کد خبر: 894945
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
راهپیمایی 22بهمن در دید رسانه‌های خارجی
حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همچون سال‌های گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت.
حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همچون سال‌های گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت. برخی از این رسانه‌‌‌‌‌ها اعلام كردند كه ایرانی‌‌‌‌‌ها تنها چند هفته پس از وقوع برخی اغتشاشات در این کشور، خیابان‌‌‌‌‌ها را به مناسبت سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب به لرزه درآوردند. 

در شرایطی كه مقامات امریكایی و صهیونیستی در ماههای اخیر با تبلیغات گسترده سعی داشتند در بین صفوف مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی اختلاف و شكاف ایجاد كنند، حضور میلیونی مردم در سراسر ایران در سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر توطئه‌های غرب و عمال منطقه‌ای آن را نقش بر آب كرد. حضور میلیون‌‌‌‌ها نفر از مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن، در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت و هر یك از این رسانه‌‌‌‌‌ها گوشه‌ای از حماسه مردمی را به نمایش گذاشتند. خبرگزاری آسوشیتدپرس با پوشش خبری راهپیمایی مردم ایران نوشت:«صدها هزار نفر از تظاهرکنندگانی که در تهران شعارهای سنتی علیه ایالات متحده و اسرائیل سر می‌دادند، در میدان آزادی در مرکز این شهر گرد آمدند». شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز امریکا نیز در انعکاس حضور مردم نوشت:«ایرانی‌‌‌‌‌ها تنها چند هفته پس از وقوع برخی اغتشاشات در این کشور، خیابان‌‌‌‌‌ها را به مناسبت سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب به لرزه در آوردند.» شبکه سی‌ان‌ان با پخش مستقیم گوشه‌‌‌‌‌هایی از راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن گزارش داد:«راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال عظیم‌تر از سال‌های گذشته است». خبرنگار سی‌ان‌ان در تهران گفت:«ما شاهد پوسترهای بسیار ضد ترامپ هستیم که روی آنها این جمله رهبر عالی ایران نوشته شده که ترامپ چهره واقعی امریکا را به جهان نشان داد. » خبرگزاری رویترز درگزارشی از آیین گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد:«درپی هشدار دونالد ترامپ مبنی بر زیر نظر داشتن جمهوری اسلامی، صد‌‌‌‌ها هزار ایرانی به منظور نشان دادن وفاداری خود به نظام روز جمعه در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند. مردم تهران در راهپیمایی روز جمعه پلاکاردهای حاوی شعار مرگ بر امریکا و آدمک ترامپ را حمل می‌کردند و واحد مسئول برپایی مراسم نیز آهنگ‌های انقلابی سنتی ایران را می‌نواختند». رویترز نوشت:«ایران در نمایشی از بی‌اعتنایی به فشار غرب برای محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیکش، موشک بالستیک قدر را که بردی ۲هزار کیلومتری دارد، در خیابان ولی‌عصر تهران به نمایش گذاشت.»

شبکه «راشاتودی» روسیه نیز حضور حماسی مردم در جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب را به صورت زنده پوشش داد و این حماسه را به جهان نمایش داد. خبرگزاری «اسپوتنیک‌» نیز با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نوشت:«سپاه ایران همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ماکت موشک بالستیک قدر را به نمایش گذاشت.» خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد:«مردم ایران برای محکوم کردن تهدیدهای امریکا به خیابان آمدند. این خبرگزاری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نوشته است که چند روز پیش رهبر ایران از مردم خواسته بود برای محکوم کردن تهدیدهای امریکا حضور گسترده‌ای در راهپیمایی داشته باشند» نشریه «نیشن‌» پاکستان یکی از این نشریات است که در خبری مشروح به این مسئله پرداخته و نوشته است:«میلیون‌‌‌‌‌ها ایرانی روز یک‌‌‌‌شنبه برای گرامیداشت سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به خیابان آمدند. هر سال مردم طبقات مختلف جامعه ایران در شهر‌‌‌‌ها و شهرستان‌های مختلف ایران برای جشن گرفتن پیروزی ملت خود که پایان‌بخش حکومت پادشاهی رژیم پهلوی تحت حمایت ایالات متحده بود، به خیابان می‌آیند.» حضور گسترده و میلیونی ملت ایران در سالروز پیروزی انقلاب و خلق یک حماسه باشکوه دیگر که نمایشی از اقتدار وحدت ملی ایرانیان را به منصه ظهور گذاشت، رسانه‌های خارجی را مجبور کرد که به بزرگی و عظمت آن اعتراف کنند. 
 
بازتاب در رسانه‌های عربی

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های عربی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت. روزنامه مصری الیوم‌السابع با اشاره به حضور گسترده مردم نوشت:«ایران در سالگرد پیروزی انقلاب موشک‌های بالستیکش را به نمایش گذاشت.» وبگاه «العهد» با پوشش راهپیمایی‌های ایران اعلام کرد:«سپاه ایران دو موشک بالستیک بومی «قدر» را در خیابان‌های تهران به نمایش گذاشت.» در این گزارش آمده است:«این موشک بالستیک از نوع «قدر» 2 هزار کیلومتر بُرد دارد. روی بدنه موشک یک جمله هشدار از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب با این مضمون نوشته شده بود:«اگر غلطی از مسئولان رژیم صهیونیستی سر بزند جمهوری اسلامی، تل‌آویو و حیفا را نابود خواهد کرد». خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در گزارشی نوشت:«در تهران و دیگر شهرهای ایران میلیون‌‌‌‌‌ها نفر در راهپیمایی سی‌و‌نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور یافتند و پلاکارد‌‌‌‌هایی در دست داشتند که شعارهای آنها خواهان وحدت ملی و عدم خضوع در مقابل فشارهای خارجی بود.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار