کد خبر: 895122
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
اولين تصاوير دوازدهمين قهرماني تيم ملي فوتسال كه منتشر شد به وضوح مي‌توانستي سه نفر اضافه را در آن مشاهده كني، سه نفري كه تقريباً هيچ تناسبي با افراد شاد تصاوير نداشتند، ولي با ژست مديريتي‌شان مثل هميشه آمدند، عكس يادگاري گرفتند و رفتند.
فريدون حسن
اولين تصاوير دوازدهمين قهرماني تيم ملي فوتسال كه منتشر شد به وضوح مي‌توانستي سه نفر اضافه را در آن مشاهده كني، سه نفري كه تقريباً هيچ تناسبي با افراد شاد تصاوير نداشتند، ولي با ژست مديريتي‌شان مثل هميشه آمدند، عكس يادگاري گرفتند و رفتند. 
مهدي تاج، عباس ترابيان و علي كفاشيان، سه كت و شلوارپوش حاضر در تصاوير بودند كه البته هيچ تناسبي با محمد ناظم‌الشريعه ديگر كت و شلوارپوش حاضر در عكس‌ها نداشتند، چراكه اين آخري براي بالا رفتن دوازدهمين جام قهرماني ايران تا مرز سكته پيش رفت و هزار و يك حرف شنيد، اما آن سه تاي اولي رفتند چين‌تايپه گشت و گذاري كردند و برگشتند، حتي كفاشيان كه مثلاً سرپرست كميته فوتسال است تا قبل از بازي‌هاي نيمه‌نهايي اصلاً در جمع ملي‌پوشان ديده نشد تا ثابت كند آقايان چقدر خوش‌سفر هستند.

به هر حال تيم قهرمان شد و وقت عكس يادگاري همه ظاهر شدند، چقدر هم سعي كردند كه خودشان را فعال نشان دهند تا جايي كه حتي اينجا مجري پرطمطراق و پراشتباه برنامه هم براي آنها نوشابه باز كرد و لقب مترجم بين‌المللي به يكي از آنها داد. تاج، ترابيان و كفاشيان عكس‌هاي يادگاري‌شان را گرفتند و حالا فكر مي‌كنيم كه چقدر خوب شد آنها در عكس‌هاي يادگاري همين تيم وقتي روي سكوي سوم دنيا قرار گرفت، نبودند چون به هر حال جام جهاني بود و ورود نفرات اضافه ممنوع! شايد هم به همين خاطر است كه اين عنوان ارزشمند شاگردان نام‌الشريعه را اصلاً به حساب نیاوردند و قرار نيست كه پاداش آن را پرداخت كنند. حالا اما قصه فرق مي‌كند، آقايان عكس‌هايشان را گرفتند و اين شايد دست آخر به سود ناظم‌الشريعه و بچه‌هاي تيم ملي فوتسال تمام شود و حداقل پاداش اين قهرماني شيرين به آنها پرداخته شود.

اصل كار اما اين است كه گرفتن عكس يادگاري درد بي‌درمان ورزش ماست، اينكه غروب 22 بهمن‌ 96؛ تاج، كفاشيان و ترابيان با ژستي پيروزمندانه و مديريتي كنار بچه‌هاي عرق ريخته فوتسال و سرمربي حرص و جوش خورده‌شان حاضر شدند و با خنده عكس گرفتند، رشته‌اي است كه سردراز دارد. حتماً اين تصاوير و اين افراد اضافه هنگام بازگشت تيم ملي از چين‌تايپه با تعدادي بالاتر تكرار مي‌شود، در اين هيچ شكي وجود ندارد، چون مديران ورزش كشور عادت كرده‌اند كه فقط در ايام پيروزي و قهرماني خودي نشان دهند كه در زمان مديريت ما اين اتفاق افتاده است.

نمونه‌هاي اين اتفاق كم نيست. اين اتفاق بد بعد از المپيك، بعد از بازي‌هاي آسيايي و بعد از رقابت‌هاي قهرماني جهان در رشته‌هاي گوناگون زياد تكرار شده، اينقدر كه نوشتن از آن واقعاً سخت است، ولي مديران ورزش را ابايي از آن نيست، چراكه عدم پاسخگويي را خوب ياد گرفته‌اند، اما از آنجا كه بايد خودنمايي كنند، حضور داشتند. فوتسالي‌ها سال‌هاست فرياد مي‌‌زنند به خاطر نداشتن امكانات، وجود تبعيض‌هاي موجود ميان آنها و برادر ناتني‌شان فوتبال، مدت‌هاست كه فرياد مي‌‌زنند فوتسال هيچ سروصاحبي ندارد و اگر غيرت بچه‌هاي تيم ملي نبود همين عناوين هم مدت‌ها قبل توسط آسيايي‌هاي تا دندان مسلح و پرانگيزه براي بردن ايران از دست‌مان رفته بود.

آقايان عكس يادگاري گرفتيد؛ قبول، براي يادگاري قابش كنيد و به مابقي تصاويرتان اضافه كنيد، اما حداقل يادتان نرود كه مردان ناظم‌الشريعه با سخت‌ترين شرايط راهي رقابت‌هاي قهرماني آسيا شدند. فراموش نكنيد كه آنها بايد شانه به شانه حريفان جهاني‌شان قدم بردارند، چون ثابت كرده‌اند لياقتش را دارند. از ياد نبريد كه تكرار عنوان سومي جام جهاني با ثبت اين تصاوير يادگاري ميسر نمي‌شود. بايد كار كرد، كاري كه وظيفه ناظم‌الشريعه و شاگردانش است، اما در سايه حمايت‌هاي شما.

جناب تاج، آقاي كفاشيان و ترابيان، يك‌شنبه بعدازظهر خنده‌كنان عكس يادگاري گرفتيد و تصاوير قهرماني مردان بي‌ادعاي ناظم‌الشريعه را خراب كرديد، ايرادي ندارد اما در پاسخ به اين تصاوير به يادماندني براي خودتان حداقل كمي، فقط كمي به درددل‌هاي سرمربي تيم ملي فوتسال گوش كنيد و كمي بيشتر با شاگردان او مهربان‌ باشيد. حداقل براي خودتان، براي اينكه بتوانيد عكس‌هاي يادگاري زيادي با اين تيم جهاني بيندازيد بيشتر به آنها برسيد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار