کد خبر: 895066
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
مسئول تیم پرسشگر عمومی مرکز پایش سلامت کوهورت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مرکز سلامت کوهورت 10 هزار نفر در دو شهرستان استان پایش می‌شوند، گفت: هفت هزار نفر از جمعیت شهری و سه هزار نفر از جمعیت روستایی خواهند بود که از مهر ماه سال گذشته تاکنون 6500 نفر پذیرش شده‌اند.

فاطمه صالحی در بازدید از مرکز پایش سلامت کوهورت استان، اظهار کرد: در حال حاضر علت 80 درصد مرگ و میرها در کشور، بیماری‌های غیر واگیر همانند سکته‌های قلبی و مغزی و دیابت است.

وی با اشاره به اینکه 38 درصد جمعیت استان در شهرستان‌های شهرکرد و اردل و روستاهای آن همچون سرچاه و عزیزآباد ساکن هستند، افزود: به همین منظور افراد 35 تا 70 سال که در معرض خطر بیماری‌های غیر واگیر قرار دارند، در این شهرستان‌ها برای انجام پایش سلامت کوهورت انتخاب شدند تا بتوان عوامل خطر را شناسایی و مشاهد کرد که آیا این بیماری‌ها در استان افزایش یا کاهش داشته است و بتوان در سیر طبیعی آن خلل ایجاد کرد.

صالحی تصریح کرد: در پایش سلامت کوهورت افزایش سطح سلامت جامعه و توسعه تحقیقات و پژوهش‌ در زمینه این بیماری‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: کوهورت به معنای این است که یک جمعیت هم‌گروه در یک مدت زمان طولانی در یک رخداد همانند سرطان و سکته پایش می‌شوند و عوامل آن را برآورد و اندازه‌گیری می‌کنند.

صالحی ادامه داد: این مرکز از اردیبهشت‌ماه 94 آغاز به کار کرده است و انجام پایش سلامت کوهورت از مهر ماه سال گذشته اجرایی شده و تا پایان اسفند ماه سال جاری تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در پایش سلامت کوهورت 10 هزار نفر در دو شهرستان استان پایش می‌شوند، اظهار کرد: هفت هزار نفر از جمعیت شهری و سه هزار نفر از جمعیت روستایی خواهند بود که از مهر ماه سال گذشته تاکنون 6500 نفر پذیرش شده‌اند.

صالحی اضافه کرد: در این پایش ابتدا جمعیت شهری در حال انجام است و از فروردین 97 پایش جمعیت روستایی آغاز خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار