کد خبر: 895384
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
مسوول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان :
مسوول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: دانشجوی فعال و انقلابی نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشد چرا که مبارزه با استبداد، استعمار و استکبار، تاریخ پرافتخار و البته پرفراز و نشیب جنبش دانشجویی را شکل داده است.

میلاد پرنددر پاسخ به این پرسش که در شرایط امروز جامعه، مهم‌ترین آرمان برای جنبش دانشجویی چیست، اظهار داشت: دانشجویان به عنوان عناصر پیشران جامعه به سوی حرکت و پیشرفت، وظیفه اول خود را تحصیل علم در جهت پیشرفت و اعتلای سرزمین خود می‌دانند و در کنار این وظیفه اصلی، ایجاد حفظ فضایی گفتمانی برای تحقق عدالت اجتماعی و مطالبه‌گری از صاحبان قدرت را جزو وظایف ذاتی خود می‌دانند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ادامه مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی را از جمله مهم‌ترین رسالت جنبش دانشجویی بیان و اضافه کرد: حرکت فعالانه جنبش دانشجویی به سمت نگرش تخصصی به مسائل اصلی کشور اعم از مسائل داخلی و بین‌المللی، موجب شده تا با دیدی نقادانه و خیرخواهانه و به دور از نگاه‌های سیاسی‌ دست به قلم برده و با رویکردی حق‌جویانه و براساس مبانی اصیل اسلامی اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند. همان چیزی که در اندیشه اسلامی به "النصیه لامراء المسلمین" تعبیر شده است.

دانشجوی انقلابی نباید نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت باشد

این فعال دانشجویی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اعتراض به فقر، فساد،کم کاری، ظلم و... در ابعاد داخلی و بین‌المللی همواره جوهره جنبش دانشجویی بوده است، تاکید کرد: مبارزه با استبداد، استعمار و استکبار، تاریخ پرافتخار و البته پرفراز و نشیب جنبش دانشجویی را شکل داده است. این روند همواره مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری بوده است چنانکه ایشان هشدار می‌دهند "وای به روزی که دانشجو نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت شود" و به حق هم باید ترسید از روزی که جوانان این کشور از اصلاح امورشان ناامید شوند.

مسوول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: در یک نگاه عام به پدیده کنش‌گری اجتماعی دانشجویان و آفت سنجی این حرکات، با واقعیت‌هایی همچون بی‌تفاوتی و ناامیدی برخی از دانشجویان در قبال مسائل جاری و اساسی کشور در پی بی‌توجهی مسوولان دولت در برآوردن نیازهای اولیه جوانان کشور شده است.

مطالبه‌گری از صاحبان قدرت جزو وظایف ذاتی دانشجویان است

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ادامه، دین‌گریزی و حرکت به سمت انحراف عقیدتی برخی فعالان را از دیگر چالش‌های پیش روی این حوزه برشمرد و یادآور شد: این مسائل به خاطر ارائه کارنامه سیاه از سوی دشمنان این انقلاب و به ویژه توسط رسانه‌های معاند و ایادی داخلی ضدانقلاب بوده است.

وی افزود: ورود جریانات جامعه‌گریز به بدنه جنبش دانشجویی و مشغول‌سازی دانشجویان به محدوده داخلی خود و سر آخر کم تحملی، دو رویی و عدم تطابق شعارهای برخی مسوولان با اعمال آنها که در قالب‌های مختلف موجب محدود کردن دانشجویان می‌شوند.

مسوول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های امام راحل این بود که منتظر نمی‌شدند وقایع بیایند ایشان را پشت سر بگذارند بلکه ایشان وقایع را پشت سر می‌گذاشتند، تصریح کرد: جنبش‌های دانشجویی باید با الگوگیری از شخصیت بی‌نظیر امام راحل نباید منتظر وقایع باشد تا موضع خود را مشخص کنند، بلکه باید جنبش‌های دانشجویی انقلابی وقایع را خودشان رقم بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر