کد خبر: 894966
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
محمدرضا بحراني
رئيس سازمان ميراث فرهنگي در مراسم راهپيمايي 22بهمن عنوان كرد
سفر‌هاي ارزان‌قيمت در عيد نوروز 79
علي اصغر مونسان، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري روز گذشته در حاشيه راهپيمايي يوم‌الله ۲۲ بهمن از برنامه‌ريزي براي سفرهاي ارزان قيمت براي نوروز 97 خبر داد. 
مونسان با اشاره به جايگاه جمهوري اسلامي در منطقه گفت: هر وقت تهديد‌هاي دشمنان بيشتر شده حضور مردم نيز در مراسمي مانند ۲۲ بهمن بيشتر شده است و با وجود كاستي‌ها و مشكلاتي كه در حوزه اقتصادي داريم خوشبختانه مردم همچنان به انقلاب و آرمان‌هاي آن وفادار هستند و اميدواريم اين مشكلات اقتصادي نيز حل شود و مردم در حوزه اقتصادي و رفاهي احساس بهتري داشته باشند. وي افزود: اگر واقعيت را نگاه كنيم امروز ايران يك كشور مستقل است؛ كشوري كه استقلال و قدرت دارد، شايد كاستي‌هايي در ابعاد اقتصادي داشته باشيم، اما خوشحاليم كه بگوييم امروز ايران يك كشور مستقل است كه به قدرت اول در منطقه تبديل شده است و از همه مهم‌تر اينكه ايران سرسپرده هيچ كشوري نيست. 
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به برنامه‌هاي اين سازمان در عيد نوروز اشاره كرد و گفت: تلاش مي‌كنيم عيد امسال سفر‌هاي ارزان‌قيمت داشته باشيم. وي افزود: تلاش ما اين است كه گردشگري به صورت يكنواخت در كشور توزيع شود و در عيد نوروز امسال مردم سفر‌هايي با كيفيت و ارزان‌قيمت داشته باشند. مونسان گفت: توصيه من به مردم اين است كه به جاي جهانگردي، به ايرانگردي بپردازند و از داشته‌ها و جاذبه‌هاي ايران بازديد كنند چراكه داشته‌هاي بسيار خوبي داريم، البته جهانگردي بد نيست، اما توصيه من اين است كه مردم ابتدا از داشته‌هاي خودمان بازديد كنند. 

معاون مطبوعاتي: با هك‌كنندگان سايت‌هاي خبري برخورد شود
معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار برخورد فوري و جدي با هك‌كنندگان سايت‌هاي خبري شد. 
محمد سلطاني فر گفت: «ما از مراجع قانوني مي‌خواهيم هر چه سريع‌تر و با قاطعيت موضوع هك شدن چند سايت خبري را در شب گذشته پيگيري و با عوامل آن با قاطعيت برخورد كنند.»
شب گذشته، هكرهاي ناشناس با حمله به سايت روزنامه‌هاي قانون، آرمان و ستاره صبح، يك خبر جعلي در صفحات آنها منتشر كردند. يك مقام مسئول در حوزه فضاي مجازي كشور هم به خبرنگار ايرنا گفت: بررسي‌ها در اين زمينه آغاز شده است. ما در حال جمع آوري اطلاعات و اقدام لازم در اين زمينه هستيم. وي خاطرنشان كرد: اين اقدام كه در ايام الله دهه فجر و جشن مردم ايران در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي انجام شد، از سوي دشمنان انقلاب و نظام و با هدف جلوگيري از حضور شكوهمند مردم در راهپيمايي 22 بهمن صورت گرفته است اما مردم ما همواره ثابت كرده‌اند كه گسترده‌تر و باشكوه‌تر از هميشه در اين راهپيمايي شركت مي‌كنند. يك مقام مسئول در بخش امنيت شبكه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز از ورود اين وزارتخانه به موضوع هك سايت روزنامه‌هاي يادشده خبر داد و گفت كه تيم‌هاي فني و متخصص اين وزارتخانه در حال بررسي فرآيند رخ داده هستند. وي افزود: هك سايت‌هاي مذكور ظرف چند لحظه حل شد و در حال حاضر، مشكلي در فعاليت اين سايت‌ها وجود ندارد. اين مقام مسئول يادآور شد: پس از بررسي‌هاي كامل فني، اطلاعات كامل‌تري در اين زمينه در اختيار افكار عمومي قرار خواهد گرفت. 

تاريخ‌نگاري كه۱۳سال به طول انجاميد
ثبت بيش از 220 هزار فيش براي تدوين 41جلد روزشمار انقلاب
ميرزاباقر عليان‌نژاد نويسنده كتاب روزشمار انقلاب اسلامي با اشاره به گردآوري ۲۲۰هزار فيش براي تأليف اين مجموعه گفت: تأليف اين مجموعه ۱۳سال زمان برده است. 
به گزارش گروه فرهنگي خبرگزاري دانشجو، ميرزاباقر علیان‌نژاد درباره ماجراي تأليف روزشمار انقلاب اسلامي كه در ۱۴مجلد تأليف و تدوين شده است، اظهار داشت: من در سال ۱۳۷۱ وارد حوزه هنري شدم، در همان ايام واحدي به نام تدوين انقلاب اسلامي تشكيل شده بود كه من در آن واحد مشغول به كار شدم. در بدو ورودم، اولين پروژه به نام روزشمار انقلاب اسلامي در دستور كار قرار گرفت. طي پنج سال جمع‌آوري منابع كه از روزنامه‌ها، مجلات، كتب، اسناد محرمانه و روزنامه و رسانه‌هاي خارجي بود به پايان رسيد و كار نگارش روزشمار آغاز شد. تا سال ۱۳۸۳ هشت جلد اول منتشر شد. اين هشت جلد به قلم آقاي سعادتي نگارش شد اما با رفتن ايشان از حوزه هنري، من از سال 1383 تاكنون مشغول نگارش ساير جلدها هستم. تاكنون 13جلد منتشر شده و جلد14 به احتمال زياد بهمن سال بعد منتشر خواهد شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار