کد خبر: 895070
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان طی سالجاری خبر داد.

کامران اصغری گفت: بیش از 350 میلیارد سهم مازندران در طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بوده که به صورت مرحله ای ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بیش از سه هزار نفر از مردم استان در این طرح‌ها و سامانه کارا ثبت نام کرده که در حال بررسی در شهرستان‌ها است و پس از تأیید به استان ارسال خواهد شد.

اصغری با تاکید بر تلاش دولت جهت جلوگیری از انحراف منابع اشتغال، تصریح کرد: قطعا کسانی از تسهیلات اشتغال بهره‌مند می‌شوند که قواعد و شرایط اعلامی در سامانه را رعایت کنند و توسط دستگاه اجرایی مرتبط با طرح اشتغال، کمیته فنی و موسسه عامل پرداخت کننده تایید شوند.

وی با بیان اینکه از متقاضیان ثبت نام در سامانه کارا درخواست می‌شود تمام شرایط، بندها و دستورالعمل‌های اعلامی درج شده در سامانه را با دقت مطالعه کنند، تاکید کرد: به دلیل اینکه تسهیلات اشتغال به صورت ارزان قیمت با نرخ سود پایین ارائه می‌شود بنابراین طبق تجربیات گذشته ممکن است بسیاری از افراد با انگیزه‌های غیر از اشتغال در سامانه ثبت نام کنند که در عین حال که تلاش شده تسهیلات با کمترین بروکراسی پرداخت شود اما در شناسایی واجدان شرایط سخت‌گیری خواهد شد.

مدیرکل کار مازندران گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار مازندران تأکید بسیار زیادی بر اجرای مطلوب طرح توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری دارند و این مهم به صورت بسیار ویژه در حال پیگیری است.

وی افزود: هم اکنون در زمینه بوم‌گردی به عنوان فعالیتی نوین و جذاب دربسیاری از روستاها رخدادهای خوبی اتفاق افتاده است به طوری‌که خانه‌هایی توسط اهالی روستاها بازسازی و مهمانپذیر شده که نه تنها می‌توانند گردشگران را پذیرا باشند بلکه تولیدات روستا را عرضه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار