کد خبر: 895310
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
حرف‌هاي علي کريمي در مناظره جنجالي‌اش با محمدرضا ساکت، حرف‌هاي تازه‌اي نبود. مدت‌هاست که...
شيوا نوروزي
حرف‌هاي علي کريمي در مناظره جنجالي‌اش با محمدرضا ساکت، حرف‌هاي تازه‌اي نبود. مدت‌هاست که رسانه‌ها معضلات و مفاسد فوتبال را فرياد مي‌زنند و ما نيز در همين ستون بارها از فساد حاکم بر فوتبال نوشته‌ايم، اما توسط همين طرفداران امروز حرف‌هاي کريمي متهم شديم به افراطی گری! با اين حال حرف‌هاي او درست بود با اين تفاوت که برخلاف تمام نوشته‌هاي ما، کريمي اين شانس را داشت که انتقاداتش را مردم به‌طور مستقيم ببينند و مسئولان فدراسيون رو‌در‌رو بشنوند، هرچند که باز هم از پاسخ دادن درست طفره رفتند. با اين حال نقطه مثبت ماجرا اين بود که حالا انتقادهاي ديروز ما رسانه‌ها و حرف‌هاي امروز کريمي تبديل به مطالبه عمومي شده است.  به لطف اين مناظره ميليون‌ها بيننده تلويزيوني از برخي پشت پرده‌هاي پيچيده فوتبال باخبر شدند و بازتاب حرف‌هاي رد و بدل شده همچنان در فضاي مجازي و رسانه‌هاي مختلف ادامه دارد، موضوعي كه حالا مي‌توان اميدوار بود لااقل گوش شنوايي براي شنيدن انتقادها و بررسي صحت و سقم آنها وجود داشته باشد. 
پول‌هاي بي‌حساب و کتاب، قراردادهاي مشکوک، دست‌هاي پشت پرده و هزار و يک مورد ديگر، مواردي بود که کريمي از آنها صحبت كرد، موضوعاتي كه البته براي ما تازگي نداشتند، چراکه بارها به اين مسائل و حتي موارد بيشتر اشاره شده و اتفاقات پرحاشيه فوتبال به رشته تحرير درآمده بود، اما متأسفانه مسئولان توجهي به انتقادهاي ما نکردند و حتي در برخي موارد رسانه‌ها به منفي‌نگري و افراطي‌گري نيز متهم شدند. 

به هر حال اتفاقي که خيلي‌ها انتظارش را مي‌کشيدند، رخ داد.  افشاگري‌هاي کريمي حاوي واقعيت‌هاي تلخي بود، واقعيت‌هايي که بيش از هر زمان ديگري مردم و هواداران فوتبال نسبت به آنها حساس شده‌اند و حالا بررسي دقيق و اعلام نتايج آن مطالبه ميليون‌ها بيننده برنامه نود دوشنبه شب است. علاوه بر اين پاسخ‌هاي عجيب و غريب دبير فدراسيون نيز در نوع خود جالب توجه بود؛ ساکت که سال‌هاست در فوتبال حضور دارد و بهتر از هر کس ديگري مي‌داند مستطيل سبز ايران تا چه اندازه اسير تخلفات و فساد گسترده است با قيافه‌اي حق به جانب و البته با خيال راحت به حرف‌هاي کريمي واکنش نشان مي‌داد. ساکت در اين مناظره تمام تلاشش را کرد تا از فدراسيون فوتبال و عملکرد مديران آن دفاع کند و خود و همکارانش را از اتهامات وارده مبرا سازد، اما خودش خوب مي‌داند كه افکار عمومي به هيچ وجه توجيهات او را باور نمي‌کنند. گردش مالي نجومي فوتبال ايران بر کسي پوشيده نيست و نه تاج، نه کفاشيان و نه هيچ کس ديگر نمي‌تواند اين مسئله را لاپوشاني کند. به همين خاطر است كه هواداران فوتبال از هر فرصتي استفاده مي‌کنند و نام کريمي را صدا مي‌زنند تا از اين طريق صداي اعتراض‌شان را به گوش همه برسانند. 

حالا که بررسي وضعيت فوتبال و حواشي آن به يک مطالبه عمومي تبديل شده، زمان آن رسيده که يک‌بار براي هميشه همه مسئولان و نهادهاي نظارتي با عزمي جدي به اين مطالبه واکنش نشان دهند. پرونده فساد در فوتبال سال‌هاست که در مجلس شوراي اسلامي باز است و درست از همان زمان تاکنون منتظر شنيدن نتيجه بررسي اين پرونده هستيم. با اينکه رسيدگي به اين پرونده بيش از حد طولاني و اميدها براي به نتيجه رسيدن آن کمرنگ شده، اما اين بهترين فرصت است تا پرونده فوق با جديت هرچه بيشتر پيگيري شود. از سوي ديگر مطرح شدن بحث تحقيق و تفحص از سرخابي‌ها مي‌تواند اين بررسي را تکميل و حتي بسياري از پيچيدگي‌هاي پرونده فساد در فوتبال را نيز روشن کند. با توجه به افشاگري‌هاي صورت گرفته در برنامه نود ديگر هيچ بهانه‌اي براي ناديده گرفتن موارد مطرح شده، وجود ندارد. در اين سال‌ها عزمي راسخ براي رسيدگي به تخلفات مختلف وجود نداشته و همين مسئله نيز فوتبال ايران را به قهقهراي تخلف و فساد کشانده است. ديگر زمان آن رسيده که معلوم شود پول‌هاي ميلياردي خرج چه اموري و چه کساني شده و مي‌شود. بايد ديد پس از تحقيق و تفحص از سرخابي‌ها و به سرانجام رسيدن پرونده فساد در فوتبال، ساکت و همکارانش باز هم در مقابل دوربين‌هاي تلويزيوني لبخند خواهند زد يا خير.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار