کد خبر: 895147
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
رئیس دانشگاه تهران، به‌رغم رأی‌گیری اساتید گروه مطالعات منطقه‌ای این دانشگاه، الهه کولایی را به عنوان رئیس این گروه ابقا کرد. 
دو ماه پیش در رأی‌گیری اساتید گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران، فردی که گرایش اصلاح‌طلبی نداشت آرای بیشتری کسب کرد اما رئیس دانشگاه تهران به همین دلیل حاضر به صدور حکم وی در این مدت نشد. 
 در رأی‌گیری مذکور، الهه کولایی استاد اصلاح‌طلب و رئیس سابق این گروه - پنج رأی و احمد دوست محمدی هشت رأی (از مجموع 13 رای) را کسب کرده بود اما نهایتاً بعد از گذشت سه ماه، رئیس دانشگاه تهران حکم مدیر گروهی را بار دیگر به نام الهه کولایی زد تا شکل جدیدی از روند دموکراسی در مهم‌‌ترین دانشگاه کشور به نمایش گذاشته شود. 
 لازم به ذکر است که این روش انتخاب رئیس گروه، یعنی رأی‌گیری توسط اعضا، در دوران دوم خرداد و با هدف احترام به دموکراسی و رأی اساتید شکل گرفت ولی گویا محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران دیگر تمایلی به تداوم این روش ندارد. 
گروه‌های آموزشی در دانشگاه تهران هر دو سال یکبار برای انتخاب مدیر گروه، انتخابات برگزار می‌کنند و جالب اینکه همزمان با رای‌گیری اساتید گروه مطالعات منطقه‌ای، این رای‌گیری در گروه علوم سیاسی نیز برگزار شد که یکی از اساتید با گرایش اصلاح‌طلبی رأی بیشتری آورد و حکم وی نیز بلافاصله صادر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار