کد خبر: 895474
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
مقايسه حريفان تدارکاتي ايران با 3 نماينده ديگر آسيا در جام جهاني
در حالي فضاي فوتبال کشورمان اين روزها تحت تأثير مناظره جنجالي علي کريمي و محمدرضا ساکت، دبيرکل فدراسيون فوتبال قرار دارد که...
سعید احمدیان

در حالي فضاي فوتبال کشورمان اين روزها تحت تأثير مناظره جنجالي علي کريمي و محمدرضا ساکت، دبيرکل فدراسيون فوتبال قرار دارد که ساير تيم‌هاي صعودکننده آسيايي به جام جهاني در حال برنامه‌ريزي و قطعي کردن بازي‌هاي تدارکاتي براي حضوري قدرتمند در جام جهاني روسيه هستند تا بتوانند تابستان آينده عملکرد آبرومندي در اين رقابت‌ها داشته باشند. بازي‌ با تيم‌هاي بزرگ يکي از اولويت‌هايي است که نمايندگان آسيا در روسيه در برنامه‌هايشان قرار داده‌اند. 
اخبار گمانه‌زني‌هايي که درباره حريفان تدارکاتي ژاپن، کره، عربستان و استراليا پيش از آغاز جام جهاني 2018 به گوش مي‌رسد، نشان مي‌دهد که آنها در تلاش هستند تا بهترين تدارک را براي جام جهاني داشته باشند، برخلاف تيم کشورمان. نيم‌نگاهي به نام‌هايي که براي بازي‌هاي تدارکاتي تيم کشورمان مطرح مي‌شود، نشان مي‌دهد که برخلاف وعده‌هاي اوليه مهدي تاج و همکارانش مبني بر بازي با تيم‌هاي بزرگ، شاگردان کرش پيش از حضور در روسيه حريف نامدار تدارکاتي نخواهند داشت و مثل هميشه فدراسيون به بازي‌ با تيم‌هاي درجه سوم آفريقا و درجه دوم اروپا بسنده کرده است. 
   
در انتظار بازي بزرگ

يونان و ليتواني، دو حريف جديد تدارکاتي تيم ملي فوتبال پيش از جام جهاني روسيه هستند. پس از اينکه بازي با تيم‌هايي مانند ليبي و الجزاير قطعي شد، حالا خبر مي‌رسد که بازي با دو تيم اروپايي يونان و ليتواني هم قطعي شده و شاگردان کرش مقابل اين دو تيم هم محک خواهند خورد. تيم ملي ايران در تاريخ‌هاي 26 اسفند، سوم و هفتم فروردين و هفتم خرداد به ترتيب با تيم‌هاي ليبي، تونس، الجزاير و ترکيه ديدار مي‌کند و در دو تاريخ 12 و 18 خرداد هم دو بازي ديگر قطعي شده است. در همين راستا تيم ملي در تاريخ 12 خرداد در ترکيه به مصاف يونان مي‌رود و پس از اين بازي به تهران بازمي‌گردد و سپس عازم کمپ روسيه مي‌شود. در تاريخ 18 خرداد و در آخرين بازي تدارکاتي نيز تيم ملي با ليتواني در روسيه ديدار مي‌کند. البته تيم ملي در ارديبهشت‌ماه هم يک اردوي اروپايي خواهد داشت که هنوز محل اين اردو مشخص نشده است. 
علاوه بر اين بازي‌ها، شاگردان کرش روز هفتم خرداد‌ماه هم يک بازي در تهران خواهند داشت، مسابقه‌اي که گفته مي‌شود بازي بدرقه تيم ملي خواهد بود و به گفته مسئولان فدراسيون قرار است يکي از تيم‌هاي بزرگ فوتبال دنيا به تهران بيايد. البته از ايتاليا به عنوان يکي از گزينه‌هاي فدراسيون براي اين بازي بزرگ نام برده مي‌شود، مسابقه‌اي که برگزاري آن تنها در حد گمانه‌زني است و فدراسيون فوتبال همچنان در حال مذاکره براي سفر يک تيم بزرگ به تهران است. ديداري که اگر برگزاري آن با تيمي نامدار نهايي شود، سبب خواهد شد تا پس از سال‌ها يک تيم بزرگ فوتبال دنيا به ايران بيايد. چنين تدارکي در شرايطي است که تيم کشورمان در جام جهاني با حريفان بزرگي مانند پرتغال، اسپانيا و مراکش همگروه است. 
     
ساير آسيايي‌ها در مهماني غول‌ها

برخلاف تيم ملي فوتبال کشورمان که تا امروز نتوانسته يک تيم بزرگ را براي بازي تدارکاتي انتخاب کند، سه تيم ديگر آسيايي که در جام جهاني حضور دارند، حريفان تدارکاتي قدرتمندي خواهند داشت. در همين زمينه ديروز عربستاني‌ها از بازي با سه غول فوتبال دنيا پيش از اعزام‌شان به روسيه خبر دادند. براساس اعلام عادل عزت، رئيس فدراسيون فوتبال عربستان، بازي‌هاي دوستانه تيم ملي اين کشور پيش از آغاز جام جهاني 2018 روسيه مشخص شده و عربستاني‌ها پيش از شروع اين رقابت‌ها در سه بازي دوستانه به مصاف سه غول فوتبال ملي جهان خواهند رفت. عربستان قرار است طبق برنامه با تيم‌هاي ملي آلمان، ايتاليا و بلژيک بازي و خود را براي حضور در جام جهاني بيش از قبل آماده کند. عربستان در جام جهاني با تيم‌هاي روسيه، مصر و اروگوئه همگروه است.
ژاپني‌ها هم از تدارکي قوي براي جام جهاني خبر داده‌اند و در همين راستا بازي‌هاي تدارکاتي چشم‌بادامي‌ها با مالي، اوکراين، سوئيس و پاراگوئه قطعي شده تا شاگردان زاکه روني محکي جدي بخورند. البته آنها برگزاري چند مسابقه ديگر را نيز در برنامه‌شان قرار داده‌اند تا با يک آماده‌سازي ايده‌آل در جام جهاني 2018 کارشان را آغاز کنند. ژاپني‌ها که با تيم‌هاي لهستان، سنگال و کلمبيا در جام جهاني همگروه هستند، حريفان تدارکاتي ديگري نيز خواهند داشت که هنوز به صورت رسمي اعلام نشده است. 
کره جنوبي هم که در گروه سختي با تيم‌هاي آلمان، مکزيک و سوئد همگروه است، تاکنون دو بازي تدارکاتي آنها با تيم‌هاي لهستان و ايرلند شمالي قطعي شده است. استراليا ديگر تيم آسيايي حاضر در جام جهاني که با فرانسه، پرو و دانمارک همگروه است، دو بازي تدارکاتي‌‌اش با تيم‌هاي نروژ و کلمبيا نهايي شده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار