کد خبر: 895400
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
بروجردی در دیدار با رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اروپایی:
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به سنگ اندازی‌های اخیر رییس جمهور آمریکا در مسیر اجرای برجام، اگر این کشور بخواهد مفاد برجام را نقض کند جمهوری اسلامی ایران نیز براساس منافع خود عمل می‌کند.

به گزارش جوان آ‌نلاین به نقل از خانه ملت، دیوید مک آلیستر رییس کمیته امور خارجی پارلمان اروپایی که در راس هیاتی از اعضای این کمیته به تهران سفر کرده است با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اعضای این کمیسیون، روسای گروه های دوستی پارلمانی با کشورهای اروپایی و نمایندگان فراکسیون خانواده و نمایندگان اقلیت های دینی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به دیدگاه های مشترک ایران و اروپا در زمینه ی تقویت و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، حفظ برجام به عنوان یک معاهده بین المللی و مبارزه با تروریسم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای اروپایی استقبال می کند و معتقد است طرفین منافع مشترکی در بسیاری از موضوعات دارند. 

وی افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه و بسط روابط خود براساس احترام متقابل با همه کشورهایی اروپایی است و اگر در مقاطعی با کاهش سطح روابط مواجه بوده‌ایم، تصمیمی بوده که در اروپا و تحت تاثیر سیاست های آمریکا اتخاذ شده است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت برجام برای توسعه روابط فی‌مابین و تاکید بر پایبندی ایران به مفاد این معاهده، ادامه داد: با توجه به سنگ اندازی‌های اخیر رییس جمهور آمریکا در مسیر اجرای برجام، اگر این کشور بخواهد مفاد برجام را نقض کند جمهوری اسلامی ایران نیز براساس منافع خود عمل می‌کند.

وی افزود: آمریکا و سایر اطراف این سند باید درک کنند که برجام تحت هیچ شرایطی قابل تغییر و مذاکره مجدد نیست.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: ما از حمایت های کشورهای اروپایی از برجام تشکر می کنیم و امیدواریم با تداوم اجرای برجام شاهد گشایش بیشتر در روابط ایران و اروپا به ویژه در زمینه های تجاری و اقتصادی باشیم.

بروجردی در ادامه این دیدار با اشاره به مبارزه ایران و اروپا با تروریسم، گفت: تروریسم پدیده شومی است که در سال های اخیر گریبانگیر منطقه، اروپا و جهان شده است لذا ما از تقویت همکاری های ایران و اروپا در مبارزه با تروریسم استقبال می کنیم. 
وی در پایان از سکوت اروپا در قبال قتل و عام مردم یمن انتقاد کرد و گفت: انتظار ما از پارلمان اروپا این است که صدای مردم مظلوم و بیگناه یمن باشد و حمایت خود را از مردم این کشور در مجامع بین المللی به صورت رسا بیان کند.

*استقبال پارلمان اروپا از رفع تحریم های ایران براساس مفاد برجام

دیوید مک آلیستر رییس کمیته امور خارجی پارلمان اروپایی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران گفت: ما از گفت‌وگوی بیشتر میان پارلمان ایران و پارلمان اروپایی استقبال می کنیم زیرا این گفت‌وگوها را راهی برای رسیدن به درک و تفاهم متقابل می دانیم.

وی همچنین گفت: منافع مشترکی در  همکاری ایران و اروپا وجود دارد که باید با مساعی دو طرف محقق و حاصل شوند.
مک آلیستر در ادامه با اشاره به حمایت همه جانبه پارلمان و اتحادیه اروپایی از اجرای برجام گفت: اروپا برجام را سندی مفید برای تثبیت صلح و ثبات جهانی ارزیابی می کند و از اجرای کامل مفاد آن بوسیله همه طرفین حمایت می نماید.

رییس کمیته امور خارجی پارلمان اروپایی در ادامه، گفت: پارلمان اروپا از رفع تحریم های ایران براساس مفاد برجام استقبال و حمایت می کند.
دیوید مک آلیستر رییس کمیته امور خارجی پارلمان اروپایی در پایان گفت: به اعتقاد ما گفتگو با یکدیگر بهتر از گفتگو درباره یکدیگر است، به همین خاطر نمایندگان پارلمان اروپا به تهران سفر کرده اند تا ضمن ارتقای درک مشترک، در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین و چالش های منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
با 20دقیقه ای که برای برجام وقت گذاشتید معلومه که چقد میتونید عرض اندام کنید !.درواقع خود پیداست از زانوی تو !و...همچنان بر اساس منافع خود عمل کنید ! آخه بی عملی خیلی بده ولی عملی بودن بدتره .خوشتر انست که هیچی نگید تا ببیمیم خدا چی خواسته اگه مملکت بامید امثال جنابتان با اون ... که فرمودندی 20دقیقه وقت گذاشتن هم برای برجام اضافه بود و یا اون مغضوب از...برگشته که قبله اش کدخداشده بودیم که باید فاتحه همه چیز را میخواندیم ولی ما همچنان در ازای خون شهدا که یقینا"نزد حق تعالی ارج وقرب دارند امیدواریم .
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
بیش از یک سال است که شیطان بزرگ نقض برجام کرده آنوقت مسئولین مربوطۀ ما فقط حرف میزنن حرف حرف حرف و......بس کنید مردم خسته شدند ازحرف های بی عمل شما
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
کدام منافع جرا مردم را سر کار میزاری. شما اکر منافع مملکت و مردم را میخواستید سالها دور این برجام غیر قابل اعتماد سینه نمیزدید
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
آقای بروجردی می دانید چه می گویید ؟! آیا آمریکا تا کنون برجام را نقض نکرده ؟ مگر همین آمریکا تحریم ها را افزایش نداده ؟ پس نقض برجام در چیست ؟ نکته دوم در خصوص وجه مشترک ایران و اروپا در مبارزه با تررویست است ! اروپا نیز مانند آمریکا حزب الله لبنان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می دانند آیا ما با آن ها نقطه مشترک داریم ؟ چرا خودتان و مردم را گول می زنید ؟ البته مردم گول شما ها را نمی خورند . چون در 22 بهمن چواب آمریکا و غرب زدگان داخلی را دادند .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
به این شخص باید گفت: صبح بخیر!‌ گویا ایشان در خواب بوده و نمی داند که ۲ سال است که آمریکا برجام را نقض، پاره و حتی آتش زده ولی هیچ بخاری از آقایان برنیامد!! معلوم نیست که اینها منتظرند که آمریکا چه کند تا اینها نقض برجام تلقی کنند؟!!! خوش به حال آمریکا!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار