کد خبر: 894757
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران:
رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با بیان اینکه امکان تولید ۱۰۰ درصد دارو در کشور وجود دارد، گفت: اکنون در عرصه دارو در جایگاهی هستیم که با تولید دارو بیش از نیاز کشور مواجه هستیم. بنابراین به تلاش صنعت، حمایت دولت و مسئولان اقتصادی و وزارت بهداشت برای ورود به بازارهای جهانی نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،احمد شیبانی در نخستین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته در اصفهان با دعوت از جامعه پزشکان برای بازدید از این نمایشگاه، اظهار کرد: قبل از انقلاب صنعت دارو تولید محور نبود، بلکه مانند سایر کالاها تجارت محور بود. ۲۵ درصد داروهای معمولی در داخل و بخشی از داروها در شرکت های کوچک چند ملیتی آمریکایی و آلمانی و اروپایی داخل کشور تولید و ۷۵ درصد داروهای تخصصی وارد می شد.

شیبانی با اشاره به رویداد انقلاب نوین نظام دارویی، افزود: با وجود جنگ، تحریم، کمبود و مشکلات دیگر حدود ۱۲ کارخانه داروسازی در کشور احداث شد و در حال حاضر حدود ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز در کشور تولید می کنیم، بنابراین در تولید دارو به معنای واقعی به خودکفایی رسیده‌ایم. اکنون باید میزان صادرات را افزایش دهیم.

رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ادامه داد: اکنون دو هزار و100 نوع دارو در فهرست دارویی کشور قرار دارد و ۱۷۵۰ نوع دارو در کشور تولید و ۳۵۰ نوع دارو وارد کشور می‌شود. ۸۵ نوع به همت همکاران داروساز با فناوری بالای هایتک و بایوتک تولید و به راحتی  نیاز داخل را تامین و صادر می‌شود.

شیبانی با بیان این که در حال حاضر۲۵۰ کارخانه داروسازی در کشور موجود است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰۰کارخانه صرفا داروهای شیمیایی و ۱۶۰ کارخانه داروهای گیاهی تولید می‌کنند که تعدادی از این کارخانه ها به صورت تخصصی به تولید داروهای گیاهی می‌پردازند.

وی با اشاره به این که قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۶ در حوزه گیاهان دارویی فعالیتی نبود، اظهار کرد: در آن زمان خلاء قانونی وجود داشت، اما با تلاش و علاقه خود و به کمک مجلس بحث داروی گیاهی را در مجلس تالیف کردم و توانستم اولین داروی گیاهی پماد اکبر را تولید کنم.

شیبانی با بیان این که در کشور، زمینه طب سنتی با تاریخ اسلام وجود داشت، افزود: به وجود داروهای گیاهی در عرصه درمان افتخار می کنم. امروزه در کشور از نظر دانش، نیروی انسانی و امکانات کمبودی نداریم. داروهای تولید داخل نیز بسیار خوب و قابل استفاده است.

وی گفت: یکی از دستاوردهای نظام نوین دارویی کشور توزیع، دسترسی و پوشش بیمه‌ای دارو است. دسترسی تمام مردم به این داروها در دورترین نقاط کشور با حلقه نظام دارویی کشور امکان پذیر شده است. هم چنین اکنون در عرصه دارو در جایگاهی هستیم که با تولید دارو بیش از نیاز کشور مواجه هستیم. بنابراین به تلاش صنعت، حمایت دولت و مسئولان اقتصادی و وزارت بهداشت برای ورود به بازارهای جهانی نیازمندیم.

رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران تصریح کرد: بسیاری از داروهای تخصصی و فوق تخصصی ارزش اقتصادی و تولید ندارد ولی امکان تولید ۱۰۰ درصد دارو در کشور وجود دار

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار