کد خبر: 895105
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
از بدو پيروزي انقلاب اسلامي و حوادث پس از آن خصوصاً غائله‌هاي تجزيه‌طلبي اوايل انقلاب و بعد دفاع مقدس، عشاير جزو اولين‌ها و ثابت قدم‌ترين اقشار جامعه در دفاع از انقلاب به پا خاستند.
از بدو پيروزي انقلاب اسلامي و حوادث پس از آن خصوصاً غائله‌هاي تجزيه‌طلبي اوايل انقلاب و بعد دفاع مقدس، عشاير جزو اولين‌ها و ثابت قدم‌ترين اقشار جامعه در دفاع از انقلاب به پا خاستند. همين قشر متعهد و ولايتمدار بودند كه عليه ضدانقلاب مزدوران بيگانه سلاح كشيدند و طومار غائله‌هاي اول انقلاب را در كردستان، خوزستان، تركمن صحرا و ... برچيدند. اين عشاير بودند كه به عنوان مرزداران شجاع و غيور، اولين‌ گروه‌هاي مقاومت و دفاع در مقابل تهاجم ارتش بعث صدام را تشكيل دادند و هرجا عشاير بودند، دشمن يا توفيقي به دست نياورد يا به سختي از مرزها عبور كرد.
امروز وظيفه ما معرفي شهداي عشايري است. قشر بي‌ادعا و مقاومي كه به تعبير حضرت امام و مقام معظم رهبري ذخاير انقلابند و هميشه در برهه‌هاي سخت و حساس، تمام قد در خدمت نظام اسلامي قرار گرفتند.
ما اين افتخار را داريم كه در راستاي ترويج و احياي فرهنگ شهادت، جهاد و خون، يادواره شهداي عشايري را به شكل شهرستاني، استاني و ملي برگزار كنيم. شهيد بزرگوار عليرضا موحددانش فرمانده لشكر 10سيدالشهداي استان تهران مي‌گفت:« شهيد رهرو مي‌خواهد نه عزادار.» از اين رو بر خود واجب مي‌دانيم تا انديشه شهيدان را ترويج كنيم. شهيدان را بايد از زبان خودشان بشناسيم. به قولي بسي گفتيم و گفتند از شهيدان، شهيدان را شهيدان مي‌شناسند.
اين كلام شهيد موحددانش ما را بر اين مي‌دارد كه با برگزاري يادواره‌ها، انديشه ، فكر ، روش و منش شهيدان را به عنوان اسطوره‌هاي انقلاب زنده نگه داريم و با بهره‌گيري و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بتوانيم از راه نوراني كه امام عظيم‌مان به روي ما باز كردند كه يك نعمت الهي است، پاسداري و محافظت كنيم و يادواره شهيد شاخص بسيج عشاير كشور اواخر بهمن ماه برگزار مي‌شود. پيش از اين برنامه‌اي با همين عنوان در معرفي شهيد مرتضي حسين‌پور در سطح شهرستان انديكا برگزارشد، اما يادواره‌اي كه در اواخر بهمن شاهد برگزاري‌اش خواهيم بود، به معرفي شهيد مرتضي حسين‌پور و 211 شهيد خوزستان و 10 هزار شهيد گلگون‌كفن عشاير مي‌پردازد. اين يادواره با حضور مسئولان سازمان بسيج، خانواده شهدا و مردم شهيدپرور برگزار مي‌شود.
از برنامه‌هاي اين يادواره مي‌توان به پخش مستندي از شهيد مرتضي حسين‌پور و شهداي عشاير اشاره كرد كه محصول صدا و سيماي اهواز است. همچنين در اين يادواره از كتاب شهيد مرتضي حسين‌پور با نام «مشتاق لقاي خدا» كه به همت بسيج جامعه عشايري و سپاه وليعصر (عج) خوزستان تدوين شده و به چاپ رسيده است، رونمايي خواهد شد. تجليل از خانواده شهداي عشاير از ديگر برنامه‌هاي مهم اين يادواره است.
 سردار علي پاشا محمدي
 رئيس سابق سازمان بسيج عشايري كشور

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار