کد خبر: 895144
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن‌و‌شهرسازي:
رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن‌و‌شهرسازي با بيان اينكه امروز كشور با معضل جدي بافت‌هاي فرسوده روبه‌رو است، گفت: بايد مقوله نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري را در اولويت قرار دهيم. 
محمد شكرچي‌زاده در آستانه برگزاري اولين كنفرانس صنعت ساخت با بيان اينكه صنعت ساختمان پيشران اقتصاد كشور به شمار مي‌رود، اظهار كرد: توسعه اقتصاد، خروج از ركود و شكوفايي اقتصاد كشور منوط به رونق گرفتن صنعت ساخت است. 
وي افزود: بايد به حوزه ساخت توجه كنيم و چالش‌هاي موجود در اين صنعت را مورد ارزيابي قرار دهيم و از توانمندي داخلي و تجارب بين‌المللي در جهت توسعه صنعت ساخت‌و‌ساز استفاده كنيم. 
رئيس مركز تحقيقات راه، مسكن‌و‌شهرسازي با بيان اينكه در مركز تحقيقات راه، مسكن‌و‌شهرسازي حركتي را در جهت صنعت ساخت‌و‌ساز فراهم كرده‌ايم، گفت: با برگزاري نمايشگاه صنعت ساخت‌و‌ساز سعي خواهيم كرد، موضوعات مرتبط با اين صنعت از جمله زيرساخت و حمل‌ونقل را تقويت كنيم و با شناسايي ظرفيت آنها راه توسعه را در پيش بگيريم. شكرچي‌زاده يادآور شد: افزايش تاب‌آوري شهرها كاهش خطرپذيري در مقابل حوادثي مانند زلزله از جمله برنامه‌هايي است كه بايد در اولويت قرار گيرد. 
وي يادآور شد: گسل‌هاي ايران فعال‌شده و همين موضوع خطرپذيري در كشور را بيشتر كرده است، بنابراين بايد براي شهرونداني كه در بافت‌هاي فرسوده ساكن هستند، اقدامات گسترده‌اي را انجام دهيم. 
شكرچي‌زاده در ادامه به ايجاد اشتغال در حوزه صنعت ساخت اشاره كرد و گفت: دولت اميدوار است با تسهيلاتي كه در اختيار سازندگان قرار مي‌دهد، بتواند حركت جدي‌اي را در حوزه اشتغال كشور انجام دهد و از طرف ديگر با رونق گرفتن تقاضا بتوانيم زمينه اشتغال را در كشور ايجاد كنيم. معاون راه‌و‌شهرسازي با بيان اينكه توانمندي‌هاي بسيار خوبي در شركت‌هاي ساختماني وجود دارد، تصريح كرد: اين شركت‌ها براي اجراكردن فعاليت‌هاي خود نيازمند منابع مالي هستند، بنابراين بايد بتوانيم با جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي از اين توانمندي‌ها استفاده كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار