کد خبر: 895307
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
پيروزي پرگل قرمزها مقابل نسف قارشي در اولين گام آسيايي شاگردان برانکو
پرسپوليسي‌ها که در ليگ برتر با اختلاف 16 امتيازي نسبت به تيم دوم جدول قهرماني زودهنگام‌شان را پيش از آغاز سال جديد جشن خواهند گرفت...
سعید احمدیان

پرسپوليسي‌ها که در ليگ برتر با اختلاف 16 امتيازي نسبت به تيم دوم جدول قهرماني زودهنگام‌شان را پيش از آغاز سال جديد جشن خواهند گرفت، در ليگ قهرمانان هم توانستند با زدن سه گل، نسف قارشي ازبکستان را از پيش‌رو بردارند و اولين سه امتياز آسيايي  خود را در نخستين مسابقه‌شان دشت کنند. 
چهار ماه پس از بازي برگشت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان مقابل الهلال که منجر به حذف قرمزها در يک قدمي فينال آسيا شد، پرسپوليس ديروز در اولين بازي در فصل جديد ليگ قهرمانان در ورزشگاه آزادي ميزبان نسف قارشي ازبکستان بود. قرمزها که در فصل جاري مانند فصل پيش در بهترين شرايط خودشان با برانکو قرار دارند، مقابل حريف ازبک هم از همان دقايق اوليه توانستند جريان بازي را در اختيار بگيرند و با حملاتي که بيشتر از عمق دفاعي نماينده ازبکستان پايه‌ريزي شده بود به دنبال باز کردن دروازه نسف قارشي بودند. فشار شاگردان برانکو به دقيقه 20 بازي نرسيده به نتيجه رسيد و اين گادوين منشا بود که روي سانتر وحيد اميري که اين هفته‌ها ماشين گلساز پرسپوليس لقب گرفته با يک ضربه سر توپ را به تور دروازه نماينده ازبکستان چسباند. 
منشا که در ليگ برتر با زدن تنها سه گل در 23هفته گذشته از ليگ، عملكردش کاملاً زير سايه درخشش علي عليپور قرار گرفته با زدن اين گل نشان داد که متخصص گلزني در آسياست. مهاجم نيجريه‌اي پرسپوليس که در مرحله يک‌چهارم ليگ قهرمانان در فصل گذشته به ترکيب پرسپوليس اضافه شده بود، توانست در چهار ديدار اين مرحله و نيمه‌نهايي، چهار گل به نام خود ثبت کند. او ديروز نيز در پنجمين حضور آسيايي خود توانست دروازه نسف قارشي را باز کند و آمار فوق‌العاده‌اي در ليگ قهرمانان ثبت کرد. 
در نيمه دوم هم علپيور در دقيقه 66 گل دوم پرسپوليس را وارد دروازه نماينده ازبکستان کرد تا نشان دهد موتور گلزني‌اش در آسيا هم مانند ليگ خوب کار مي‌کند. شماره 70 گلزن پرسپوليس در دقيقه 70 گل دوم خود و سوم پرسپوليس را هم به نام خودش ثبت کرد تا مانند ليگ در آسيا هم ستاره بدون چون و چراي سکوهاي قرمزها باشد. پرسپوليس در نهايت در روزي که مهاجمانش عملکرد فوق‌العاده‌اي داشتند، 3 بر صفر نسف قارشي ازبکستان را از پيش‌رو برداشت تا شروع مقتدرانه‌اي در آسيا داشته باشد. 
   
دست خالي در شب اول

در حالي ديروز شب دوم مرحله گروهي ليگ قهرمانان برگزار شد که در شب اول تيم‌هاي کشورمان شروع خوبي نداشتند و دو شکست سهم ذوب‌آهن و تراکتور در اولين مسابقه‌شان در آسيا بود، مسئله‌اي که جلال چراغپور، کارشناس فوتبال کشورمان درباره آن مي‌گويد: «فوتبال باشگاهي ما صرفاً مصرف داخلي دارد و اين مسئله زماني خود را بيشتر نشان مي‌دهد که بازي‌هاي باشگاهي آسيا آغاز مي‌شود.»
 ذوب‌آهن در حالي يک بر صفر از الدحيل قطر پيش بود كه در نيمه دوم سه گل دريافت کرد تا شاگردان امير قلعه‌نويي با باخت کارشان را در ليگ قهرمانان آغاز کنند. قلعه‌نويي هرچند از اين شکست ابراز تأسف مي‌کند، اما معتقد است که هنوز تيمش پنج بازي ديگر در ليگ قهرمانان پيش‌رو دارد: «در نيمه دوم شرايط فرق کرد و بازيکنان تعويضي آنها بهتر بودند و بازيکن تعويضي ما نتوانستند خوب بازي کنند. تيم ما از دقيقه ۶۵ دچار افت شد. گل‌هايي که خورديم روي اشتباهات فردي بازيکنان بود. احاطه بازيکنان حريف در دقايق پاياني بيشتر شد. روي گل‌هاي حريف نظم تيمي خود را از دست داديم. با اين حال هنوز پنج بازي و ۱۵ امتياز ديگر باقي است. تمام تلاش‌مان را مي‌کنيم تا از گروه خود صعود کنيم.»
در ديگر بازي گروه B تيم لکوموتيو تاشکند با نتيجه پرگل 5 بر صفر تيم الوحده امارات را شکست داد تا صدرنشين گروه در پايان رقابت‌هاي هفته اول شود. ذوب‌آهن هم بدون امتياز و با توجه به تفاضل بهتر نسبت به الوحده در رده سوم قرار گرفت. 
تراکتور دومين نماينده کشورمان که در گروه  A قرار دارد، در اولين بازي مقابل تيم الاهلي عربستان يک بر صفر شكست خورد. ساغلام، سرمربي تراکتور از فرصت‌سوزي شاگردانش انتقاد کرد: «در نيمه دوم فرصت‌هايي داشتيم که اگر استفاده مي‌کرديم، برنده مي‌شديم. تيمي که مي‌خواهد پيروز شود بايد از تک‌تک فرصت‌هايش استفاده کند.» بازي تراکتوري‌ها با نماينده عربستان در کشور عمان سبب شد تا عضو هيئت مديره تراکتور در گفت‌وگويي با خبرگزاري فارس از فدراسيون فوتبال انتقاد کند: «ما ميزبان بوديم، اما جو ورزشگاه نشان مي‌داد که تراکتورسازي اصلاً ميزبان نيست و تراکتور کاملاً در اين بازي مهمان بود. انتظار ما از فدراسيون فوتبال بيشتر از اين بود. نمي‌خواهم اين شکست را با ربط دادن به شرايط ميزباني توجيه کنم، اما هر هوادار فوتبال مي‌تواند به راحتي قضاوت کند که اگر با الاهلي در تبريز بازي مي‌کرديم، چه اتفاقي مي‌افتاد.»
در ديگر بازي اين گروه هم الجزيره امارات در حالي 3 بر 2 الغرافه را شکست داد که مهدي طارمي يکي از گل‌هاي تيم قطري را به ثمر رساند. در پايان بازي‌هاي گروه  A تيم الدحيل قطر با سه امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به الجزيره صدرنشين شد و تراکتور بدون امتياز و تفاضل کمتر نسبت به الغرافه در رده آخر گروه قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار