کد خبر: 895119
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
آغاز مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
ليگ قهرمانان اروپا با برگزاري دو بازي از مرحله يک‌ هشتم نهايي پيگيري مي‌شود تا تنور اين رقابت‌ها پس از نزديک به دو ماه تعطيلي دوباره داغ شود.
سعيد احمديان

ليگ قهرمانان اروپا با برگزاري دو بازي از مرحله يک‌ هشتم نهايي پيگيري مي‌شود تا تنور اين رقابت‌ها پس از نزديک به دو ماه تعطيلي دوباره داغ شود. در اولين شب بازي‌ها  بازل سوئيس ميزبان منچسترسيتي است و يوونتوس هم در تورين از تاتنهام ميزباني مي‌کند. 
  
يوونتوس – تاتنهام

تقابل فوتبال ايتاليا و انگليس هميشه مي‌تواند جذاب از آب در‌آيد، مانند بازي امشب يوونتوس و تاتنهام در تورين که يکي از بازي‌هاي داغ يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان است. يوونتوس پس از رقابت شانه به شانه با ناپولي در صدر جدول سري آ حالا آماده بازي با تاتنهام است. شاگردان آلگري در آخرين بازي‌شان پيش از رويارويي با حريف انگليسي خود، در ليگ ايتاليا 2 بر صفر فيورنتينا را در فلورانس شکست دادند تا با 62 امتياز و قرار گرفتن در رده دوم جدول جدي‌ترين تعيقب‌کننده ناپولي 63 امتيازي و صدرنشين باشند. شاگردان آلگري به عنوان تيم دوم در مرحله گروهي پس از بارسا از گروه  D راهي يک‌هشتم نهايي شدند و در اين مرحله طبق قرعه بايد به مصاف تاتنهام بروند. وضعيت حضور آندره آ بارتزالي و ديبالا، دو ستاره بيونکري‌ها به دليل مصدوميت در بازي سه‌شنبه شب مشخص نيست و آلگري شايد بدون دو بازيکن تأثيرگذارش به خصوص ديبالاي آرژانتيني راهي ميدان شود. با اين حال يوونتوسي‌ها اميدوارند که ديبالا براي بازي با تاتنهام شرايط بازي را پيدا کند. 
در سوي ديگر تاتنهام در شرايطي راهي ايتاليا شده که شاگردان پوچتينو پس از پيروزي مقابل آرسنال در دربي شهر لندن با روحيه بالايي راهي تورين شده‌اند تا مقابل تيم آلگري قرار بگيرند. تاتنهام در حال حاضر با 52 امتياز در رده چهارم ليگ جزيره قرار دارد و با توجه به اختلاف 20 امتيازي با منچسترسيتي صدرنشين، آنها تنها براي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان سال آينده در ليگ خواهند جنگيد. تاتنهام شروع خوبي در سال 2018 نداشته، با اين حال آنها رفته‌رفته به فرم خوبي رسيده‌اند و در هفته‌هاي اخير موفق به کسب پيروزي مقابل يونايتد و آرسنال شده‌اند. 
حال پوچتينو به تمجيد از عملکرد شاگردانش پرداخته و مدعي شده که آنها بهترين عملکرد ممکن را داشته‌اند و آماده مقابله با يوونتوس هستند: «بهترين روزها را پس از اينکه هدايت تاتنهام را برعهده گرفته‌ام پشت سر مي‌گذاريم. الان بهترين زمان براي روبه‌رو شدن با يوونتوس است. آنها دو فينال چمپيونزليگ را در عرض سه سال تجربه کرده‌اند، ولي ما آماده هستيم و با اعتماد به نفس براي استفاده از اين فرصت طلايي پا به ميدان مي‌گذاريم.» تاتنهام در شرايطي به اين مرحله رسيده که در مرحله قبل در گروهي که رئال و دورتموند هم حضور داشتند توانستند به عنوان صدرنشين راهي يک‌هشتم شوند و نشان دهند که در اروپا هم مانند ليگ جزيره رؤياهاي بزرگي در سر دارند. 
هري کين، مهاجم گلزن تاتنهام که بدون شک يکي از آماده‌ترين مهاجمان ليگ‌هاي اروپايي است و گل پيروزي‌بخش تيمش را در دربي لندن به ثمر رسانده، يکي از ستاره‌هاي بازي امشب خواهد بود، ستاره‌اي که نشان داده راه دروازه‌ها را خوب بلد است و بايد ديد مقابل يوونتوس و دفاع مشهور ايتاليايي‌ها هم مي‌تواند کاري از پيش ببرد يا نه. 
  
بازل سوئيس – منچسترسيتي

دومين بازي شب اول يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان، مصاف بازل با منچسترسيتي خواهد بود. بازل شايد يکي از تيم‌هاي بدشانس قرعه‌کشي يک‌هشتم باشد که با توجه به قرعه‌اش امشب بايد از تيم قدرتمند سيتي پذيرايي کند. بازل در گروه  A توانست پس از منچستر صدرنشين با پشت سر گذاشتن تيم‌هاي بنفيکا و زسکاي مسکو به عنوان تيم دوم به جمع 16 تيم برتر ليگ قهرمانان صعود کند. 
در سوي ديگر شاگردان گوارديولا عملکرد شگفت‌انگيزي در ليگ جزيره داشته‌اند و با اختلاف 16 امتيازي نسبت به تيم دوم، صدرنشين بلامنازع ليگ برتر هستند و خودشان را براي يک قهرماني مقتدرانه آماده مي‌کنند. شاگردان گوارديولا در اروپا هم با همان اقتدار در گروه F با 15 امتياز به عنوان تيم اول راهي يک‌هشتم شدند و با مثلث هجومي‌شان يعني ديبرون، استرلينگ و آگرو شانس زيادي براي تيم مقابل‌شان باقي نمي‌گذارند، به خصوص که پپ با خرج‌هاي ميلياردي مالک اماراتي سيتي قهرماني اروپا را هدف قرار داده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار