کد خبر: 895178
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
مدیر مخابرات منطقه اصفهان :
مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت :بایستی جامعه معلولین با تکیه بر شعار معلولیت ، محدویت نیست در همه عرصه های جامعه حضور فعال وجدی داشته باشند.

         به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیر مخابرات منطقه اصفهان در دیدار با معلولین باشگاه خبری  که در محل مجتمع غیر دولتی

خدمات بهزیستی حضرت ابوالفضل (ع ) برگزار شد ،اظهار داشت: معلولیت ، محدویت نیست وباید به کسی که معلولیت دارد، مثل سایر مردم احترام

گذاشتبه وبه آنان به چشم یک انسان نگاه کنیم نه به چشم کسی که کمبود و نقصی دارد، بلکه سعی کنیم روی شخصیت فردی و توانایی های فرد معلول

تمرکز کنیم وقدرت وخلاقیت آنان را بروز و ظهوردهیم ودر راستای رشد وشکوفای آنان گام برداریم.

 مدیر مخابرات منطقه اصفهان تاکید نمود : بایستی جامعه معلولین با تکیه بر شعار  معلولیت ، محدویت نیست  در همه عرصه های جامعه حضور فعال داشته و به تناسب علاقه و استعدادخود امکان رشد بیش از پیش خود را فراهم سازد .

در این نشست حسین نجار قائم مقام مخابرات نیز بر حمایت همه جانبه مخابرات از جامعه معلولین بویژه خبرنگاران معلول تاکید وابراز داشت : شرکت مخابرات منطقه اصفهان همواره در عرصه خدمات رسانی پیش قدم بوده و آماده همه نوع همکاری در این زمینه است شایان ذکر است : باشگاه خبرنگاران معلول از دوسال گذشته فعالیت خود را با برگزاری کلاس های اموزشی ویژه معلولان آغاز نموده است.

در ادامه این دیدار مدیر مسئول باشگاه خبری معلولان با اشاره به اینکه طبق آمار جهانی از جمعیت هرکشور حدود ده درصد دچار معلولیت هستند گفت  : کشور ایران نیز به لحاظ حوادث طبیعی استعدادهای زیادی دارد وهمچنین عوامل انسانی از جمله حوادث کار و حوادث ترافیکی نیز منجر به افزایش معلولیت ها شده است و این در حالی است که هنوز معابر شهری برای تردد معلولان مناسب نیست و این امر منجر به انزوای این قشر از جامعه شده است.

منصور گلناری با اشاره به اینکه افراد معلول به لحاظ ذهنی و فکری تفاوتی با دیگر افراد جامعه ندارند ، گفت : باید بجای مظلوم نمایی برای فعالیت معلولین ، فعالیت جدی انجام داد و ما در همین راستا پس از برگزاری کلاس های آموزش روزنامه نگاری و خبرنگاری و نویسندگی ، باشگاه خبرنگاران معلول (آسنا نیوز ) را برای نخستین بار در کشور تاسیس کردیم .

وی افزود : امروز شاهدیم که خبرنگاران معلول همانند سایر خبرنگاران در جلسه های خبری سطح شهر حضور و به پوشش خبری برنامه         می پردازند واین باعث خرسندی است که کوچکترین قدمی برای این قشر برداشته ایم.

مدیر مسئول باشگاه خبری معلولان خاطر نشان کرد: اعضای این پایگاه خبری طی دوسال گذشته تحت اموزش در حوزه روزنامه نگاری قرار داشته و بعضابه صورت مجزا در عرصه مطبوعات و رسانه های مجازی فعالیت می کنند .

در ادامه رییس اداره مشترکین همراه اول نیز با اشاره به اهمیت فعالیت معلولین در جامعه گفت: نگاه ما به معلولین بدون هیچ پیش‌فرض خاص و ترحم است و آن‌ها را همچون افراد عادی جامعه می‌دانیم که باید خدمات مناسبی به آن‌ها ارائه شود.

 فرشته صبایی، در پاسخ به سوال خبرنگار ناشنوای آسنا نیوز مبنی بر اینکه افراد ناشنوا در مراکز خدمات ارتباطی مخابراتی با مشکل برقراری ارتباط مواجه اند افزود: ما آمادگی آموزش زبان اشاره به کارکنان دفاتر زیر پوشش همراه اول را داریم.

صبایی از طراحی اینترنت نسل ۴ و نیم خبر داد و گفت: از مهرماه سال گذشته طرح افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت آغازشده و بالاترین نسل اینترنت در حال حاضر در اختیار مشترکین است.

سپس دهقان نصیری از گروه مشاورین مخابرات نیز  با اشاره به طراحی نرم‌افزار کمک به نابینایان گفت: این نرم‌افزار به‌عنوان راهنما و بصورت شنیداری بهنابینایان کمک و آن‌ها را راهنمایی می‌کند وتا پایان سال رونمایی می‌شود و در تمام دستگاه‌های همراه اندروید قابل‌نصب است.

لازم به ذکر است به منظور اطلاع رسانی و حضور معلولین در برنامه های خبری ، برای نخستین بار در کشور ، پایگاه خبری این قشر جامعه با همکاری بهزیستی در استان اصفهان راه اندازی می شود .

شایان ذکر است درپایان این دیدارمدیر مخابرات منطقه اصفهان و تنی چند از مسئولین این شرکت از روند فعالیت های باشگاه خبری معلولین      (آسنا نیوز ) دید آمادگی همراه اول اصفهان ، برای آموزش اشاره به کارکنان دفاتر خدماتی درجهت کمک به ناشنوایان

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار