کد خبر: 895109
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
امير شاه‌صفي در ديدار با وابستگان نظامي:
به مناسبت روز نيروي هوايي، فرمانده نيروي هوايي ارتش با وابستگان نظامي خارجي در ايران ديداري داشت و از خط قرمز بودن مذاكرات موشكي براي ايران گفت.
به مناسبت روز نيروي هوايي، فرمانده نيروي هوايي ارتش با وابستگان نظامي خارجي در ايران ديداري داشت و از خط قرمز بودن مذاكرات موشكي براي ايران گفت. 
  
جبران كسري بودجه پنتاگون با جنگ‌هاي غرب آسيا

به گزارش فارس، امير خلبان حسن شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش در ديدار با وابستگان نظامي كشورهاي خارجي كه شامگاه 22 بهمن در هتل نهاجا برگزار شد، با اشاره به مسابقه تسليحاتي در سايه جنگ‌هاي نيابتي در منطقه غرب آسيا اظهار داشت: در تحولات اخير غرب آسيا، امريكا بعضي كشورهاي منطقه را به عنوان نايب جيره خوار خود انتخاب كرده و سعي دارد از اين طريق، جمهوري اسلامي ايران را تحت فشار قرار دهد. 
وي افزود: اين امر باعث شده تا در دوره رئيس‌جمهوري جديد امريكا در حالي كه منطقه در جنگ‌هاي نيابتي، فرقه‌اي و نيز مبارزه با گروه‌هاي تكفيري- تروريستي درگير است، كشورهايي كه تسليحات امريكايي را انباشته بودند با استفاده از آن سلاح‌ها و همچنين درخواست خريد بيشتر، منجر به ايجاد جهش اقتصادي براي پيمانكاران صنايع نظامي امريكا در دوران كسري بودجه پنتاگون شوند، به طوري كه چشم اندازي تأسفبار و تيره از رقابت تسليحاتي جديد در منطقه را رقم زده‌اند. 
شاه‌صفي گفت: درچنين شرايطي مسئولان امريكا و برخي از همپيمانانش و البته حاكمان نوكيسه‌اي كه حيات سياسي خود را در برخورداري از حمايت لابي صهيونيستي- امريكايي مي‌بينند، با هدف ايجاد محدوديت و نظارت بر فعاليت‌ها و برد موشكي ايران، سخن از مذاكرات در خصوص توانمندي موشكي ايران كه يك خط قرمز حاكميتي براي كشورمان و مربوط به بقا و امنيت ملي كشور است به ميان مي‌آورند كه جاي تأمل دارد. 
   
به‌رغم خيانت بعضي كشورهاي منطقه قدس معيار عزت و ذلت است

وي با اشاره به اعلام بيت‌المقدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس از سوي ترامپ، تأكيد كرد: اين اقدام موجب افتادن نقاب صلح طلبانه از چهره كريه امريكا در خصوص موضع اين كشور در قبال حقوق فلسطينيان در سرزمين‌هاي اشغالي شد كه علاوه بر كوبيدن آخرين ميخ به تابوت اميد واهي مذاكره‌كنندگان براي صلح با اين رژيم كودك‌كش و فرو ريختن چهره به ظاهر بي‌طرفانه ايالات متحده، يك فاجعه بزرگ براي حقوق بين‌الملل و قوانين جامعه جهاني از جمله قطعنامه‌هاي شماره 242 و 271 شوراي امنيت است كه بر غيرقانوني بودن هرگونه تغييري در وضعيت شهر قدس تأكيد دارند. 
فرمانده نيروي هوايي ارتش تصريح كرد: اگر چه پيش‌بيني امريكا اين است كه اقدامش در اين آشفته بازار منطقه‌اي با واكنش جدي مواجه نخواهد شد، ولي سران واشنگتن بايد منتظر انتفاضه‌اي بسيار گسترده‌تر از دو انتفاضه اول و دوم و به وسعت سراسر جهان اسلام باشند، چراكه به رغم خيانت بعضي از كشورهاي منطقه در اين موضوع، قدس همواره معياري براي عزت و ذلت امت اسلام است. 
  
با پايان داعش امنيت اسرائيل بيشتر در خطر است

وي در بخش ديگري از سخنان خود با ارزيابي دوران پساداعش اظهار داشت: بي‌شك همه تحليلگران واقع‌نگر مي‌دانند داعش به عنوان پيشران تروريستي امريكا و رژيم منحوس صهيونيستي در منطقه، ابزار گران قيمتي براي سياست‌هاي هرج و مرج‌سازي غربي- صهيونيستي است. 
شاه صفي تصريح كرد: اكنون با بسته شدن پرونده نظامي و جغرافيايي داعش، شاخص‌هاي اصلي و قواعد بازي در بخش‌هاي باقيمانده در سوريه و غرب آسيا تغيير كرده و امريكا، رژيم صهيونيستي و وهابي‌هاي سعودي يا بايد قواعد بازي جديد امنيتي و سياسي را بپذيرند يا همچون هميشه به تنش‌سازي و جنگ‌افروزي كه امروز آنها را در ناتوان‌ترين شرايط قرار داده است، دل خوش كنند. 
  
محور مقاومت تبديل به بازيگر اصلي منطقه شده است

وي گفت: جنگ افروزي و تروريسم كه قرار بود ضمن امنيت‌سازي براي رژيم جعلي صهيونيستي، منافع استعماري امريكا و غرب را به عنوان ابزار تروريسم وهابي محقق كند با هزينه‌هاي صدها ميليارد دلاري، نه تنها به شكست منتهي شده بلكه محور مقاومت را قدرتمند‌تر و نفوذ منطقه‌اي آن را به عنوان بازيگر اصلي و تعريف كننده قواعد جديد بازي گسترش داده است. 
فرمانده نهاجا افزود: واشنگتن، رياض و بالطبع تل آويو با درك اين واقعيت كه ايران در سال‌هاي اخير و به ويژه پس از جنگ با داعش، از نفوذ منطقه‌اي گسترده تري برخوردار شده است، محدود كردن دامنه نفوذ كشورمان را در دستور كار خود قرار داده‌اند. اين كار با پرهيز از رودررويي مستقيم و با روش‌هاي نرم، جنگ‌هاي نيابتي و ديپلماتيك دنبال مي‌شود. دليل اين امر، ناتواني و عدم‌آمادگي براي مقابله مستقيم با ايران است. 
وي در پايان تصريح كرد: توانمندي‌هاي دفاعي ايران، ناقض امنيت منطقه نيست بلكه نكته قابل اعتماد و اتكايي براي برقراري امنيت در منطقه حياتي خليج فارس است، از اين رو پيام نيروهاي مسلح نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران پيام صلح و دوستي و تمايل به همكاري، توسعه و گسترش روابط و مناسبات نظامي با ديگر كشورهاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار