کد خبر: 895299
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
اميرآبادي تشریح کرد
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي جزئيات جاسوسي گروه محيط زيست و خودكشي يكي از اساتيد دانشگاه را تشريح كرد.
احمد اميرآبادي فراهاني عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با مهر در مورد جزئيات جلسه بررسي موضوع خودكشي سيدامامي گفت: جلسه روز دوشنبه اعضاي هيئت رئيسه مجلس برگزار شد و علاوه بر اينكه اكثريت اعضاي هيئت رئيسه در اين جلسه حضور داشتند، نمايندگاني از فراكسيون‌ها و سليقه‌هاي مختلف سياسي از جمله آقايان مطهري، عارف، بروجردي، وكيلي، كوليوند، قاضي‌زاده هاشمي، فولادگر، كاتب، جلالي، آزاديخواه، ميرزايي نكو، حيدري، دهقان، مصري، تابش، كاظمي نيز در اين جلسه شركت كردند. 
وي افزود: در اين جلسه مسئولان سازمان اطلاعات سپاه، گزارشي از وضعيت پرونده را ارائه كردند كه اين پرونده از كجا شروع شده و آنها به بحث جاسوسي مظنون شدند و پس از هماهنگي با قوه قضائيه و اخذ احكامي كه براي اقدامات اطلاعاتي نياز داشتند، توانستند تعدادي از افراد را به اتهام جاسوسي دستگير كنند. 

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: در نهايت موضوع آقاي كاووس سيد امامي را با يكي از افراد اصلي گروهي كه دستگير شده‌اند در ميان مي‌گذارند كه وي اسناد، مدارك و اعترافاتي را اعلام مي‌كند و اين مدارك نشان مي‌دهد آقاي سيد امامي هم در اين ماجرا دست داشته و بعد از مواجهه، وي را به سلول زندان برمي‌گردانند كه ما فيلم آن را مشاهده كرديم. 
امير آبادي گفت: سلول زندان وي شخصي بوده است و زنداني‌ ديگري در اين سلول نيست و سرويس بهداشتي مخصوص دارد. وي فرچه‌اي كه براي نظافت دستشويي است را چندين بار به طرف سقف پرتاب كرد كه يا به طرف لامپ پرتاب كرده يا متوجه دوربين بوده است كه به احتمال زياد اين وسيله را به طرف نور لامپ پرتاب كرده چون نور زيادي از آن مي‌تابيد كه موفق نشد، سپس پيراهن خود را از تن درآورد كه حالت طناب شود و به گردنش انداخت و بار ديگر به سرويس بهداشتي رفت، سپس پتويي كه در كف زمين قرار داشت، جمع كرد و بار ديگر فرچه‌ دسته‌داري كه براي نظافت به كار مي‌رود را برداشت و باز هم چندين بار به سمت سقف پرتاب كرد. سپس پتو و بالشت را به گونه‌اي روي زمين گذاشت كه گويي كسي در آنجا خوابيده است، سپس با پيراهني كه از تن درآورده بود، به سرويس بهداشتي رفت. وي گفت: بنا بر اظهارات گزارش دهندگان اين فرد خودش را در سرويس دستشويي زندان با پيراهن خودش حلق آويز كرده و كسي كه داخل سلول را مانيتور مي‌كرده گمان برده است در صحنه‌ ساخته شده، فردي خوابيده است. 

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه آيا كسي كه مانيتورينگ سلول را بر عهده داشته، دسترسي به دوربيني كه فيلم را مشاهده كرديد نداشته است؟ گفت: احتمال مي‌رود اين صحنه ديده نشده و چندين بار مشاهده شده كه فردي زير پتو خوابيده است. امير آبادي در پاسخ به سؤالي در خصوص اينكه چقدر طول كشيده بود از زماني كه فرد وارد سلول شده تا زماني كه خودكشي كرده است؟ اظهار داشت: كمتر از ۱۵دقيقه اين موضوع اتفاق افتاده است. اين فرد خودش را با پيراهن به پنجره سرويس بهداشتي آويزان كرده و با ضربه اولي كه خودش وارد كرده و كشيده شده، نخاعش قطع شده است. 
وي ادامه داد: ما نمي‌توانيم اظهارنظر كنيم، سازمان پزشكي قانوني بايد اظهارنظر كند، اما خانواده آقاي امامي، فيلم را ديده‌اند و تأييد كرده‌اند كه آثار ضرب و جرحي در بدن وي وجود نداشته و تنها آثار خفگي ناشي از خودكشي در بدن سيدامامي وجود داشته است. 
عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: افرادي كه در جلسه هيئت رئيسه حضور داشتند، اين فيلم را ديده‌اند. طبق اظهارات عوامل سازمان اطلاعات سپاه، اين پرونده ابعاد بسيار گسترده‌اي دارد و يك شاخه آن در خارج از كشور است و سازمان‌هاي جاسوسي پشت اين پرونده هستند، بنابراين نمي‌توانم كل پرونده را باز كنيم. اين افراد اطلاعات مراكز حياتي و حساس كشور را جمع‌آوري مي‌كردند و در پوشش تحقيقات محيط‌زيستي، به مراكز حساس كشور با هماهنگي سرويس‌هاي جاسوسي سفر مي‌كردند. رفت و آمدها را كنترل مي‌كردند و گزارش مي‌دادند. 
وي افزود: قرار است پرونده بررسي دقيقي شود و خودكشي آقاي امامي موجب شد كه اطلاعات آن به بيرون درز كند. قرار شده است اجازه بدهيم سازمان اطلاعات تمام ابعاد اين پرونده را بررسي و بعد گزارش دقيقي به مجلس ارائه كند. بالاخره امنيت كشور و امنيت ملت ايران براي ما بسيار مهم است و بايد اجازه دهيم مراكز رسمي كار خودشان را  با صبر و دقت و برابر قانون انجام دهند و من متأسفم برخي بدون بررسي ابعاد قضيه اين گونه اظهار نظر عجولانه مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار