کد خبر: 895419
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
اسلام شناس کلمبیایی میهمان رادیو اسپانیایی برون مرزی:
فرناندو اکوستا ریورو Fernando acosta rivero اسلام شناس، محقق، مسلمان اهل كشور كلمبيا ساكن در مكزيک و رئيس كتابخانه دانشگاه گوادالاخارا در مكزيك به دعوت رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی در سفری به ایران با بازدید از این رادیو با نحوه کار این مجموعه آشنا شد.
فرناندو اکوستا ریورو Fernando acosta rivero اسلام شناس، محقق، مسلمان اهل كشور كلمبيا ساكن در مكزيک و رئيس كتابخانه دانشگاه گوادالاخارا در مكزيك به دعوت رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی در سفری به ایران با بازدید از این رادیو با نحوه کار این مجموعه آشنا شد.
وی که از برندگان مسابقه مقاله نویسی ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رادیو اسپانیایی معاونت برونمرزی در دوره گذشته است ، در سفر خود به ایران با رفتن به مرقد مطهر امام (ره) و خواندن نماز در حرم مطهر، به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب ادای احترام کرد. این تبعه کلمبیایی مسلمان همچنین در راهپیمایی شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه تماشایی سی و نهمین فجر انقلاب شرکت کرده است.
وی در مصاحبه خود با رادیو اسپانیایی از اینکه توفیق حضور در سرزمین زادگاه امام خمینی (ره) را در هنگامه گرامیداشت سی و نهمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی یافته است، ابراز خرسندی کرد.
اکوستا ریورو که خود در راهپیمایی22 بهمن همراه و همپای مردم شریف ایران شرکت داشت، درباره احساس خود در این باره گفت: حرکت در خیابان های شهر و دیدن مردم و به خصوص کودکانی که همراه پدرانشان، پرچم ایران و تصاویری از امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای (مد‌ظله‌العالی) را در دست داشتند برای من بسیار هیجان انگیز بود.
وی افزود: برای من که انقلاب اسلامی ایران را مورد مطالعه و تحقیق قرار داده بودم حضور در چنین روزی در چنین مراسمی و اعلام هبمستگی با مردم ایران بسیار جای خوشحالی بود، کشوری که باید به خاطر این همه   همبستگی و حمایت از ملت های مظلوم دنیا همچون فلسطین و سوریه قدردانی بود.
اسلام شناس، محقق و مسلمان اهل كشور كلمبيا تاکید کرد: باور ما این است که ایران انگیزه بیداری را در بسیاری از ملتهای دنیا که به خاطر آزادی خود می جنگند ایجاد کرده است، حتی در کشور من کلمبیا و حتی در کشورهایی دیگر همچون اکوادور و پرو انقلاب اسلامی ایران تاثیرات زیادی بر جای گذاشته است.
وی درخصوص نگاه مردم آمریکای لاتین درباره جمهوری اسلامی ایران نیز گفت : در کشورهای آمریکای لاتین، در هر کشوری و در هر دوره ای جریان های ضد اطلاعاتی وجود دارد که اخبار کذب را اشاعه می دهند و رسانه های گوش به فرمان آمریکا  نیز اخبار و اطلاعات غیرواقعی را منتشر می کنند.
این محقق مسلمان اظهار داشت: خوشبختانه در عصر حاضر، در این کشورها نوعی بیداری افکار عمومی شکل گرفته است و مردم در مورد مسائل مهم جهان، مطالعه و تحقیق می کنند و به دنبال حقیقت هستند.
وی تکنولوژی های جدید و اینترنت را عامل مهمی برای گشوده شدن درهای حقیقت به روی افکار عمومی توصیف و تصریح کرد : مردم منطقه آمریکای لاتین به غیر از رسانه های همسوی غرب و آمریکا ، راههای دیگری  برای فهم آنچه که در جهان به ویژه منطقه خاورمیانه می گذرد، یافته اند و متوجه شده اند  آنچه امپریالیسم آمریکا در میان مردم اشاعه می دهد کذب محض است .
وی در پایان گفتگوی خود بار دیگر از اینکه در ایام فجر انقلاب به ایران آمده است ابراز خوشحالی کرد و با تحسین عملکرد شبکه های معاونت برونمرزی صداوسیما تاکید کرد: حمایت از انقلاب اسلامی ایران و درک و فهم آن وظیفه همه ماست و  باید حمایت واقعی و محبت آمیزی که ملت ایران از مردم فلسطین دارند ، ارج نهاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار