کد خبر: 895399
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نرخ ارز از رئیس بانک مرکزی خواست توضیحاتی در این زمینه ارائه کند.
خانه ملت: رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نرخ ارز از رئیس بانک مرکزی خواست توضیحاتی در این زمینه ارائه کند.
 
محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری عنوان کرد: بازار ارز وضعیت نگران کننده‌ای دارد، ظرف هفته‌های گذشته متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح بازار ارز ارزش پول ملی کشور حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

پورابراهیمی:بازار ارز قابل مدیریت است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت هم اثر منفی بر جذب سرمایه گذاری خارجی به واسطه افزایش ریسک سرمایه گذاری دارد و هم دستاورد دولت مبنی بر تک رقمی کردن نرخ تورم را زیر سوال می‌برد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:به نظر می‌رسد بانک مرکزی توان لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد و انتظار داریم رئیس مجلس در این زمینه به رئیس جمهور تذکر دهد.

وی گفت:بازار ارز قابل مدیریت است و اعتقاد داریم عددی که اکنون معامله می‌شود؛ عدد واقعی نیست و امروز حبابی ایجاد شده و وضعیت تقاضای روانی در بازار ارز افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: این کمیسیون جلسات متعددی در این زمینه با محوریت کارشناسان داشته و اعتقاد داریم که راهکار‌های عملیاتی قابل احصاء است.

لاریجانی:رئیس بانک مرکزی در موضوع نرخ ارز و راهکار‌های مدیریتی آن توضیح دهد

دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت:رئیس بانک مرکزی باید توضیح کافی در موضوع نرخ ارز و راهکار‌های مدیریتی آن ارائه دهد.

وی ادامه داد:کمیسیون اقتصادی مجلس این موضوع را پیگیری کند، اگر در جلسات به پیشنهاداتی رسیدید؛ ارائه کنید همچنین شخصا این موضوع را پیگیری خواهم کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
چرا نمایندگان خودشان را به «کوچه علی چپ» میزننند!‌ چرا انتظار دارند دولت از منافع این بازار آشفته چشم پوشی کند؟! این دولت نشان داده که فقط تا نوک بینی‌اش را می‌بیند! و لذا هرگز از اختلاف قیمت حدود ۱۵۰۰ تومان در هر دلار چشم پوشی نخواهد کرد ولو بقیمت نابودی ارش پول ملی!! همانطور که از آوردن پول نفت به داخل کشور عاجز است و معادل ریالی آنرا در داخل پول «بی پشتوانه» چاپ می‌کند و از این طریق نیز ارزش ریال را به مسلخ نابودی برده!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار