کد خبر: 895364
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان:
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: در دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ طرح مرمتی در تمامی ۲۴ شهرستان استان اصفهان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توجه و خواسته‌ مردمی در راستای احیای آثار تاریخی از جمله خانه‌های قدیمی هستیم، اظهار داشت: تمام تلاش ما نیز توسعه استان اصفهان بر مبنای حفاظت از هویت مردم است و در دو سال گذشته بیش از ۷۰۰ طرح مرمتی در تمامی ۲۴ شهرستان استان اصفهان اجرایی شد. 

فریدون الهیاری بیان نمود :با توجه به اینکه بیش از ۱۰ طرح مرمتی در مسجد امام خمینی (ره) اجرایی شده است، میلیون ها قطعه کاشی به صورت هفت رنگ و معرق در تزئینات این مسجد منحصر به فرد تاریخی به کار رفته که بسیاری از این ۱۰ طرح مرمتی به مرمت این کاشی‌ها اختصاص داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: هشت طرح از این تعداد تا انتهای بهمن‌ماه به اتمام می‌رسد و مرمت ایوان شمالی این مسجد تاریخی که از پاییز امسال آغاز شده بود نیز تمام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایوان ضلع شمالی دارای هزاران قطعه کاشی معرق و هفت رنگ است و مرمت آن بر این اساس انجام شده است، گفت: مرمت ایوان های غربی و جنوبی ایوان بنای گنبدخانه نیز در دست انجام است.

الله‌یاری به تکمیل مرمت ایوان کاخ عالی‌قاپو اشاره و ابراز داشت: داربست‌های چندین ساله از ایوان کاخ عالی قاپو جمع آوری شده است و با عملیات نورپردازی، ایوان کاخ عالی قاپو در دهه فجر افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار