشق پایان دهد. نتانیاهو در تماس تلفنی با پوتین از مسكو خواسته بود تا به ایران پیام دهد كه اسرائیل دنبال درگیری جدید در منطقه نیست. بعد از سرنگونی جنگنده اسرائیلی، مقامات تل‌آویو از اظهارنظر درباره این اقدام خودداری كرده‌اند. 
   
تغییر در معادلات با تل‌آویو 

یک مسئول نظامی سوریه روز چهار‌‌‌شنبه اعلام کرد:«معادلات رویارویی دمشق با تل‌آویو تغییر کرده به طوری که یک حمله از سوی آنها حمله‌ای از طرف ما را به دنبال دارد و این اساس معادله است اما معادله نظامی سری حیرت‌انگیز سوریه که رژیم صهیونیستی را گیج می‌کند همچنان به قوت خود باقی است. » به گزارش روزنامه القدس العربی، یک مسئول نظامی سوریه اظهار داشت:«معماهای زیادی در زرادخانه موشکی و سامانه دفاع هوایی ما وجود دارد که این معما‌‌‌ها با وجود کارشناسان ایرانی در سوریه افزایش یافته‌اند.» این مسئول سوری در ادامه سخنانش گفت:«به اسرائیل توصیه می‌کنیم که زرادخانه دفاعی و موشکی جدید ما را محک نزند. » اقدام ارتش سوریه در سرنگونی جنگنده اسرائیلی كه در چهار دهه گذشته بی‌سابقه بود، زنگ خطر را برای صهیونیست‌‌‌ها به صدا در آورد و به ادعای برتری نیروی هوایی اسرائیل در منطقه پایان داد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
سلام. عزیزان حرفهای این زباله ٫ را هیچ کس گوش نمی کند در فرانسه هیچ کسی ٫حتا کارکنان دولتی ار او راضی نیستند . اگر از خری بادی به دراید بیشتر از حرفهای این زباله ارزش دارد...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار